Η ατοπική δερματίτιδα, είναι μία χρόνια κνησμώδης, φλεγμονώδης δερματοπάθεια που προσβάλλει περίπου το 20% των παιδιών και το 5 έως 10% των ενηλίκων. Συχνά, εμφανίζεται στη βρεφική ηλικία και στο 30% των ασθενών συνεχίζει και στην ενήλικη ζωή, ενώ μπορεί να εμφανιστεί στην ενήλικη ζωή και στην τρίτη ηλικία.
Η σημαντικότερη διαταραχή, είναι η φλεγμονή που οδηγεί στην εμφάνιση ερυθρών βλαβών με πολλαπλές φυσαλίδες και έντονο κνησμό, ενώ το δέρμα γίνεται πιο παχύ στην περιοχή των βλαβών.
Νέα ιστοσελίδα, με στόχο την σωστή ενημέρωση και υποστήριξη ατόμων που πάσχουν από ατοπική δερματίτιδα είναι πλέον διαθέσιμο στο πλαίσιο της εκστρατεία ενεργοποίησης των ατόμων που ζουν με ατοπική δερματίτιδα «SKIP AD – Κάνε SKIP το βάρος της Ατοπικής Δερματίτιδας».
Η εκστρατεία ενημέρωσης είναι μία πρωτοβουλία της AbbVie, της παγκόσμιας βιοφαρμακευτικής εταιρείας και έρχεται να καλύψει ένα κενό που υπήρχε όλα αυτά τα χρόνια στον τομέα της ενημέρωσης, ενδυνάμωσης και ορθής διασύνδεσης ασθενών και δερματολόγων.
Ατοπική δερματίτιδα «SKIP AD – Κάνε SKIP το βάρος της»
Η κατανόηση των συμπτωμάτων από τους ασθενείς με ατοπική δερματίτιδα μέσω της σωστής ιστοσελίδας www.skipad.gr. μπορεί να προσφέρει δύο πράγματα: πρώτον, να μπορέσει ο ασθενής να επικοινωνήσει σωστά τις δυσκολίες που βιώνει στην καθημερινότητά του και να αξιολογήσει την σοβαρότητα της νόσου του (ήπια, μέτρια, σοβαρή) και δεύτερον να συναποφασίσει με τον γιατρό του τον τρόπο διαχείρισής της με τα κατάλληλα φάρμακα καθώς υπάρχουν πλέον νέες θεραπείες.
Η ”αποκάλυψη” της εκστρατείας και της σχετικής ιστοσελίδας www.skipad.gr πραγματοποιήθηκε σε συνέντευξη Τύπου στην διάρκεια της οποίας, ο κ. Γιώργος Παπαγεωργίου, Υπεύθυνος Επικοινωνίας και Διαλόγου με τους Συλλόγους Ασθενών για την Ανοσολογία,της AbbVie, εξήγησε τη σημασία της ενημέρωσης των ασθενών και τη δέσμευση της AbbVie να αναγνωρίζει σημαντικά θεραπευτικά κενά και να δίνει αποτελεσματικές θεραπευτικές λύσεις μέσω της καινοτομίας και της προηγμένης επιστήμης που διαθέτει.
Ευαισθητοποίηση κοινού
Ο κ. Δημήτρης Σγούρος, Γενικός Γραμματέας ΕΔΑΕ, Δερματολόγος – Αφροδισιολόγος, Ακαδημαϊκός Υπότροφος Ιατρικής Ε.Κ.Π.Α, ανέφερε για τη νόσο και για την εκστρατεία ενημέρωσης ότι: «Σήμερα, είχαμε τη χαρά και την τιμή να συμμετέχουμε ως ΕΔΑΕ σε μια πολύ σημαντική συνέντευξη τύπου με στόχο την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση του κοινού για την ατοπική δερματίτιδα, και κυρίως τη συνειδητοποίηση των πασχόντων για τη σημαντικότητα της δερματολογικής εξέτασης που θα βάλει έγκαιρα και αξιόπιστα τη διάγνωση της νόσου.
Με βάση αυτό το δεδομένο, ο σύγχρονος δερματολόγος θα επιλέξει και θα οργανώσει σωστά τη βέλτιστη θεραπευτική προσέγγιση, στηριζόμενος κυρίως στην ένταση των συμπτωμάτων της νόσου. Έτσι, λοιπόν, σήμερα, με τη βοήθεια των καινοτόμων θεραπειών που έχουμε στη διάθεσή μας μπορούμε να απαλλάξουμε τους ιδιαίτερα ταλαιπωρημένους ασθενείς μας, από τα βασανιστικά συμπτώματα της ατοπικής δερματίτιδας, καθώς και να αποκαταστήσουμε πλήρως την ιδιαίτερα διαταραγμένη ποιότητα ζωής τους».
Ο κ. Σταμάτης Γρηγορίου, Δερματολόγος – Αφροδισιολόγος, Επίκουρος Καθηγητής Δερματολογίας – Αφροδισιολογίας Ιατρικής Σχολής Ε.Κ.Π.Α., Νοσοκομείο Αφροδισίων & Δερματικών Νόσων «Ανδρέας Συγγρός» πρόσθεσε ότι:
«Η Ατοπική Δερματίτιδα είναι η πιο κοινή μορφή εκζέματος. Μπορεί τα πιο γνωστά -για το ευρύ κοινό- συμπτώματα να είναι ο κνησμός, η ερυθρότητα και η ξηρότητα του δέρματος, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε το τεράστιο φορτίο που φέρουν οι ασθενείς και την αρνητική επίδραση στην ποιότητα ζωής τους. Για το λόγο αυτό, η καμπάνια SKIP AD μπορεί να λειτουργήσει ως αρωγός έγκυρης πληροφόρησης των ασθενών με ατοπική δερματίτιδα».
