Κοιλιοκάκη: Πάθηση ή «μόδα»; Πώς βοηθά η κατάλληλη διατροφή

Πρήξιμο στην κοιλιά και πόνος, κόπωση, δυσκοιλιότητα και πολλά άλλα «σημάδια» μπορεί να κρύβουν δυσανεξία στη γλουτένη (πρόκειται για μια πρωτεΐνη), γνωστή ως κοιλιοκάκη. Τι σημαίνει αυτό με απλά λόγια; Ότι υπάρχουν κάποια συγκεκριμένα τρόφιμα, τα οποία «ενοχλούν» και δυσκολεύουν την καθημερινότητα ορισμένων ανθρώπων.

Κοιλιοκάκη: Πάθηση ή «μόδα»; Πώς βοηθά η κατάλληλη διατροφήΗ γλουτένη βρίσκεται στο σιτάρι, στο κριθάρι, στη σίκαλη, καθώς και τα προϊόντα τους, όπως το ψωμί, τα ζυμαρικά, οι φρυγανιές, τα μπισκότα, οι βάφλες, οι μπάρες δημητριακών κτλ. Υπάρχουν, όμως, και αρκετές «κρυφές» πηγές γλουτένης, όπως ορισμένα είδη αλλαντικών (π.χ. τα λουκάνικα), ορισμένα είδη τυριών (π.χ. blue cheese), έτοιμες σάλτσες, συσκευασμένοι χυμοί φρούτων, επεξεργασμένοι ξηροί καρποί, ακόμη και… τσίχλες.

Όσοι πάσχουν από κοιλιοκάκη, εάν δεν αποφεύγουν αυτές τις τροφές, ταλαιπωρούνται από τα συμπτώματα και επηρεάζεται η ποιότητα της καθημερινότητάς τους. Επιπλέον, συχνά ντρέπονται να πουν ότι έχουν κοιλιοκάκη, είναι λες και η πάθηση είναι ταμπού.

Δυσανεξία στη γλουτένη: υπάρχει λύση

Με δεδομένο ότι η γλουτένη βρίσκεται σε τόσα πολλά τρόφιμα – κάποια από τα οποία άκρως δημοφιλή – εύλογα προκύπτει το αγωνιώδες ερώτημα «και τι μπορούν να τρώνε όσοι έχουν κοιλιοκάκη;».

Τα καλά νέα είναι ότι πλέον υπάρχουν λύσεις, που όχι μόνο απαλλάσσουν τους πάσχοντες από τα συμπτώματα, αλλά δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα σε γεύση.

Στο πλαίσιο καμπάνιας ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης του κοινού για την κοιλιοκάκη, με τίτλο «Μήπως φταίει η γλουτένη;», η εταιρεία Dr. Schär και η GreenBay&Co (επίσημος αντιπρόσωπος/διανομέας των προϊόντων Schär) αναδεικνύουν τον σημαντικό ρόλο, που διαδραματίζει η σωστή διατροφή σε αυτούς τους ασθενείς και πόσο μπορεί να βελτιώσει την καθημερινότητά τους.

Κοιλιοκάκη: Πάθηση ή «μόδα»; Πώς βοηθά η κατάλληλη διατροφήΗ καμπάνια υποστηρίζεται από την ιστοσελίδα www.glutentest.gr στην οποία όσοι ολοκληρώσουν μια online αξιολόγηση συμπτωμάτων που μπορεί να παραπέμπουν σε κοιλιοκάκη και έχουν θετικές ενδείξεις, θα λάβουν ένα δωρεάν rapid celiac test, Labsystems Diagnostics Oy | Newborn Screening, Infectious Disease products (labsystemsdx.com)

Ο Μάιος είναι ο μήνας ευαισθητοποίησης για την κοιλιοκάκη, η οποία, να σημειωθεί, ότι είναι αυτοάνοση πάθηση. Σε ευρωπαϊκό επίπεδο υπολογίζεται ότι περίπου 1-2 στα 100 άτομα πάσχουν. Σε όλη την Ευρώπη, 7 εκατομμύρια πολιτών, πάσχουν από κοιλιοκάκη.

Η γνώμη των ειδικών

«Είμαι πολύ χαρούμενος που συμμετέχω σε αυτό το εγχείρημα για την ενημέρωση του κοινού για τη νόσο της κοιλιοκάκης. Ένας στους εκατό περίπου ανθρώπους νοσεί από κοιλιοκάκη και τα συμπτώματα μπορεί να ποικίλλουν, αλλά μπορεί και να μην εμφανιστούν και ποτέ.

Για αυτό είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζει ο κόσμος τα απλά συμπτώματα και τις ενδείξεις, ούτως ώστε να βελτιώσει την καθημερινότητά του και φυσικά να είναι υγιής», δήλωσε ο κ. Γ. Μάντζαρης, MDΓαστρεντερολόγος, Συντονιστής Διευθυντής του Γαστρεντερολογικού Τμήματος και Διευθυντής της Ιατρικής Υπηρεσίας του Νοσοκομείου «Ευαγγελισμός Πολυκλινική».

Κοιλιοκάκη: Πάθηση ή «μόδα»; Πώς βοηθά η κατάλληλη διατροφή«Η καμπάνια για την ενημέρωση του κόσμου για τη νόσο της κοιλιοκάκης από την Dr. Schär είναι δέουσας σημασίας και είναι χαρά μου που συμμετέχω σε αυτή.

Η δυσανεξία στη γλουτένη μπορεί να επηρεάσει αρνητικά σε μεγάλο βαθμό τη ζωή του ασθενή, καθώς αποτελεί συστατικό σε πολλά προϊόντα, τόσο σε τρόφιμα όσο και σε καλλυντικά, οπότε είναι και δύσκολο να την αποφύγει κάποιος», δήλωσε ο κ. Ε. Ζουμπανέας, Διαιτολόγος Διατροφολόγος, Master Practitioner in Eating Disorders & Obesity.

Σχετικά με τη Dr. Schär

Η Dr. Schär έχει ιστορία 100 χρόνων και εδρεύει στη Βόρειο Ιταλία. Από την αρχή, η αποστολή της εταιρείας ήταν ξεκάθαρη και αποσκοπεί στη βελτίωση της ζωής ανθρώπων με ειδικές διατροφικές ανάγκες.

Η λειτουργία της εταιρείας διέπεται από τρεις αξίες, την Υπευθυνότητα καθώς διαχειρίζεται προϊόντα ειδικής διατροφής, την Εξέλιξη βασιζόμενη στην πολύχρονη εμπειρία και την Εγγύτητα προς τους καταναλωτές.

Συνοψίζοντας το όραμα είναι να είναι η πρώτη επιλογή των καταναλωτών, να βρίσκεται κοντά τους και να τους προσφέρει καινοτόμα και γευστικά προϊόντα υψηλής ποιότητας. Η Dr. Schär παραμένει μια οικογενειακή επιχείρηση με γραφεία και γραμμές παραγωγή σε11χώρες, ενώ τα προϊόντα Schär καλύπτουν όλες τις ανάγκες των καταναλωτών με περισσότερους από 120 διαφορετικούς κωδικούς σε περισσότερες από 100 χώρες.

Διαβάστε επίσης

Σε πρώτο πρόσωπο η Έλλη Κοκκίνου: Η κοιλιοκάκη δεν είναι ταμπού

 

Δείτε Ακόμη

Έχετε κάποιο σχόλιο;

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Με την υποβολή του σχολίου σας αυτόματα συμφωνείτε με τους Γενικούς Κανόνες Σχολιασμού Άρθρων τους οποίους μπορείτε να διαβάσετε εδώ.