Παρουσιάζει το παιδί σας μαθησιακές δυσκολίες; Ελέγξτε την όρασή του!

Μπορεί ένα έξυπνο παιδί να έχει μαθησιακές δυσκολίες; Να μην αποδίδει στο διάβασμα, στο γράψιμο, την ορθογραφία ή στα μαθηματικά; Μπορεί ένα έξυπνο παιδί να έχει χαμηλή αυτοεκτίμηση και να αισθάνεται ότι είναι «χαζό» και να απογοητεύει τους γονείς και τους δασκάλους του; Μπορεί ένα έξυπνο παιδί να περνά ώρες πασχίζοντας να κάνει τα μαθήματα του σχολείου; Μπορεί ένα έξυπνο παιδί να τα καταφέρνει παντού εκτός από το σχολείο; Ναι, αν το παιδί έχει κάποιο μη διαγνωσμένο πρόβλημα στην όρασή του.

«Μας είπαν πως το παιδί μας βλέπει 10/10. Ο δάσκαλος πίστευε πω δεν προσπαθούσε αρκετά»

Η οκτάχρονη Κατερίνα πέρασε το τεστ όρασης με 10/10 – παρ’ όλα αυτά έβλεπε γράμματα να κινούνται στη σελίδα, γράμματα και λέξεις να εξαφανίζονται και το κείμενο να μην είναι συνέχεια καλά εστιασμένο. Όταν την ρώτησαν αν το είχε πει ποτέ στους γονείς ή στο δάσκαλό της, η Κατερίνα απάντησε, «Όχι, νόμιζα ότι τα βιβλία το έκαναν αυτό σε όλους.»¨

Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, οι οποίες σχετίζονται με την όραση, σπάνια αναφέρουν κάποιο σύμπτωμα. Νομίζουν πως όλοι βλέπουν όπως κι εκείνα.

Η όραση είναι κάτι παραπάνω από οπτική οξύτητα 10/10. Είναι μια σύνθετη διαδικασία η οποία εμπεριέχει πάνω από 20 οπτικές ικανότητες και πάνω από τα 2/3 όλων των οπτικών διαδρομών του εγκεφάλου. Σχεδόν το 80% από ότι το παιδί αντιλαμβάνεται, κατανοεί και θυμάται εξαρτάται από την ικανότητα του οπτικού του συστήματος.

Ένα παιδί δεν μπορεί να μάθει να διαβάζει όταν οι λέξεις είναι ανακατεμένες στη σελίδα και δεν μπορεί να θυμηθεί ή να βγάλει νόημα από ότι διάβασε.
Σύγχρονες έρευνες υποδεικνύουν ότι περίπου 1 στα 4 παιδιά και 7 στους 10 ανήλικους εγκληματίες έχουν οπτικά προβλήματα τα οποία επηρεάζουν την ικανότητά τους να επιτύχουν.

Γιατί οι μαθησιακές δυσκολίες, οι οποίες σχετίζονται με την όραση, είναι τόσο επιδημικές;

Η όραση είναι μια επίκτητη ικανότητα, όπως το περπάτημα και η ομιλία. Τα τελευταία 30 χρόνια, τα παιχνίδια που προάγουν την ανάπτυξη καλών ικανοτήτων όρασης έχουν αντικατασταθεί από παθητικές οπτικές δραστηριότητες όπως η παρακολούθηση τηλεόρασης και οθονών υπολογιστή.

Ένα μέσο παιδί βλέπει 6.240 ώρες τηλεόρασης πριν πάει στην πρώτη τάξη του σχολείου.

Πολλά παιδιά έχουν προγραμματιστεί να αποτύχουν ακαδημαϊκά απλά επειδή το οπτικό τους σύστημα δεν έχει αναπτυχθεί αρκετά ώστε να μπορεί να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις που υπάρχουν για το διάβασμα και το γράψιμο στο νηπιαγωγείο και στις πρώτες τάξεις του σχολείου.

Πρόληψη, η καλύτερη θεραπεία

Ένα αναπτυσσόμενο πρόβλημα στην όραση, το οποίο θα διαγνωστεί σε προσχολική ηλικία συχνά μπορεί να διορθωθεί πριν το παιδί πάει στο σχολείο.

