Σύμφωνα με τον Αμερικάνικο Σύλλογο Εργοθεραπείας, εάν το παιδί σας παρουσιάζει συστηματικά 3 ή περισσότερες δυσκολίες, τότε θα πρέπει να επισκεφτείτε έναν εργοθεραπευτή και να ζητήσετε εργοθεραπευτική αξιολόγηση:
Τα σημάδια
Παρακάτω θα δείτε τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά που πρέπει να σας κινητοποιήσουν
Δυσκολεύεται να υπολογίσει τη θέση του σωματός του στο χώρο (χτυπάει εύκολα).
Δεν του αρέσει να χοροπηδά, να κάνει κούνια και γενικά να χρησιμοποιεί τον εξοπλισμό της παιδικής χαράς.
Υπάρχει εμφανής καθυστέρηση στην ανάπτυξη του λόγου και της ομιλίας του ή η ομιλία του είναι δυσνόητη και δεν αρθρώνει σωστά.
Κινείται συνεχώς, δεν μπορεί να μείνει ήρεμο ούτε για λίγο.
Δυσκολεύεται να κατανοήσει την δομή και το νόημα ενός παιχνιδιού.
Δεν του αρέσουν οι αγκαλιές, τα φιλιά.
Δυσκολεύεται να κάνει φίλους της ίδιας ηλικίας και προτιμά να παίζει με μικρότερα ή με μεγαλύτερα παιδιά.
Είναι αδέξιο σε δραστηριότητες αδρής κίνησης, δηλαδή σκοντάφτει σε εμπόδια, δεν έχει καλή ισορροπία, πέφτει συχνά.
Χάνεται εύκολα σε χώρους που δεν γνωρίζει καλά.
Σπάει συχνά τα παιχνίδια του.
Έχει φτωχό έλεγχο στις λεπτές κινήσεις, δυσκολεύεται να ζωγραφίσει μέσα σε πλαίσιο, να κάνει παζλ, να κόψει με ψαλίδι, δε μπορεί να χειριστεί μικρά αντικείμενα.
Δυσκολεύεται να αυτοεξυπηρετηθεί, δεν έχει δηλαδή τις ανάλογες με την ηλικία του δεξιότητες ώστε να φάει μόνο του, να βάλει τα ρούχα του ή τα παπούτσια του, να δέσει τα κορδόνια του, να πάει στην τουαλέτα, να πλύνει τα δόντια του κ.ά.
Είναι παθητικό, αποτραβηγμένο.
Αποφεύγει με ασυνήθιστο τρόπο δραστηριότητες καθημερινής περιποίησης, όπως μπάνιο, χτένισμα, βούρτσισμα δοντιών, κόψιμο νυχιών.
Δεν εξερευνά το περιβάλλον.
Έχει ελαττωμένο μυϊκό τόνο (μοιάζει αδύναμο, έχει μικρή αντοχή.
Είναι πολύ ευαίσθητο σε οσμές, γεύσεις, θορύβους ή αγγίγματα.
Έχει δυσκολίες στο φαγητό, λερώνεται υπερβολικάή τρώει μόνο συγκεκριμένες τροφές / υφές.
Γράφει με υπερβολική πίεση στο χαρτί ή πολύ απαλά και ο γραφικός του χαρακτήρας είναι κακός.
Κουράζεται εύκολα.
Έχει κακή στάση σώματος είτε στην καρέκλα είτε όταν κάθεται σε μη στηριζόμενη θέση όπως π.χ. οκλαδόν.
Έχει ελαττωμένη αυτοπεποίθηση.
Δείχνει να μην ακούει όταν του μιλούν.
Έχει δυσκολίες στον ύπνο.
Δεν μπορεί να συγκεντρωθεί ή συγκεντρώνεται τόσο σε μία δραστηριότητα που δεν μπορεί να μεταβεί σε άλλη.
Δυσκολεύεται να πιάσει σωστά το μολύβι.
Αντιστρέφει γράμματα και αριθμούς, δεν αφήνει διαστήματα μεταξύ των γραμμάτων και των λέξεων που γράφει, δυσκολεύεται να διακρίνει και να αναπαράγει γράμματα.
Δυσκολεύεται να ακολουθήσει προφορικές οδηγίες.
Παρουσιάζει άγνοια κινδύνου και βρίσκεται συχνά σε καταστάσεις επικίνδυνες χωρίς να υπολογίζει την ασφάλειά του ή την ασφάλεια των άλλων.
Δεν μιμείται.
Δεν παίζει με τα παιχνίδια της ηλικίας του.
Χρειάζεται περισσότερη εξάσκηση από άλλα παιδιά για να μάθει καινούρια πράγματα.
Πηγή: American Occupational Therapy Association (AOTA)