Τι αποκαλύπτει μελέτη στο DNA αιωνόβιων – Το “κλειδί” για να ζήσετε πάνω από 100 χρόνια

Οι επιστήμονες υποστηρίζουν, ότι μπορεί να έχουν βρει το κλειδί για να ζήσουμε μέχρι τα 100 και μετά. Σύμφωνα με στοιχεία από τα Ηνωμένα Έθνη, το ποσοστό των αιωνόβιων στις ΗΠΑ έχει σχεδόν διπλασιαστεί τα τελευταία 20 χρόνια. Καθώς όλο και περισσότεροι άνθρωποι φτάνουν σε αυτό το ορόσημο, ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Βοστώνης και στο Ιατρικό Κέντρο Tufts ανέλυσαν το DNA και τον τρόπο ζωής επτά αιωνόβιων για να αναζητήσουν την πηγή της νεότητας.

Τα καλά ανοσοκύτταρα μεγαλώνουν γερούς αιωνόβιους

Οι επιστήμονες μελέτησαν τα μονοπύρηνα κύτταρα του περιφερικού αίματος – μια ευρεία κατηγορία ανοσοκυττάρων που βρίσκονται στο αίμα – και προσδιόρισαν ότι αυτοί οι αιωνόβιοι έχουν εξαιρετικά λειτουργικό ανοσοποιητικό σύστημα που καταπολέμησε και ανέρρωσε με επιτυχία από πολλές παθήσεις. Η μελέτη δημοσιεύθηκε την περασμένη εβδομάδα στο περιοδικό eBioMedicine.

«Συγκεντρώσαμε και αναλύσαμε το μεγαλύτερο -από όσο γνωρίζουμε- σύνολο δεδομένων ενός κυττάρου αιωνόβιων ατόμων που μας επέτρεψε να ορίσουμε τα μοναδικά χαρακτηριστικά αυτού του πληθυσμού», εξήγησε σε δήλωση ο ανώτερος συγγραφέας της μελέτης Stefano Monti, αναπληρωτής καθηγητής ιατρικής στο Πανεπιστήμιο της Βοστώνης.

Η ικανότητα ενός ατόμου να προσαρμοστεί και να ανταποκριθεί σε νέες λοιμώξεις συνήθως μειώνεται με την ηλικία, καθώς το ανοσοποιητικό του σύστημα εξασθενεί. Αυτή η μελέτη διαπίστωσε ότι τα υπεραιωνόβια άτομα έχουν μια ξεχωριστή σύνθεση ανοσοκυττάρων.

«Τα ανοσοποιητικά προφίλ που παρατηρήσαμε στους αιωνόβιους επιβεβαιώνουν μια μακρά ιστορία έκθεσης σε λοιμώξεις και ικανότητα ανάρρωσης από αυτές και υποστηρίζουν την υπόθεση, ότι οι αιωνόβιοι εμπλουτίζονται με προστατευτικούς παράγοντες που αυξάνουν την ικανότητά τους να αναρρώνουν από λοιμώξεις», δήλωσε η συγγραφέας Paola Sebastiani, διευθύντρια του Tufts’ Center for Quantitative Methods and Data Science.

Τα ευρήματά τους δείχνουν ότι η αναλογία των λεμφοκυττάρων (ένας τύπος λευκών αιμοσφαιρίων) στα PBMC των αιωνόβιων μειώνεται σε σύγκριση με τους νεότερους, αλλά εμφανίζεται επίσης σημαντική αλλαγή στη σύνθεση.

Οι ερευνητές παρατήρησαν, επίσης, αλλαγές στα μυελοειδή κύτταρα, τα οποία προέρχονται από τον μυελό των οστών.
«Οι αιωνόβιοι, και η εξαιρετική μακροζωία τους, παρέχουν ένα “σχεδιασμό” για το πώς θα μπορούσαμε να ζήσουμε πιο παραγωγικές, υγιείς ζωές. Ελπίζουμε να συνεχίσουμε να μαθαίνουμε ό,τι μπορούμε για την ανθεκτικότητα στις ασθένειες και την επέκταση της διάρκειας της υγείας κάποιου», δήλωσε ο ανώτερος συγγραφέας George J. Murphy, αναπληρωτής καθηγητής ιατρικής στο Πανεπιστήμιο της Βοστώνης.

Αθανασία μέχρι το 2030;

Ενώ ορισμένοι επιστήμονες ερευνούν τη φυσική μακροζωία, άλλοι στρέφονται στην προηγμένη τεχνολογία για να εντοπίσουν τρόπους παράτασης της ζωής.
Ο φουτουριστής Ray Kurzweil έχει υποστηρίξει ότι οι άνθρωποι θα επιτύχουν την αθανασία μέχρι το 2030.

Ο 75χρονος επιστήμονας υπολογιστών και πρώην μηχανικός της Google έκανε αυτή τη συγκλονιστική πρόβλεψη —και πολλές άλλες— τα τελευταία χρόνια.

Ο Kurzweil, κάτοχος του Εθνικού Μεταλλίου Τεχνολογίας και εισακτέος του National Inventors Hall of Fame, πιστεύει ότι τα μικροσκοπικά ρομπότ θα διορθώσουν τα κατεστραμμένα κύτταρα και ιστούς για να αποτρέψουν τη γήρανση και τις ασθένειες.

πηγή: nypost.com