Τα παιδιά της πανδημίας, όπως λέγονται τα παιδιά που γεννήθηκαν τον τελευταίο χρόνο, οπότε επικρατεί η COVID-19, μπορεί να έχουν μειωμένες – ίσως και σε σημαντικό βαθμό – λεκτικές και γενικά γνωστικές επιδόσεις, σε σχέση με όσα είχαν γεννηθεί προ κορονοϊού.
Σύμφωνα με μία νέα αμερικανική μελέτη, το πρόβλημα αφορά περισσότερο στα αγόρια και σε παιδιά από οικογένειες με χαμηλότερο κοινωνικο-οικονομικό επίπεδο.
Τα πρώτα χρόνια στη ζωή ενός παιδιού θεωρούνται κρίσιμα για την ανάπτυξη του εγκεφάλου και του νου του, αλλά τα «παιδιά της πανδημίας», που συχνά είχαν περιορισμένα ερεθίσματα στο σπίτι και λιγότερες αλληλεπιδράσεις με το ευρύτερο περιβάλλον εκτός σπιτιού, φαίνεται να εμφανίζουν αρκετά χαμηλότερες επιδόσεις στα τεστ γνωστικής ανάπτυξης.
Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου Μπράουν του Ρόουντ Άϊλαντ, με επικεφαλής τον αναπληρωτή καθηγητή Παιδιατρικής Σον Ντεόνι, οι οποίοι έκαναν τη σχετική προδημοσίευση στο medRxiv (δεν έχει υπάρξει ακόμη κανονική επιστημονική δημοσίευση), σύμφωνα με το αθηναϊκό πρακτορείο, μελέτησαν 672 παιδιά, από τα οποία τα 309 είχαν γεννηθεί πριν από την πανδημία και τα υπόλοιπα κατά τη διάρκειά της.
Διαπιστώθηκε ότι, ενώ ο μέσος δείκτης νοημοσύνης (IQ) των παιδιών ηλικίας τριών μηνών έως τριών ετών στα τεστ, που έκαναν κατά τη δεκαετία πριν από την πανδημία, ήταν γύρω στο 100, είχε πέσει στο 78 για τα παιδιά που γεννήθηκαν στη διάρκεια της πανδημίας και των lockdowns.
«Δεν πρόκειται για αμελητέα διαφορά. Συνήθως δεν βλέπει κανείς κάτι τέτοιο, παρά στις μείζονες γνωστικές διαταραχές», δήλωσε ο Δρ. Ντεόνι. Άγνωστο παραμένει κατά πόσο αυτές οι χαμηλότερες νοητικές επιδόσεις θα έχουν μακροπρόθεσμες επιπτώσεις.
Διαβάστε επίσης
Πλημμελείς έλεγχοι, ελάχιστοι εμβολιασμοί, αντίο ανοσία
Διατροφή για γερή καρδιά, οι 5 στόχοι