Η GenAI δεν είναι απειλή για τη μάθηση – Πως οι φοιτητές μπορούν να εκμεταλλευτούν την τεχνολογία

Οι φοιτητές φαίνεται να χρησιμοποιούν την GenAI, την γενετική τεχνητή νοημοσύνη, υπεύθυνα και ως τρόπο επιτάχυνσης των εργασιών, όχι μόνο για να περάσουν το μάθημα.

Μία νέα έρευνα από το UBC Okanagan έρχεται σε αντίθεση με τις ανησυχίες καθηγητών και γονιών σχετικά με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης από τους φοιτητές.

Σχεδόν 400 φοιτητές συμπλήρωσαν ανώνυμα μια έρευνα σχετικά με τη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης σε τουλάχιστον πέντε γραπτές εργασίες.

«Τα εργαλεία GenAI όπως το ChatGPT επιτρέπουν στους χρήστες να αλληλεπιδρούν με μεγάλα γλωσσικά μοντέλα. Προσφέρουν απίστευτες δυνατότητες για την ενίσχυση της μάθησης των φοιτητών, ωστόσο, είναι επίσης ευάλωτα σε κακή χρήση κατά την ολοκλήρωση γραπτών εργασιών», λέει η Δρ. Meaghan MacNutt, η οποία διδάσκει επαγγελματική δεοντολογία στη Σχολή Επιστημών Υγείας και Άσκησης (HES) του UBC Okanagan, και δημοσίευσε πρόσφατα τη μελέτη στο Advances in Physiology Education.
«Αυτή η δυνατότητα έχει εγείρει ανησυχίες σχετικά με το GenAI και αν είναι σοβαρή απειλή για την ακαδημαϊκή ακεραιότητα και για τη μάθηση όταν οι φοιτητές συντάσσουν και αναθεωρούν τις δικές τους γραπτές εργασίες».

Πόσο συχνά χρησιμοποιούσαν οι μαθητές την Τεχνητή Νοημοσύνη και τι τους παρακινούσε να τη χρησιμοποιήσουν;

Αν και μόνο περίπου το ένα τρίτο των μαθητών χρησιμοποίησε Τεχνητή Νοημοσύνη, η πλειοψηφία των χρηστών, το 81%, ανέφερε ότι χρησιμοποίησε τη Γενετικά Τυποποιημένη Τεχνητή Νοημοσύνη (GenAI) με σκοπό τουλάχιστον έναν από τους ακόλουθους παράγοντες: ταχύτητα και ευκολία στην ολοκλήρωση της εργασίας, επιθυμία για υψηλούς βαθμούς και επιθυμία για μάθηση. Περίπου το 15% των μαθητών δήλωσαν ότι παρακινήθηκαν και από τους τρεις παράγοντες, με περισσότερο από το 50% να τη χρησιμοποιεί για να εξοικονομήσει χρόνο στην εργασία.

«Υπάρχουν πολλές εικασίες όσον αφορά τη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης από τους φοιτητές», λέει. «Ωστόσο, οι φοιτητές στη μελέτη μας ανέφεραν ότι χρησιμοποίησαν την Γενετική Τεχνητή Νοημοσύνη περισσότερο για τη μάθηση παρά για τους βαθμούς, και χρησιμοποιούν τα εργαλεία της Γενετικής Τεχνητής Νοημοσύνης επιλεκτικά και με τρόπους που πιστεύουν ότι είναι ηθικοί και υποστηρικτικοί της μάθησής τους. Αυτό ήταν κάπως απροσδόκητο λόγω της κοινής αντίληψης ότι οι προπτυχιακοί φοιτητές επικεντρώνονται ολοένα και περισσότερο στους βαθμούς εις βάρος της μάθησης».

Η GenAI μπορεί να αποτελέσει ένα χρήσιμο εργαλείο για φοιτητές που μαθαίνουν αγγλικά ή για άτομα με δυσκολίες στην ανάγνωση και τη γραφή. Υπάρχει όμως και η πιθανότητα, εάν οι πληρωμένες εκδόσεις είναι καλύτερες, οι φοιτητές που έχουν την οικονομική δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν μια πιο αποτελεσματική πλατφόρμα να έχουν ένα πλεονέκτημα έναντι των άλλων, δημιουργώντας περαιτέρω ανισότητες ανάμεσα στους φοιτητές.

photo shutterstock

Διαβάστε επίσης

Απάντηση Άδωνι στην ΠΟΕΔΗΝ: Φέτος έχουμε τα λιγότερα κενά στα νησιά, από κάθε άλλη χρονιά

Καλοκαίρι: Πότε η ενόχληση στα πόδια είναι σύμπτωμα πάθησης;

Δείτε Ακόμη

Έχετε κάποιο σχόλιο;

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Με την υποβολή του σχολίου σας αυτόματα συμφωνείτε με τους Γενικούς Κανόνες Σχολιασμού Άρθρων τους οποίους μπορείτε να διαβάσετε εδώ.