Μια νέα δημοσκόπηση δείχνει ότι το ένα τρίτο των ενηλίκων λέει πως όταν χρειάζεται να κάνουν μαθηματικά τους προκαλεί άγχος. Μάλιστα, ένας στους πέντε δηλώνει ότι είναι σαν να νιώθει σωματικά άρρωστος! Οι γονείς μαθητών δηλώνουν σε μεγάλο ποσοστό ότι δεν μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά τους και καταφεύγουν στην Google για τα μαθηματικά και τις θετικές επιστήμες.
Η μελέτη που έγινε σε 3.000 ενήλικες στο Ηνωμένο Βασίλειο διαπίστωσε ότι η αριθμητική προκαλεί πολλά συναισθήματα φόβου ή ανησυχίας, ενώ σχεδόν το ένα τρίτο (29%) δηλώνει ότι προσπαθεί ενεργά να αποφύγει οτιδήποτε έχει να κάνει με αριθμούς και δεδομένα. Για το 32%, η κρίση κόστους ζωής στο Ηνωμένο Βασίλειο τους ανάγκασε να επιδείξουν αν έχουν ή όχι μαθηματικές δεξιότητες και από εκείνους με χαμηλή αυτοπεποίθηση στους αριθμούς, το ίδιο ποσοστό λέει ότι φτάνουν σε σημείο που επηρεάζεται η ψυχική τους ευεξία.
Περισσότερο από το ήμισυ της δημοσκόπησης (52%) παραδέχεται ότι σταμάτησε να μελετά μαθηματικά ενώ ήταν στο σχολείο, ωστόσο το ένα τρίτο (34%) προσπάθησε να βελτιώσει τις δεξιότητές του και μετά την αποφοίτησή του.
Συνειδητοποιείς πόσο σημαντικές είναι οι μαθηματικές δεξιότητες, μέχρι να γεράσεις
Δύο στους τρεις (66%) συμφωνούν ότι δεν συνειδητοποιούν πόσο σημαντικές είναι οι μαθηματικές δεξιότητες μέχρι να γεράσεις και να τις χρησιμοποιήσεις για να περιηγηθείς στην καθημερινότητά σου. Πάνω από το μισό (51%) αναγνωρίζει ότι έχει δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στη βελτίωση των δεξιοτήτων αριθμητικής τα τελευταία χρόνια.
Η έρευνα ανατέθηκε από την εταιρεία επαγγελματικών υπηρεσιών KPMG UK, σε συνεργασία με τη φιλανθρωπική οργάνωση National Numeracy και δημοσιεύεται στο studyfinds.org.
«Η σχέση και η εμπιστοσύνη με τους αριθμούς δεν προορίζεται για τους μαθηματικούς, είναι μια βασική δεξιότητα που μας βοηθά στην καθημερινή ζωή – από την κατανόηση των επιτοκίων έως την απόδοση των χρημάτων στις αγορές», λέει η Bina Mehta, πρόεδρος της KPMG στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Ευάλωτοι σε χρέη και απάτες όσοι δεν τα καταφέρνουν στα μαθηματικά
«Όσοι στερούνται εμπιστοσύνης στις αριθμητικές τους ικανότητες είναι πιο ευάλωτοι στα χρέη, την ανεργία και την απάτη. Όπως υπογραμμίζει η έρευνά μας, ο αντίκτυπος στην γενική ευημερία δεν μπορεί να υποτιμηθεί, ειδικά στο πλαίσιο της κρίσης κόστους ζωής ».
«Τα μαθηματικά είναι πολύ περισσότερα από ένα μάθημα στην τάξη, είναι μια δεξιότητα όπως κάθε άλλη και μπορούν να βελτιωθούν σε οποιαδήποτε ηλικία. Όπως ανέφεραν οι περισσότεροι ενήλικες, δεν συνειδητοποιείς πάντα πόσο σημαντικές είναι αυτές οι δεξιότητες μέχρι να γεράσεις», συνεχίζει η Mehta.
