Έρευνα ΙΕΛΚΑ: Άγνοια κινδύνου οι ανεμβολίαστοι, τι άλλαξε στα ψώνια

Η επιδημία της COVID-19 αναμφισβήτητα έχει επηρεάσει πολύ τον τρόπο που σκεπτόμαστε, που φερόμαστε, που καταναλώνουμε. Έρευνα του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) κατέγραψε αυτές, ακριβώς, τις αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά των εμβολιασμένων. Όπως φάνηκε, ο ένας στους δύο ψωνίζει πια με μόνιμο άγχος από το σούπερ μάρκετ, ενώ οι ανεμβολίαστοι έχουν άγνοια κινδύνου.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, η μεγαλύτερη διαφοροποίηση ανάμεσα σε εμβολιασμένους και ανεμβολίαστους καταγράφεται στο αίσθημα ασφάλειας σε σχέση με την κυκλοφορία.

Το 66% των ανεμβολίαστων (δηλαδή περίπου 7 στους δέκα) θεωρεί ότι είναι ασφαλές να κυκλοφορεί έξω όπως πριν, ενώ μόλις το 23% των εμβολιασμένων πιστεύει το ίδιο. Πρακτικά στο κοινό των εμβολιασμένων εξακολουθεί να κυριαρχεί η ανησυχία σε σχέση με την εξάπλωση του ιού σε πολύ μεγάλο ποσοστό.

Οι περισσότεροι ανεμβολίαστοι υιοθετούν συμπεριφορές κυκλοφορίας σαν να μην υπάρχει η επιδημία, αλλά μία σημαντική μειοψηφία (1 στους 3) ανησυχεί, κάτι που ενδεχομένως σημαίνει ότι έχουν μεγαλύτερες φοβίες για τον εμβολιασμό, παρά για την COVID-19.

Τι γίνεται στο σούπερ μάρκετ

Στα σούπερ μάρκετ ένας στους δύο ανεμβολίαστους θεωρεί τα μέτρα υπερβολικά, έναντι ενός εμβολιασμένου στους οκτώ που διαφωνεί.

Η μεγαλύτερη ανησυχία του εμβολιασμένου κοινού αποτυπώνεται και στο ότι το 47% των εμβολιασμένων προσπαθεί να κάνει γρήγορα τις αγορές του στο σούπερ μάρκετ, έναντι μόλις 19% των ανεμβολίαστων. Το 33% του εμβολιασμένου κοινού επίσης δηλώνει ότι απολυμαίνει τα προϊόντα πριν τα βάλει στο σπίτι, κάτι που κάνει ένας στους δέκα ανεμβολίαστους (13%). Αντίστοιχα το 32% των εμβολιασμένων δηλώνει ότι αποφεύγει τα χύμα προϊόντα έναντι 17% των ανεμβολίαστων.

Διαδικτυακές αγορές

Σε σχέση με τις ηλεκτρονικές αγορές, οι εμβολιασμένοι που τις προτιμούν είναι διπλάσιοι των ανεμβολίαστων, 14% έναντι 6%.

Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, η επιστροφή στην κανονικότητα σε σχέση με τις αγοραστικές συνήθειες είναι δεδομένο ότι θα διαρκέσει αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα. Συγκεκριμένα, μία σειρά συνηθειών, που υιοθετήθηκαν λόγω της COVID-19, αναμένεται να διατηρηθούν από μεγάλες ομάδες των καταναλωτών (το 2022 ή και να μην σταματήσουν ποτέ).

Πιο συγκεκριμένα, 2 στους 3 εμβολιασμένους (ποσοστό 67%) θα συνεχίσουν να προσπαθούν να επισκεφθούν τα καταστήματα μέρες και ώρες χωρίς κίνηση, έναντι του 38% των μη εμβολιασμένων.

Το 55% των εμβολιασμένων θα συνεχίσει να αποφεύγει ουρές και άλλα σημεία συνωστισμού μέσα στο κατάστημα. Μόλις το 28% από τους μη εμβολιασμένους δηλώνει το ίδιο.

Οι εμβολιασμένοι φανατικοί της μάσκας

Ένας στους πέντε εμβολιασμένους δηλώνει ότι θα συνεχίσει να φοράει μάσκα στα καταστήματα τροφίμων, ακόμη και με την επιστροφή στην κανονικότητα. Ποσοστό 8% των μη εμβολιασμένων δηλώνει το ίδιο.

Αναφορικά με την επίδραση που έχει η επιδημιολογική εικόνα των καταστημάτων στην απόφαση των καταναλωτών να αγοράσουν από αυτά, φαίνεται ότι είναι σημαντικά εντονότερη η επιθυμία του εμβολιασμένου κοινού να έχει κάνει το εμβόλιο το προσωπικό του καταστήματος, με το 71% να δηλώνει ότι είναι αρκετά ή πολύ σημαντικός παράγοντας για να επισκεφθούν ένα κατάστημα τροφίμων. Ίδιο ποσοστό 71% δηλώνει ότι επιθυμεί το προσωπικό των καταστημάτων τροφίμων να υποβάλλεται σε σελφ τεστ.

Διαβάστε επίσης

Αυτό είναι το κόλπο, για να τρώνε πιο πολλά λαχανικά τα παιδιά

Φάουτσι: Υπό έλεγχο η πανδημία έως την άνοιξη του 2022

Δείτε Ακόμη

Έχετε κάποιο σχόλιο;

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Με την υποβολή του σχολίου σας αυτόματα συμφωνείτε με τους Γενικούς Κανόνες Σχολιασμού Άρθρων τους οποίους μπορείτε να διαβάσετε εδώ.