SOS για το παγκόσμιο εμπόριο: Χωρίς εμβόλια οι περισσότεροι ναυτικοί

Οι εμβολιασμοί των ναυτικών παγκοσμίως βαδίζουν με πολύ αργούς ρυθμούς και δεν αρκούν για να περιορίσουν τα κρούσματα που εμφανίζονται στα πλοία, προκαλώντας ανησυχία για περισσότερες αναταραχές στο εμπόριο.

Παράλληλα, θέτουν σε κίνδυνο τους εργαζόμενους του κλάδου και δυνητικά τις οικονομίες που προσπαθούν να ανακάμψουν από τις επιβράδυνση που προκάλεσε η πανδημία.

Η ναυτιλιακή βιομηχανία σημαίνει συναγερμό καθώς τα κρούσματα αυξάνονται και ορισμένα λιμάνια συνεχίζουν να επιβάλουν περιορισμούς στην πρόσβαση των ναυτικών από αναπτυσσόμενες χώρες -που τροφοδοτούν μεγάλο μέρος των εργαζομένων στα πλοία-, αλλά δεν μπορούν να τους εμβολιάσουν.

Η τέλεια καταιγίδα

«Πρόκειται για τη τέλεια καταιγίδα», επισημαίνει ο Esben Poulsson, πρόεδρος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου που εκπροσωπεί τους πλοιοκτήτες. «Αυτό το νέο στέλεχος Δέλτα, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι μας φέρνει πίσω και η κατάσταση επιδεινώνεται. Η ζήτηση για προϊόντα δεν υποχωρεί, οι αλλαγές στα πληρώματα δεν είναι γρήγορες και οι κυβερνήσεις κρύβουν το κεφάλι τους στην άμμο».

Όλα τα σημάδια δείχνουν τώρα ότι η κρίση στους ωκεανούς επιδεινώνεται, μόλις ακριβώς η βιομηχανία άρχισε να ανακάμπτει μετά από μήνες περιορισμών στα λιμάνια που δεν επέτρεπαν στις ναυτιλιακές εταιρείες να αλλάζουν τα πληρώματα, αφήνοντας εκατοντάδες χιλιάδες ναυτικούς εγκλωβισμένους στη θάλασσα επί μήνες.

Η Gard P&I, ο μεγαλύτερος ασφαλιστής ναυτιλιακών εταιρειών, επισημαίνει ότι οι αξιώσεις αποζημιώσεων για κρούσματα Covid-19 έχουν αυξηθεί σημαντικά.

Υπήρχαν περισσότερα από 100 μαζικά περιστατικά μηνιαίως τον Απρίλιο και τον Μάιο που έπληξαν πλοία και υπεράκτιες κινητές μονάδες, όπως πλατφόρμες γεώτρησης, με πολλούς άρρωστους ναυτικούς σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με την Alice Amundsen, αντιπρόεδρο του τμήματος ζημιών. Κατά τη διάρκεια της κορύφωσης της πανδημίας τον Ιούλιο-Αύγουστο του 2020, η ασφαλιστική Gard κατέγραψε σχεδόν 80 εστίες σε πλοία και υπεράκτιες μονάδες, με τα κρούσματα να ανέρχονται περίπου στα 160, τόνισε.

«Μοιάζει σαν μια φωτιά που ανάβει και θα μπορούσε γρήγορα να μετατραπεί ξανά σε πυρκαγιά», δήλωσε ο Rene Piil Pedersen, επικεφαλής της AP Moller-Maersk στη Σιγκαπούρη. Παρά το γεγονός ότι όλο και περισσότεροι άνθρωποι εμβολιάζονται, ο Covid θα είναι εδώ για χρόνια και θα εξακολουθούν να υπάρχουν κρούσματα σε λιμάνια και πλοία, είπε τον περασμένο μήνα, καλώντας τις κυβερνήσεις και τη βιομηχανία να συνεργαστούν για την προστασία των ναυτικών και των εργαζόμενων στις αποβάθρες, που στηρίζουν τις κρίσιμες αλυσίδες εφοδιασμού σε όλο τον κόσμο.

Περιορισμένοι εμβολιασμοί

Παρά τις προσπάθειες των ΗΠΑ και άλλων χωρών για τον εμβολιασμό ναυτικών στα λιμάνια, ο εμβολιασμός των περισσότερων εργαζόμενων εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις χώρες καταγωγής τους.

Αυτό δυσκολεύει την κατάσταση καθώς περισσότεροι από τους μισούς από τους 1,6 εκατομμύρια ναυτικούς παγκοσμίως, προέρχονται από αναπτυσσόμενες χώρες όπως η Ινδία, οι Φιλιππίνες ή η Ινδονησία, οι οποίες είναι πολύ πίσω στους εμβολιασμούς σε σχέση με τις περισσότερες ανεπτυγμένες οικονομίες.

Διαβάστε περισσότερα στο mononews.gr

Δείτε Ακόμη

Έχετε κάποιο σχόλιο;

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Με την υποβολή του σχολίου σας αυτόματα συμφωνείτε με τους Γενικούς Κανόνες Σχολιασμού Άρθρων τους οποίους μπορείτε να διαβάσετε εδώ.