Απάντηση ΕΟΠΥΥ στην κριτική για την υπηρεσία διανομής φαρμάκων «Κατ’ Οίκον»

Άμεση ήταν η απάντηση της διοίκησης του ΕΟΠΥΥ, στην επιστολή του Συλλόγου Εργαζομένων ΕΟΠΥΥ, για τη φερόμενη “κατάρρευση” της υπηρεσίας αποστολής φαρμάκων υψηλού κόστους «Κατ’ Οίκον», λίγες μόλις εβδομάδες μετά την έναρξή της.

Όπως επισημαίνεται, στην επιστολή του Συλλόγου δεν παρατίθεται κανένα τεκμηριωμένο στοιχείο που να αποδεικνύει δυσλειτουργία της νέας υπηρεσίας, την ώρα που ο ίδιος ο Γενικός Γραμματέας του Συλλόγου είχε συμμετάσχει ενεργά στον σχεδιασμό της.

«Ξεχασμένες» 7.600 συνταγές στο φαρμακείο Ρέντη

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Οργανισμού, η μετάβαση στο νέο σύστημα αποκάλυψε ένα τεράστιο όγκο ανεκτέλεστων και ληγμένων συνταγών: 7.600 αιτήματα φαρμάκων που εκκρεμούσαν στο Φαρμακείο Ρέντη, μερικά από τα οποία είχαν παραμείνει αδρανή για πάνω από δύο μήνες.

Η πλειοψηφία των συνταγών είχε λήξει, καθιστώντας αναγκαία την επανέγκριση και εκ νέου υποβολή τους. Για την αποκατάσταση της κατάστασης εργάστηκαν δεκάδες υπάλληλοι όλων των βαθμίδων, ακόμα και Σαββατοκύριακα, σε συνεργασία με αναδόχους πληροφορικής.

Πλήρης ιχνηλασιμότητα, ηλεκτρονική διαδικασία και χιλιάδες παραδόσεις
Στην επιστολή-απάντηση σημειώνεται ότι το νέο σύστημα αποστολής φαρμάκων χαρακτηρίζεται από ψηφιοποίηση, διαφάνεια και ιχνηλασιμότητα, γεγονός που καθιστά κάθε ενέργεια μετρήσιμη και ανιχνεύσιμη.

Σύμφωνα με τα επίσημα δεδομένα:

  • Από 16/6 έως 7/7/2025, έχουν υποβληθεί 32.294 αιτήματα για αποστολές φαρμάκων (εκ των οποίων 7.600 προέρχονται από το παλαιό σύστημα).
  • 14.854 αιτήματα έχουν ήδη παραδοθεί στους ασθενείς.
  • 4.175 αιτήματα βρίσκονται στη φάση της παράδοσης, ενώ περίπου 6.000 δεν εγκρίθηκαν για φαρμακευτικούς λόγους.

Ο Οργανισμός ασκεί δριμεία κριτική στην ηγεσία του Συλλόγου, καταλογίζοντας παραπληροφόρηση, σκόπιμη απόκρυψη των πραγματικών προβλημάτων του παλαιού συστήματος και “αντιεπαγγελματική” στάση.

«Επιλέγετε να υπερασπιστείτε ένα παρωχημένο σύστημα όπου οι ασθενείς περίμεναν από δύο εβδομάδες έως και ένα μήνα για να παραλάβουν τα φάρμακά τους», σημειώνεται, με σαφή αιχμή ότι ο Σύλλογος βάζει συντεχνιακά συμφέροντα πάνω από το δημόσιο όφελος.

Επιπλέον, η Διοίκηση  του ΕΟΠΥΥ υπενθυμίζει ότι:

  • Έχει ήδη ενισχυθεί το προσωπικό των φαρμακείων με προσλήψεις φαρμακοποιών και υπαλλήλων.
  • Έχουν ληφθεί μέτρα για την απογευματινή λειτουργία και την αξιοποίηση φαρμακοποιών του ΕΣΥ.
  • Η μετάβαση σε ηλεκτρονική διαχείριση είναι αμετάκλητη.

Η Διοίκηση ξεκαθαρίζει πως δεν υπάρχει καμία πρόθεση επιστροφής στο “παλαιό καθεστώς”, αντιθέτως επιταχύνονται όλες οι αναγκαίες παρεμβάσεις για την ομαλοποίηση του νέου συστήματος. Παράλληλα, υπογραμμίζεται πως εξετάζονται και πειθαρχικές ευθύνες για την παραμέληση χιλιάδων αιτημάτων στο παρελθόν.

Photo Shutterstock

Διαβάστε επίσης 

ΕΟΠΥΥ: Προσοχή σε κλήσεις-παγίδα για παράδοση φαρμάκων

ΕΟΠΥΥ: Προσπάθεια εξαπάτησης ασθενών μέσω email – Τι πρέπει να κάνουν για να προστατευτούν

Δείτε Ακόμη

Έχετε κάποιο σχόλιο;

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Με την υποβολή του σχολίου σας αυτόματα συμφωνείτε με τους Γενικούς Κανόνες Σχολιασμού Άρθρων τους οποίους μπορείτε να διαβάσετε εδώ.