Την προώθηση της συνεργασίας ανάμεσα στους τομείς της υγείας και του πολιτισμού και την υιοθέτηση ενός νέου μοντέλου σύζευξης της Ιατρικής Επιστήμης και της Πολιτιστικής Δημιουργίας με σκοπό την προαγωγή της τεκμηριωμένης και ταυτόχρονα ολιστικής φροντίδας υγείας είχε ως στόχο η εκδήλωση με τίτλο: “Υγεία και Πολιτισμός: H Τέχνη της Ίασης- Η Ίαση στην Τέχνη”. Στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο θέατρο “Ολύμπιον” βραβεύτηκε ο γνωστός ηθοποιός, σεναριογράφος και σκηνοθέτης, Χριστόφορος Παπακαλιάτης, για τον ρόλο του στην ανάδειξη ευαίσθητων ψυχοκοινωνικών θεμάτων.
Στιγμιότυπα
Μία γυναίκα που υφίσταται κακοποίηση από τον σύζυγό της «μπαίνει» την ώρα του ξυλοδαρμού της σε σπίτια άλλων ανθρώπων και τους σοκάρει. Οι ίδιοι άνθρωποι μαθαίνουν τους λόγους για τους οποίους ο κακοποιητής της, είχε αυτήν την ακραία συμπεριφορά βίας. Μία ελληνική τηλεοπτική σειρά, το «Maestro», σύμφωνα με ειδικούς ψυχικής υγείας, κατάφερε να «ανοίξει πόρτες» σπιτιών όπου υπάρχουν αντίστοιχα προβλήματα, ώστε να εισέλθουν οι ειδικοί και να προσφέρουν βοήθεια.
Για τον λόγο αυτό, ο σεναριογράφος και σκηνοθέτης του σίριαλ Χριστόφορος Παπακαλιάτης βραβεύτηκε χθες βράδυ στη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στο Ολύμπιον από το Κέντρο Προαγωγής Πολιτισμού και Ψυχικής Ενδυνάμωσης του ΑΠΘ, υπό την αιγίδα και σε συνεργασία με την Κοσμητεία της Σχολής Επιστημών Υγείας ΑΠΘ και τον Ιατρικό Σύλλογο Θεσσαλονίκης.
Όταν η υγεία ενώνεται με την τέχνη
«Χαίρομαι πάντα όταν μέσα από την τέχνη καταφέρνουμε και επικοινωνούμε κάποια πράγματα, στα οποία για πρώτη φορά μπαίνει και το κομμάτι της υγείας, για να ενωθεί μαζί με την τέχνη και τον πολιτισμό», δήλωσε στους δημοσιογράφους πριν από την έναρξη της εκδήλωσης ο κ. Παπακαλιάτης.
«Στόχος μου πάντα όταν γράφω μια ιστορία είναι να κινητοποιήσω συναισθήματα και κυρίως τα δικά μου», είπε στη …«συνεδρία» που έκανε επί σκηνής ο κ. Παπακαλιάτης και παραδέχτηκε ότι πολύ σημαντικό στοιχείο στην επιτυχία της σειράς ήταν οι ηθοποιοί που ενσάρκωσαν τους ρόλους του θύματος και του θύτη, η Μαρία Καβογιάννη και ο Ιωάννης Τσορτέκης, οι οποίοι μίλησαν επίσης στην εκδήλωση για την εμπειρία τους.
«Ο τρόπος που βίωνα αυτή τη γυναίκα, με έκανε να θέλω να μοιραστώ τον πόνο της με τους ανθρώπους που πραγματικά το έχουν υποστεί και να δείξουμε στον κόσμο αυτό που δείξαμε. Γιατί πολλοί άνθρωποι δεν ξέρουν τι γίνεται στο διπλανό σπίτι ή ξέρουν και εθελοτυφλούν, όμως όταν φαίνεται αυτό μέσα από την τέχνη, γίνεται πάρα πολύ ισχυρό», τόνισε η κ. Καβογιάννη.
«Είναι κάτι τελείως διαφορετικό αυτό που κάνουμε στα γυρίσματα, με αυτό που βγαίνει στο τελικό αποτέλεσμα. Αυτό λοιπόν που είδα κι εγώ στον Χαράλαμπο (σ.σ. ρόλος θύτη) με σόκαρε και μου προκάλεσε αυτό το οποίο προκάλεσε και σε οποιονδήποτε άλλο, σαν να μην το είχα κάνει εγώ», είπε από την πλευρά του ο κ. Τσορτέκης.
«Εδώ και 20 χρόνια οι ιστορίες του Χριστόφορου Παπακαλιάτη, έχουν γίνει ψίθυροι θεμάτων ευαίσθητων, κοινωνικών και ψυχολογικών, που μας ενοχλούν και -λίγο ή πολύ, μας απασχολούν όλους. Με την τελευταία του δουλειά αυτοί οι ψίθυροι γίνανε φωνές και για κάποιους αυτές οι φωνές γίνανε εκκωφαντικές», επισήμανε η πρόεδρος του Κέντρου Εύχαρις Παναγοπούλου.
«Με τις δημιουργίες σας πραγματικά μπορείτε να συνεισφέρετε στην αλλαγή συμπεριφοράς και στάσεων της κοινωνίας», είπε ο Κοσμήτορας Σχολής Επιστημών Υγείας ΑΠΘ Θεόδωρος Δαρδαβέσης στον Χριστόφορο Παπακαλιάτη, βραβεύοντάς τον για το ρόλο του στην ανάδειξη ευαίσθητων ψυχοκοινωνικών θεμάτων.
Διαβάστε επίσης
Η Κίνα αντιμετωπίζει ένα νέο κύμα COVID-19 – Ο αριθμός κρουσμάτων που δείχνει η προσομοίωση τρομάζει
Οι υπόγειες στοές της Αθήνας – Εξερευνώντας τα ενδότερα της πόλης