Πάνω από 15 παιδιά έως 17 ετών σκοτώνονται κάθε εβδομάδα στους ευρωπαϊκούς δρόμους

Περισσότερα από 15 παιδιά και νέοι (ηλικίας 0-17 ετών) σκοτώνονται σε δρόμους στην Ευρωπαϊκή Ένωση κατά μέσο όρο κάθε εβδομάδα και πάνω από 11.000 έχουν σκοτωθεί την τελευταία δεκαετία, σύμφωνα με μια νέα έκθεση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC).

Ωστόσο, τα δεδομένα δείχνουν ότι ενώ η οδική ασφάλεια έχει βελτιωθεί την τελευταία δεκαετία για αυτήν την ηλικιακή ομάδα, η ασφάλεια των παιδιών και των νέων διαφέρει μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών και έτσι σκοτώνονται παιδιά στους δρόμους.

Το ποσοστό θνησιμότητας των ατόμων κάτω των 18 ετών με κύρια αιτία τα τροχαία δυστυχήματα, είναι επτά φορές υψηλότερο στη Βουλγαρία από ό,τι στη Νορβηγία.

809 παιδιά και νέοι σκοτώθηκαν στους δρόμους το 2020

Παρά τις βελτιώσεις στις υποδομές που έχουν γίνει στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, 809 παιδιά και νέοι σκοτώθηκαν στο δρόμο μόνο το 2020. Το 50% περίπου των θυμάτων ήταν νέοι ηλικίας 15, 16 και 17 ετών.

Τα περισσότερα παιδιά (42%) που σκοτώθηκαν στους δρόμους είναι σε τροχαίες συγκρούσεις με αυτοκίνητο, ενώ το 1/3 των νέων (κυρίως αγοριών) χάνουν τη ζωή τους ως αναβάτες ή επιβάτες μοτοσικλετών, μοτοποδηλάτων και σκούτερ.

Η έκθεση υπογραμμίζει, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ότι η κυκλοφοριακή αγωγή στην Ευρώπη, αν και είναι ευρέως διαδεδομένη στα παιδιά που μαθητεύουν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, εντούτοις αυτή υποχωρεί όταν το παιδί περνάει στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Αυτή η μετατόπιση συμβαίνει ακριβώς τη στιγμή που τα παιδιά αρχίζουν να κυκλοφορούν ανεξάρτητα, μακριά από τους γονείς τους και όταν αποκτούν πρόσβαση σε μηχανοκίνητα οχήματα ή και σε ποδήλατα. Τέλος, η ανάλυση των στοιχείων δείχνει επίσης ότι η παιδική και νεανική θνησιμότητα από τροχαία αγγίζει περισσότερο τα αγόρια.

Ο αντίκτυπος αυτών των θανάτων και των τραυματισμών είναι ανυπολόγιστος και σε περίπτωση που θα συμβεί αλλάζει ριζικά η ζωή των οικογενειών τους. Ωστόσο, θα πρέπει να θυμόμαστε ότι τα παιδιά είναι ιδιαίτερα ευάλωτοι χρήστες του δρόμου. Δεν έχουν εμπειρία κατά τη διάρκεια της οδήγησης, είναι περισσότερο παρορμητικά, ενώ στις μικρότερες ηλικίες είναι λιγότερο ορατά στους άλλους χρήστες του δρόμου λόγω του μικρού τους αναστήματος, με αποτέλεσμα να αυξάνεται το ποσοστό των παρασύρσεων. Τα παιδιά, επίσης, συχνά αγνοούν τους κινδύνους και γίνονται αθώα θύματα. Από την άλλη οι γονείς θα πρέπει να δείχνουν την ανάλογη παιδεία κατά την διάρκεια της οδήγησης, παίρνοντας όλα εκείνα τα μέτρα (παιδικά καθίσματα, ζώνες κ.α.) προκειμένου να αυξήσουν τα επίπεδα ασφαλείας.

Διαβάστε επίσης

Το φάρμακο του σκανδάλου έχει γενόσημο, η Ζωή αποφεύγει Μάκη και η Θεανώ αλλοτριώνεται

Τα δεδομένα στον πυρήνα του ψηφιακού μετασχηματισμού της Ε.Ε και στον τομέα της Υγείας

Δείτε Ακόμη

Έχετε κάποιο σχόλιο;

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Με την υποβολή του σχολίου σας αυτόματα συμφωνείτε με τους Γενικούς Κανόνες Σχολιασμού Άρθρων τους οποίους μπορείτε να διαβάσετε εδώ.