Mobile app για τους ασθενείς που έχουν κάνει ορθοπεδική επέμβαση

-

Μια πρωτοποριακή προσωπική εφαρμογή (mobile app) για τα κινητά τηλέφωνα δημιούργησαν ορθοπεδικοί χειρουργοί, προκειμένου να είναι σε συνεχή επικοινωνία με τους ασθενείς τους και να μπορούν να τους παρακολουθούν.

Με την εφαρμογή αυτή που είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα roidisnt στέλνονται και λαμβάνονται μηνύματα κειμένου, ήχου, φωτογραφίες και βίντεο, πραγματοποιείται βιντεοκλήση σε πραγματικό χρόνο, ενώ διαθέτει εξατομικευμένα προγράμματα φυσικοθεραπείας με videoanimation και πολλά άλλα.

Οι ασθενείς που υποβάλλονται σε χειρουργική επέμβαση στο Τμήμα Ισχίου και Γόνατος του Metropolitan General, θα μπορούν πολύ εύκολα να κατεβάσουν και να εγκαταστήσουν στο κινητό τους τηλέφωνο (android ή iOS), εντελώς δωρεάν, την προσωπική εφαρμογή (Dr Roidis app) μέσω της οποίας θα μπορούν πολύ εύκολα να επικοινωνούν με την ομάδα σε 24ωρη βάση (χειρουργοί, αναισθησιολόγοι, φυσικοθεραπευτές, γραμματεία), εξηγεί ο κ. Νικόλαος Θ. Ροΐδης, Ορθοπαιδικός Χειρουργός, Διευθυντής Τμήματος Ισχίου & Γόνατος του Metropolitan General, EKA-ESSKA Training Center.

Στις σύγχρονες χειρουργικές μονάδες (ambulatory surgery centers) ταχείας αποκατάστασης (fast track) πραγματοποιούνται όλο και πιο περίπλοκες χειρουργικές επεμβάσεις με χρήση ρομποτικής τεχνολογίας (robotic surgery) λόγω νέων προσεγγίσεων στον έλεγχο του πόνου (pain control), την εισαγωγή τεχνικών που μειώνουν το διεγχειρητικό στρες και τη χρήση ελάχιστα επεμβατικών χειρουργικών τεχνικών (MIS – minimally invasive surgery).

Οι πρώτες 30 ημέρες μετά τη χειρουργική επέμβαση έχουν αναγνωριστεί ως βασικός τομέας εστίασης στην υγειονομική περίθαλψη. Η πλειονότητα των μετεγχειρητικών επιπλοκών αναπτύσσονται κατά τη διάρκεια αυτής της χρονικής περιόδου.

Επιπλέον, κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου των 30 ημερών μπορεί να παρατηρηθούν μη αναμενόμενες επισκέψεις στο τμήμα επειγόντων (emergency department) καθώς και επανεισαγωγές στο νοσοκομείο (readmissions).

Αυτές οι απροσδόκητες επισκέψεις σε τμήματα επειγόντων καθώς και η όποια επανεισαγωγή στο νοσοκομείο κοστίζουν στα διεθνή συστήματα υγειονομικής περίθαλψης δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως.

Οι σύγχρονες χειρουργικές πρακτικές μονοήμερης νοσηλείας (outpatient surgery) και ταχείας αποκατάστασης (fast track) απαιτούν κατάλληλη μεθοδολογία για την μετεγχειρητική παρακολούθηση και διατήρηση της ποιότητας της αποκατάστασης ενώ οι ασθενείς αναρρώνουν στο σπίτι.

Στα σύγχρονα συστήματα υγείας και ιδιαίτερα λόγω της ανάγκης ελαχιστοποίησης της νοσηλείας των ασθενών λόγω της επιδημίας του κορονοϊού, η μετεγχειρητική παρακολούθηση και φροντίδα των ασθενών μεταβιβάζεται πλέον στην χειρουργική ομάδα από την παραδοσιακή νοσηλευτική φροντίδα της παρατεταμένης νοσηλείας εντός του νοσοκομείου.

