ΕΟΠΥΥ: Προσοχή σε κλήσεις-παγίδα για παράδοση φαρμάκων

Ο Εθνικός Οργανισμός Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ) εξέδωσε έκτακτη ανακοίνωση, εφιστώντας την προσοχή των ασθενών και των φροντιστών τους για περιπτώσεις παραπλανητικών τηλεφωνικών κλήσεων και μηνυμάτων ηλεκτρονικής αλληλογραφίας που στοχεύουν ευάλωτους πολίτες, με πρόσχημα την κατ’ οίκον παράδοση φαρμάκων υψηλού κόστους.

Σύμφωνα με τον ΕΟΠΥΥ, τρίτα πρόσωπα προσποιούνται εκπροσώπους του Οργανισμού, προσεγγίζουν τηλεφωνικά ασθενείς που έχουν υποβάλει αίτημα για φαρμακευτική κάλυψη και ζητούν χρηματικό ποσό για την αποστολή των φαρμάκων στο σπίτι τους.

Ο Οργανισμός υπογραμμίζει ότι η υπηρεσία αποστολής φαρμάκων υψηλού κόστους κατοίκων είναι εντελώς δωρεάν και σε καμία περίπτωση δεν απαιτείται οποιαδήποτε πληρωμή από τους ασφαλισμένους. Επιπλέον, ο ΕΟΠΥΥ δεν πραγματοποιεί ποτέ επικοινωνία με ασθενείς – τηλεφωνικά, με SMS ή email – για την καταβολή αμοιβής για υπηρεσίες διανομής φαρμάκων.

Πώς δρουν οι επιτήδειοι

Οι καταγγελίες που έχουν φτάσει στον ΕΟΠΥΥ δείχνουν ότι οι επιτήδειοι εντοπίζουν ασθενείς που περιμένουν φαρμακευτικά σκευάσματα – κυρίως φάρμακα υψηλού κόστους – και επικοινωνούν μαζί τους προσποιούμενοι είτε υπαλλήλους του Οργανισμού είτε συνεργαζόμενες φαρμακαποθήκες.

Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, προσπαθούν να φανούν πειστικοί δίνοντας συγκεκριμένες πληροφορίες για την αγωγή του ασθενούς, γεγονός που δείχνει ότι ενδέχεται να έχουν πρόσβαση σε προσωπικά ή ιατρικά δεδομένα – κάτι που εντείνει την ανησυχία για πιθανή διαρροή ή παράνομη χρήση αρχείων υγείας.

Τι πρέπει να προσέχουν οι ασθενείς

Ο ΕΟΠΥΥ καλεί όλους τους δικαιούχους των φαρμακευτικών προγραμμάτων του να είναι εξαιρετικά προσεκτικοί και να αγνοούν κάθε αίτημα πληρωμής για την κατ’ οίκον παραλαβή φαρμάκων. Εάν δεχθούν οποιαδήποτε ύποπτη κλήση ή μήνυμα:

  • Μην δώσουν προσωπικά στοιχεία (όπως ΑΜΚΑ, αριθμό ταυτότητας, αριθμό τραπεζικού λογαριασμού).
  • Μην καταθέσουν χρήματα ή προβούν σε ηλεκτρονική πληρωμή για υποτιθέμενη “ταχεία εξυπηρέτηση”.
  • Να επικοινωνήσουν άμεσα με τον ΕΟΠΥΥ ή τον θεράποντα ιατρό τους για επιβεβαίωση.
  • Να καταγγείλουν το περιστατικό στις αρχές ή στην ειδική γραμμή εξυπηρέτησης του
  • Οργανισμού.

Χρήσιμα τηλέφωνα

  • ΕΟΠΥΥ – Κέντρο Εξυπηρέτησης: 1555
  • Γενική Γραμματεία Καταναλωτή: 1520
  • Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος: 11188

Διαβάστε επίσης 

ΕΟΠΥΥ: Προσπάθεια εξαπάτησης ασθενών μέσω email – Τι πρέπει να κάνουν για να προστατευτούν

ΕΟΠΥΥ: Τι πρέπει να κάνουν οι ασθενείς για να παραλαμβάνουν στο σπίτι, τα Φάρμακα Υψηλού Κόστους

Δείτε Ακόμη

Έχετε κάποιο σχόλιο;

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Με την υποβολή του σχολίου σας αυτόματα συμφωνείτε με τους Γενικούς Κανόνες Σχολιασμού Άρθρων τους οποίους μπορείτε να διαβάσετε εδώ.