Τα παιδιά τρώνε πλέον λαχανικά – Τι έδειξε έρευνα

Τα παιδιά τρώνε περισσότερα λαχανικά, φρούτα και όσπρια σε σχέση με το παρελθόν, ειδικά στις ηλικίες των 4-8 ετών.

Ο ενεργός ρόλος της οικογένειας και του σχολείου, καθώς και η υιοθέτηση καινοτόμων εμπορικών πρακτικών από τις εταιρείες τροφίμων, μπορούν να συμβάλλουν στην αύξηση της κατανάλωσης λαχανικών σε παιδιά και εφήβους, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας που διεξήγαγε το Ινστιτούτο Prolepsis σε συνεργασία με την εταιρεία ΜΠΑΡΜΠΑ ΣΤΑΘΗΣ.

Τα αποτελέσματα αυτά δίνουν μια αισιόδοξη προοπτική για τις επόμενες γενιές που από την προσχολική και σχολική ηλικία χτίζουν υγιεινές συνήθειες.

Ειδικότερα, στοιχεία που συλλέχθηκαν μέσω ερωτηματολογίων στο πλαίσιο εκτίμησης των διατροφικών αναγκών των μαθητών που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα Σίτισης & Προώθησης Υγιεινής Διατροφής – ΔΙΑΤΡΟΦΗ κατά τα τρία προηγούμενα σχολικά έτη, επισημαίνουν πως ένα σημαντικό ποσοστό παιδιών ηλικίας 4-8 ετών φαίνεται να καταναλώνει πολύ συχνά λαχανικά και όσπρια. Η καταγραφή εστίασε σε ευπαθείς κοινωνικο-οικονομικά περιοχές της χώρας, με στόχο την περαιτέρω διερεύνηση των παραγόντων που επηρεάζουν τις διατροφικές συνήθειες των Ελλήνων, και τον σχεδιασμό κατάλληλων εκπαιδευτικών δράσεων για θέματα υγείας και ισορροπημένες διατροφής.

Η επιστημονική ομάδα του Ινστιτούτου Prolepsis ακολούθησε μία συμμετοχική προσέγγιση. Γονείς, κηδεμόνες, εκπαιδευτικοί αλλά και τα ίδια τα παιδιά συμμετείχαν σε ομάδες συζήτησης σχετικά με την κατανάλωση των λαχανικών, τη θέση που έχουν στο καθημερινό τραπέζι, καθώς και τους παράγοντες που επηρεάζουν θετικά ή αρνητικά την κατανάλωσή τους.

Τα ευρήματα ήρθαν να επιβεβαιώσουν πως τα λαχανικά αποτελούν αναπόσπαστο στοιχείο του εβδομαδιαίου διαιτολογίου στο ελληνικό τραπέζι, τονίζοντας την προσπάθεια των γονέων να προσφέρουν θρεπτικά γεύματα στα παιδιά τους. Παράλληλα, φαίνεται τα παιδιά να έχουν προτίμηση σε συγκεκριμένα λαχανικά και να αναζητούν νέους τρόπους κατανάλωσής τους, φαινόμενο που γίνεται όλο και πιο έντονο κατά την εφηβεία.
Εκτός από τον ρόλο της οικογένειας, αναδείχθηκε η επιρροή που το κοινωνικό περιβάλλον (σχολείο, αθλητισμός, μέσα κοινωνικής δικτύωσης) έχει στις διατροφικές συνήθειες των παιδιών. Επίσης, συζητήθηκε και ο σημαντικός ρόλος των εταιρειών τροφίμων. Μέσα από τη δημιουργία προϊόντων που είναι αρεστά στα παιδιά, αλλά και με ενημερωτικές και εκπαιδευτικές δράσεις θα μπορούσαν να βοηθήσουν τους γονείς στην προσπάθειά τους να καταναλώνουν τα παιδιά και οι έφηβοι περισσότερα λαχανικά, αναφέρεται σε ανακοίνωση του Ινστιτούτου.

Η έρευνα – τονίζεται – έρχεται να συμπληρώσει την πολυετή δράση του Ινστιτούτου Prolepsis σε θέματα προώθησης της υγιεινής διατροφής. Για την ενίσχυση αυτού του σκοπού, το Ινστιτούτο ένωσε τις δυνάμεις του με την εταιρεία ΜΠΑΡΜΠΑ ΣΤΑΘΗΣ, που στο πλαίσιο της εταιρικής της υπευθυνότητας αναλαμβάνει ενεργό ρόλο για τη βέλτιστη αξιοποίηση των παραπάνω αποτελεσμάτων, δεσμευόμενη να συνεχίσει την ανάπτυξη ακόμη περισσότερων πρωτοβουλιών που στόχο έχουν την οικοδόμηση ισορροπημένων διατροφικών συνηθειών στα παιδιά.

Διαβάστε επίσης

Σας αρέσει η κανέλα; Εκτός από άπειρα οφέλη, κρύβονται και κάποιοι κίνδυνοι

Σοκαριστική έρευνα – Τα μικροπλαστικά που εισπνέουμε κάθε εβδομάδα, είναι σε μέγεθος πιστωτικής κάρτας

Δείτε Ακόμη

Έχετε κάποιο σχόλιο;

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Με την υποβολή του σχολίου σας αυτόματα συμφωνείτε με τους Γενικούς Κανόνες Σχολιασμού Άρθρων τους οποίους μπορείτε να διαβάσετε εδώ.