Πάνω από το ένα τρίτο (35%) ισχυρίζονται ότι θα απέφευγαν να εργαστούν σε μία δουλειά εάν έπρεπε να ασχοληθούν με αριθμούς και δεδομένα, ενώ το ένα πέμπτο πιστεύει ότι η έλλειψη εμπιστοσύνης έχει επηρεάσει τις επιλογές σταδιοδρομίας και έχει επηρεάσει τα κέρδη τους, σύμφωνα με τα στοιχεία της OnePoll.
Το 28% θέλει να βελτιώσει τις δεξιότητές του, αλλά δεν ξέρει από πού να ξεκινήσουν.
«Η εστίαση μόνο στις εξετάσεις και τα μαθήματα δεν θα λειτουργήσει για τα εκατομμύρια που μισούσαν τα μαθηματικά στο σχολείο – γνωρίζουμε ότι μια κακή εμπειρία στο σχολείο συνδέεται με χαμηλότερη αυτοπεποίθηση και επιτυχία», προσθέτει ο Sam Sims, διευθύνων σύμβουλος της National Numeracy.
«Τα μαθηματικά είναι ένα θέμα ψυχικής ευεξίας, όπως δείχνει αυτή η έρευνα. Πρέπει να βελτιωθούμε στο να αναγνωρίζουμε και να υποστηρίζουμε αυτούς που αγωνίζονται με τους αριθμούς – έχει πολύ πραγματικές επιπτώσεις στη ζωή και τα μέσα διαβίωσής τους, κάτι που έχει αναδείξει η κρίση κόστους ζωής».
Aπελπισμένοι γονείς ζητούν βοήθεια από την Google
Το 2021, μια άλλη έρευνα έδειξε ότι περισσότεροι από τους μισούς γονείς (56%) δηλώνουν ότι αισθάνονται απελπισμένοι όταν προσπαθούν να βοηθήσουν τα παιδιά τους με τα σχολικά καθήκοντα. Τα δύο τρίτα των γονέων θα στραφούν στην Google για να βρουν πώς να βοηθήσουν το παιδί τους να ολοκληρώσει την εργασία του.
Παρόλο που το 79% των γονέων μπορεί να θυμηθεί τα πράγματα που έμαθαν στο σχολείο, σχεδόν άλλοι τόσοι (70%) λένε ότι είναι πιο δύσκολο γι ‘αυτούς να λύσουν τις μαθηματικές εργασίες του παιδιού τους σήμερα. Μόλις οι μισοί (51%) θυμούνται τη σωστή σειρά των μαθηματικών πράξεων — Πολλαπλασιασμός και Διαίρεση, Πρόσθεση και Αφαίρεση.
Σύμφωνα με μια δημοσκόπηση του 2020, οι γονείς των ΗΠΑ σήμερα έχουν τις δεξιότητες στα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες ενός 11χρονου. Οι ερωτηθέντες ρωτήθηκαν σε ποιο βαθμό θα τοποθετούνταν σήμερα αν έπρεπε να δώσουν ένα τεστ κατάταξης και η μέση απάντηση ήταν η έκτη τάξη τόσο για τα μαθηματικά όσο και για τις φυσικές επιστήμες.
Συνολικά, το 42% λέει ότι θα «χαθούν» προσπαθώντας να διδάξουν στο παιδί τους μαθηματικά. Ένα άλλο 35% εκφράζει το ίδιο συναίσθημα σχετικά με επιστημονικά θέματα.
Διαβάστε επίσης
Τι απαιτείται για εκπληκτικό σεξ μετά τα 40 (όχι αυτό που φαντάζεστε)
ΠΟΥ: Ανησυχία για τα προβλήματα που μπορεί να δημιουργήσει στην υγεία η τεχνητή νοημοσύνη