Πλέον η χειρουργική ομάδα επιφορτίζεται με την καθημερινή επαφή με τους αρρώστους, ιδιαίτερα στην άμεση μετεγχειρητική περίοδο. Είναι πλέον επιτακτική η ανάγκη ανάπτυξης νέων σύγχρονων μεθοδολογιών που θα προσφέρουν ποιότητα αλλά και ασφάλεια της μετεγχειρητικής παρακολούθησης και αποκατάστασης των ασθενών ενώ αυτοί βρίσκονται στην ασφάλεια του σπιτιού τους.

Η παρακολούθηση και η επίβλεψη της μετεγχειρητικής αποκατάστασης μέσω εφαρμογών κινητών τηλεφώνων μπορεί όχι μόνο να επιτρέψει την ταχύτερη έξοδο των ασθενών από το νοσοκομείο αλλά επίσης διερευνά λεπτομερώς την εμπειρία του ασθενούς ενώ βρίσκετε στο σπίτι και παρέχει έναν μηχανισμό για την έγκαιρη ανίχνευση πιθανών μετεγχειρητικών επιπλοκών.

Επιπλέον, υπάρχουν πολλά οφέλη για χειρουργούς και παρόχους φροντίδας υγείας αν υπάρχει δυνατότητα ασφαλούς παρακολούθησης ασθενών εξ αποστάσεως, καθώς και σημαντική εξοικονόμηση χρόνου από αντικατάσταση προσωπικών επισκέψεων με εικονικές επισκέψεις (virtual clinical visits).

Ιδιαίτερα στην περίπτωση των ορθοπαιδικών επεμβάσεων αρθροπλαστικών ισχίου και γόνατος ημερήσιας νοσηλείας (outpatient – fast track surgery) αναπτύσσονται όλο και πιο σύγχρονες εφαρμογές κινητών τηλεφώνων που παρουσιάζουν πολλά πλεονεκτήματα:
Αυξημένη κινητοποίηση και συμμετοχή του ασθενούς στην μετεγχειρητική τους αποκατάσταση.

Άμεση καθημερινή επαφή με την χειρουργική ομάδα

  • Συμμετοχή του περιβάλλοντος του ασθενούς στην μετεγχειρητική του παρακολούθηση.
  • Δυνατότητα άμεσης επικοινωνίας και αποστολής μηνυμάτων κειμένου, ηχητικών μηνυμάτων, φωτογραφιών, βίντεο στην χειρουργική ομάδα (πχ ποιότητα επούλωσης χειρουργικού τραύματος).
  • Αποστολή μηνυμάτων στους ασθενείς για περαιτέρω κινητοποίηση και υπενθύμιση των ημερήσιων υποχρεώσεών τους (push notifications).
  • Δυνατότητα βιντεοκλήσεων πραγματικού χρόνου σε ειδικές περιστάσεις.
  • Δυνατότητα άμεσης ανίχνευσης και πρόληψης επιπλοκών λόγω αμεσότητας επικοινωνίας.
  • Διευκόλυνση παρακολούθησης ασθενών σε απομακρυσμένες περιοχές.
  • Ελαχιστοποίηση των μετεγχειρητικών επισκέψεων μιας και μπορεί να αντικατασταθούν από εικονικές επισκέψεις (virtual clinical visits).
  • Αποστολή εξατομικευμένων στοιχείων μετεγχειρητικής αποκατάστασης και τροποποίησης οδηγιών.
  • Προγράμματα φυσικοθεραπείας στο σπίτι με εξοικονόμηση σημαντικών πόρων.
  • Αποστολή ειδικών προγραμμάτων (εικόνες, βίντεο, avatar) μετεγχειρητικών ασκήσεων για το σπίτι.
  • Συμπλήρωση ειδικών ερωτηματολογίων ποιότητας μετεγχειρητικής αποκατάστασης.
  • Ασφαλής διαχείριση των προσωπικών δεδομένων των ασθενών.
  • Διευκόλυνση ερευνητικών προγραμμάτων λόγω άμεσης απόκρισης των ασθενών ανεξάρτητα απόστασης και χρόνου χειρουργικής επέμβασης.

Δείτε Ακόμη

Έχετε κάποιο σχόλιο;

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Με την υποβολή του σχολίου σας αυτόματα συμφωνείτε με τους Γενικούς Κανόνες Σχολιασμού Άρθρων τους οποίους μπορείτε να διαβάσετε εδώ.