COVID-19 και καρκίνος: Πώς βαθμολόγησαν οι ασθενείς τις φαρμακευτικές

Ποιος να τό’ λεγε ότι μια παγκόσμια υγειονομική κρίση, όπως αυτή που μαστίζει τον πλανήτη τον τελευταίο ενάμιση χρόνο εξαιτίας της COVID-19, θα είχε παράπλευρα οφέλη και, μάλιστα, με τη «σφραγίδα» των ασθενών…

Κι όμως. Φάνηκε ότι το διάστημα του εγκλεισμού και της δυστοπικής μας πραγματικότητας, κάποιες φαρμακευτικές εταιρείες είχαν άριστες επιδόσεις. Οι ασθενείς – ειδικά οι καρκινοπαθείς, που στις περισσότερες περιπτώσεις πέρασαν τους τελευταίους μήνες κλεισμένοι στα σπίτια τους, υπό την απειλή μιας πιθανής μόλυνσης – «έκαναν φύλο και φτερό» τις ενέργειες των φαρμακευτικών εταιρειών και έδωσαν τις βαθμολογίες τους σε σχετική έρευνα του PatientView, που εκπονήθηκε για αυτόν τον σκοπό.

Η γενική εικόνα των φαρμακευτικών, λοιπόν, στην πανδημία ήταν καλή. Το 58% των ασθενών αξιολόγησε τη φήμη τους ως εξαιρετική ή καλή το 2020, παρουσιάζοντας ελαφρά αύξηση, από το 54% που ήταν την περασμένη χρονιά, καθώς επέδειξαν εξαιρετικά αντανακλαστικά στο ζενίθ του εγκλεισμού.

Το 69% των καρκινοπαθών ασθενών αξιολόγησε, επίσης, τη βιομηχανία ως πολύ αποτελεσματική ή αποτελεσματική. Πολλοί σημείωσαν ότι παρασκευάστηκαν χρήσιμα και καινοτόμα προϊόντα και ότι δόθηκε έμφαση στην ασφάλεια των ασθενών.

Το υψηλότερο σκορ είχαν οι Roche / Genentech και ακολουθούν οι Pfizer και Novartis.

«Υπήρχαν μερικές εξαιρετικές εταιρείες, αλλά στο σύνολό τους οι φαρμακευτικές «έβαλαν στον πάγο» τις σχέσεις τους με τις ομάδες ασθενών», δήλωσε η Alex Wyke, ιδρυτής και διευθύνουσα σύμβουλος της PatientView.

Η Roche είναι στην κορυφή της λίστας των ασθενών γενικά, όχι μόνο εκείνων με κάποια μορφή καρκίνου.

Ειδικά στο κομμάτι για τον καρκίνο, η Wyke αναφέρθηκε σε ένα παράδειγμα ασθενών στην Ιταλία. Συγκεκριμένα η Roche φρόντιζε να πάνε τα ψώνια τους στο σπίτι και να παραλαμβάνουν τις συνταγογραφούμενες θεραπείες τους από το φαρμακείο.

Όταν η Wyke ρώτησε τη Roche πώς τα κατάφερε τόσο καλά, τα στελέχη της απάντησαν ότι είχαν αναπτύξει επαφές με ομάδες πασχόντων πριν από την πανδημία, οπότε, όταν ξεκίνησαν τα μέτρα καθολικής απαγόρευσης, η εταιρεία ανταποκρίθηκε άμεσα στις καθημερινές ανάγκες των ασθενών αυτών.

Άλλες φαρμακευτικές με καλές επιδόσεις ήταν η Merck KGaA και η EMD Serono, η οποία ανέβηκε στη θέση Νο7 μεταξύ 33 εταιρειών, όπως και η GlaxoSmithKline, η οποία ανέβηκε επτά θέσεις, καταλαμβάνοντας τη 12η θέση στην κατάταξη.

Φυσικά οι ασθενείς δεν ανέφεραν μόνο τα καλά, αλλά είχαν την ευκαιρία να πουν τη γνώμη τους και για τυχόν λάθη ή παραλείψεις, που έχουν εντοπίσει σε διάφορα θέματα. Είπαν, λοιπόν, ότι υπήρχαν κάποιοι τομείς, στους οποίους τα φαρμακευτικά προϊόντα θα μπορούσαν να έχουν βελτιωθεί. Οι ομάδες των καρκινοπαθών ασθενών ήθελαν περισσότερες πληροφορίες για το πώς η COVID-19 λοίμωξη μπορεί να επηρεάσει συγκεκριμένες μορφές της ασθένειας ή πώς να χειριστούν τις θεραπείες τους και τον εμβολιασμό τους. Επιπλέον ανέφεραν ότι η φαρμακοβιομηχανία θα μπορούσε να έχει προσαρμόσει τις νοσοκομειακές θεραπείες, ώστε να γίνονται στο σπίτι, κατά τη διάρκεια της καραντίνας, που δεν μπορούσαν να μετακινηθούν εύκολα.

Στη μελέτη συμμετείχαν 409 γκρουπ ασθενών, από τον Νοέμβριο του 2020 έως τον Φεβρουάριο του 2021.

Δείτε Ακόμη

Έχετε κάποιο σχόλιο;

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Με την υποβολή του σχολίου σας αυτόματα συμφωνείτε με τους Γενικούς Κανόνες Σχολιασμού Άρθρων τους οποίους μπορείτε να διαβάσετε εδώ.