Αξιοποίηση σύγχρονων εργαλείων ενημέρωσης
Ο κ. Ευστράτιος Βακιρλής, Δερματολόγος – Αφροδισιολόγος, Επίκουρος Καθηγητής Δερματολογίας Α.Π.Θ., Α΄ Πανεπιστημιακή Δερματολογική Κλινική Α.Π.Θ., Νοσοκομείο Αφροδισίων & Δερματικών Νόσων Θεσσαλονίκης, ανέφερε ότι η παρότρυνση των ασθενών να κλείσουν ραντεβού με δερματολόγους είναι κομβικής σημασίας όπως και η αξιοποίηση σύγχρονων εργαλείων ενημέρωσης:
«Η Ατοπική Δερματίτιδα είναι μια ιδιαίτερα πολύπλοκη πάθηση που πέρα από τα προφανή σημεία και συμπτώματα, προκαλεί προβλήματα στον ύπνο, στη συγκέντρωση, στο σχολείο και στην εργασία. Δυστυχώς, στη χώρα μας μέχρι και σήμερα δεν έχουμε καταφέρει να δώσουμε τη βαρύνουσα σημασία που αρμόζει σε αυτό το νόσημα, ώστε να μπορέσουν οι ασθενείς μας να λάβουν τη θεραπεία που θα τους ανακουφίσει από τα δυσμενή συμπτώματα της νόσου και να βελτιώσουν την ποιότητα ζωής τους.
Μέσω αυτής της καμπάνιας, θεωρώ πως θα μπορέσουν να ευαισθητοποιηθούν και να κινητοποιηθούν οι ασθενείς, ώστε να συναποφασίσουν και να επιλέξουν με τον δερματολόγο τους την καταλληλότερη θεραπεία, τόσο από την άποψη της αποτελεσματικότητας, όσο και από την ασφάλεια που παρέχουν τα νεότερα φάρμακα».
Ο κ. Ρένος Βαμβακούσης, Πρόεδρος Συλλόγου Ασθενών «Επιδέρμια» τόνισεως Πρόεδρος του Συλλόγου Ασθενών «Επιδέρμια» τόνισε ότι: «Η ατοπική δερματίτιδα είναι μία νόσος με μεγάλο επιπολασμό που αφορά 230 εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο. Η μη μεταδοτική αυτή νόσος επηρεάζει σημαντικά την ποιότητα ζωής των ασθενών, καθώς και των οικείων τους. Ο έντονος κνησμός και οι δυσκολίες στον ύπνο, είναι κάποια από τα πολυάριθμα συμπτώματα που επηρεάζουν αρνητικά την καθημερινότητα των ασθενών με ατοπική δερματίτιδα.
Αξιοσημείωτο είναι πως, το 45% των ασθενών με ατοπική δερματίτιδα αναγκάζεται να περιορίσει τις κοινωνικές του δραστηριότητες. Ο Πανελλήνιος Σύλλογος ‘Επιδέρμια’, εκπροσωπώντας τους ασθενείς με ατοπική δερματίτιδα τονίζει, σήμερα, ότι η νόσος επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την ποιότητα ζωής των ασθενών, και πρέπει να αντιμετωπίζεται ανάλογα. Επιπλέον, θεωρούμε δεδομένο ότι η κατάλληλη θεραπεία συνεπάγεται τη μείωση του αντίκτυπου της νόσου και τη βελτίωση της ζωής μας. Ως ασθενείς διεκδικούμε την απρόσκοπτη πρόσβασή μας σε όλες τις θεραπευτικές επιλογές και την ισότιμη αντιμετώπιση των Ελλήνων ασθενών με τους αντίστοιχους Ευρωπαίους συνασθενείς μας».
Ο κ. Παπαγεωργίου πρόσθεσε ότι: «Στην AbbVie, οι ασθενείς είναι ο σκοπός μας και οι ανάγκες τους τροφοδοτούν το πάθος μας να προάγουμε την έρευνα στο πεδίο της δερματολογίας. Η καμπάνια SKIP AD μπορεί να λειτουργήσει ως αρωγός έγκυρης πληροφόρησης των ασθενών με ατοπική δερματίτιδα και έρχεται να καλύψει ένα κενό που υπήρχε όλα αυτά τα χρόνια στον τομέα της ενημέρωσης, ενδυνάμωσης και ορθής διασύνδεσης ασθενών και δερματολόγων.
Η κατανόηση των συμπτωμάτων από τους ασθενείς με ατοπική δερματίτιδα μπορεί να προσφέρει δύο πράγματα: πρώτον, να μπορέσει ο ασθενής να επικοινωνήσει σωστά τις δυσκολίες που βιώνει στην καθημερινότητά του και δεύτερον να συναποφασίσει με τον γιατρό του την κατάλληλη διαχείριση της νόσου. Το www.skipad.gr είναι πλέον διαθέσιμο σε όλες και όλους, και αποτελεί έναν θεμέλιο λίθο στην ενεργοποίηση των ασθενών».
Διαβάστε επίσης
Πλεύρης: Το “πληγωμένο” ΕΣΥ, τα ΤΕΠ, οι προσλήψεις και το σχέδιο για την Υγεία