Η ισότιμη πρόσβαση σε κωφά και βαρήκοα άτομα στην επικοινωνία και τη συμμετοχή τους στην κοινωνία, είναι ο στόχος της συνεργασίας του Εθνικού Ιδρύματος Κωφών με «Το Χαμόγελο του Παιδιού».
Οι δύο Οργανισμοί, ανακοίνωσαν την έναρξη της νέας συνεργασίας τους, στο πλαίσιο της οποίας το «Χαμόγελο» αξιοποιεί περαιτέρω τη λειτουργία της Υπηρεσίας «Relay Service» του Εθνικού Ιδρύματος Κωφών, προσφέροντας ισότιμη πρόσβαση σε όλα τα εργαλεία και οι υπηρεσίες που διαθέτει και σε κωφά και βαρήκοα άτομα της χώρας.
Υπηρεσίες για κωφά και βαρήκοα άτομα
Μέσα από την πλατφόρμα RELAY τα εξυπηρετούμενα κωφά και βαρήκοα άτομα μπορούν απλά, μέσω του κινητού τηλεφώνου τους, με τη βοήθεια διερμηνέα του Βιντεοτηλεπικοινωνιακού κέντρου της υπηρεσίας του Εθνικού Ιδρύματος Κωφών, να επικοινωνούν τις ανάγκες τους -ιατρικές ανάγκες, προβληματισμούς, φόβους κ.ά. στους εξειδικευμένους Ψυχολόγους και Κοινωνικούς Λειτουργούς των Γραμμών Υποστήριξης και Βοήθειας του Οργανισμού (1056, 116000, 116111, 1017) μέσω διασύνδεσης των δύο Κέντρων.
Προσομοίωση κλήσης μιας κωφής μητέρας
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, πραγματοποιήθηκε προσομοίωση κλήσης μιας κωφής μητέρας που ήθελε να μοιραστεί τους προβληματισμούς της για την έντονη προσκόλληση του γιου της με βιντεοπαιχνίδια και να ζητήσει συμβουλές για τον τρόπο διαχείρισης της κατάστασης αυτής. Η κωφή μητέρα, κάλεσε με βιντεοκλήση στην υπηρεσία «Relay Service», όπου με τη βοήθεια της διερμηνέα του Εθνικού Ίδρυμα Κωφών, διασυνδέθηκε με ψυχολόγο της «Ευρωπαϊκής Γραμμής Υποστήριξης Παιδιών 116111» και μοιράστηκε τους προβληματισμούς της με την ψυχολόγο, η οποία αφού την αποφόρτισε, προχώρησε σε παροχή συμβουλών και κατευθύνσεων, τις οποίες η διερμηνέας άκουγε και μετέφραζε στη βιντεοκλήση.
Η κα. Βενέττα Λαμπροπούλου, Πρόεδρος Δ.Σ. Εθνικού Ιδρύματος Κωφών, εμφανώς χαρούμενη με τη νέα πρωτοποριακή αυτή υπηρεσία δήλωσε: «Είμαι πάρα πολύ συγκινημένη, είμαι πάρα πολύ ευχαριστημένη για τη συνεργασία αυτή με “Το Χαμόγελο του Παιδιού”, καθώς κατορθώσαμε να συνδέσουμε το πρόγραμμα RELAY, του Εθνικού Ιδρύματος Κωφών, με τις υπηρεσίες του “Χαμόγελου”, και έτσι να επεκταθούν οι υπηρεσίες του και στους κωφούς ανθρώπους της χώρας μας. Θα ήθελα να ευχαριστήσω ιδιαίτερα τον κύριο Γιαννόπουλο, για την πρωτοβουλία να μας προσεγγίσει και να συνεργαστούμε. Εύχομαι καλή επιτυχία στο κοινό μας έργο που είμαι σίγουρη τα αποτελέσματα του θα ωφελήσουν πολύ κόσμο».
Ο κος. Κώστας Γιαννόπουλος, πρόεδρος του Δ.Σ. του Οργανισμού δήλωσε«Ενώσαμε τις δυνάμεις μας με το Εθνικό Ίδρυμα Κωφών γιατί υπάρχουν παιδιά, γονείς, άνθρωποι στην κοινωνία μας, που θα ήθελαν να μοιραστούν και εκείνοι, με την Εθνική Γραμμή για τα Παιδιά SOS 1056, αλλά και τις άλλες Γραμμές Υποστήριξης και Βοήθειας του Οργανισμού, ό,τι τους συμβαίνει, τους απασχολεί, τους φοβίζει, και να λάβουν κατευθύνσεις για αυτό, από τους ανθρώπους μας, τους ψυχολόγους, τους κοινωνικούς λειτουργούς. Είμαστε πολύ περήφανοι γιατί υπάρχει διάθεση από κάποιους ανθρώπους να κάνουν τη διαφορά στη ζωή άλλων ανθρώπων! Ενώσαμε τις δυνάμεις μας, με τη διάθεση ενός παιδιού που πριν από 28 χρόνια στο ημερολόγιο του έγραψε “όλα παιδιά είναι και αξίζουν ένα Χαμόγελο”».
Η υπηρεσία υλοποιείται, σε συνέχεια του Συμφώνου Συνεργασίας που υπέγραψαν οι δύο φορείς, με διάθεση να προσφέρουν ισότιμα και με αξιοπρέπεια τις εξειδικευμένες υπηρεσίες του «Χαμόγελου» σε κάθε πολίτη στη χώρα και στοχεύει να δώσει ακόμα περισσότερες δυνατότητες, όπως η δυνατότητα επικοινωνίας ανθρώπων που μεταφέρονται σε νοσοκομεία, μέσα από τις Κινητές Ιατρικές Μονάδες εντατικής θεραπείας για νεογνά και παιδιά – Ασθενοφόρα του Οργανισμού κ.ά.
Διαβάστε επίσης
Διαγνωστικά κέντρα: Ισχυρό pressing στην Πολιτεία – Τι γίνεται με τις κινητοποιήσεις
Παρβοϊός Β19: 5+2 ερωτήσεις και απαντήσεις λύνουν τις απορίες