Παρατηρήστε το παιδί σας

Προσέξτε για συμπτώματα στην συμπεριφορά που υποδεικνύουν πιθανό πρόβλημα στην όραση. Κάθε παιδί που παρουσιάζει συμπτώματα ή δεν αποδίδει το αναμενόμενο πρέπει να έχει μια αναλυτική εξέταση της όρασης που σχετίζεται με τη μάθηση.

Τι μπορείτε να κάνετε

Υποστηρίξτε την ανάπτυξη ειδικών ιατρικών εξετάσεων, προγραμμάτων οπτικής υγιεινής στο σχολείο και την κοινότητα σας.

Προσέξτε

Δεν σχετίζονται όλες οι εξετάσεις της όρασης με τη μάθηση. Πέρα από την γενική υγεία του ματιού, την οπτική οξύτητα και την ανάγκη γυαλιών, μια «Αναλυτική εξέταση της όρασης που σχετίζεται με τη μάθηση» θα αξιολογήσει επίσης:

-Τον έλεγχο της κίνησης του ματιού.
-Την κοντινή και μακρινή όραση.
-Την ικανότητα προσαρμογής.
-Τη σύγκλιση και τη διόφθαλμη όραση.
-Την αντίληψη βάθους πεδίου.
-Τον συντονισμό όρασης και κίνησης.
-Την αντίληψη σχημάτων.
-Την οπτική μνήμη.

Δεν προσφέρουν όλοι οι οφθαλμίατροι τις εξετάσεις που χρειάζονται για το σκοπό αυτό. Για να είστε σίγουροι ότι απευθύνεστε σε κάποιον που προσφέρει τα παραπάνω, πρέπει να ρωτήσετε τα εξής:

Κάνετε εξετάσεις για όλες τις οπτικές ικανότητες που αναφέρονται παραπάνω;
Προσφέρετε οπτική εκπαίδευση ή θα με παραπέμψετε σε κάποιον συνάδελφό σας που το κάνει;

Συμπτώματα που υποδεικνύουν πρόβλημα όρασης

Φυσικά Συμπτώματα:

-Κόκκινα, ερεθισμένα ή κνησμώδη μάτια.
-Σπασμωδικές κινήσεις των ματιών, το ένα μάτι κλίνει προς τα μέσα ή προς τα έξω.
-Στραβισμός, τρίψιμο του ματιού ή υπερβολικός βλεφαρισμός.
-Πονοκέφαλοι, ζαλάδα ή ναυτία μετά το διάβασμα.
-Κλίση του κεφαλιού, κλείσιμο του ενός ματιού κατά το διάβασμα.

Συμπτώματα στην απόδοση:

-Αποφυγή κοντινής εργασίας.
-Μειωμένη αντίληψη του χώρου.
-Παράλειψη, εισαγωγή ή επανάληψη γραμμάτων/ λέξεων.
-Σύγχυση παρόμοιων λέξεων.
-Αποτυχία αναγνώρισης της ίδιας λέξης στην επόμενη πρόταση.
-Φτωχή κατανόηση του κειμένου.
-Αντιστροφή γραμμάτων ή λέξεων μετά την πρώτη τάξη.
-Δυσκολία στην αντιγραφή από τον πίνακα.
-Δυσγραφία.
-Το βιβλίο βρίσκεται πολύ κοντά στα μάτια.
-Ασταθής ή χαμηλή αθλητική απόδοση.

Δευτερεύοντα Συμπτώματα:

-Το παιδί τα καταφέρνει παντού εκτός από το σχολείο.
-Χαμηλή αυτοεκτίμηση.
-Επιθετικότητα, ξεσπάσματα θυμού.
-Κλαίει συχνά.
-Μικρός χρόνος προσοχής.
-Κόπωση, απογοήτευση, άγχος.
-Οξυθυμία.
-Ονειροπόληση κατά τη διάρκεια της ημέρας.
-Έλλειψη συγκέντρωσης.

Χαρακτηρισμός:

-Τεμπέλης.
-Δυσλεξικός.
-Διάσπαση Προσοχής.
-Αργός στη μάθηση.
-Προβληματική συμπεριφορά.
-Παιδική εγκληματικότητα.
-Απόδοση χαμηλότερη του αναμενόμενου.

πηγή: emmetropia.gr

Διαβάστε επίσης

Π. Καλαϊτζή: Είμαστε πίσω στην ολιστική υποστήριξη, δεν υπάρχει αποκατάσταση των καρκινοπαθών

Θεραπεία από μπανάνα κατά του SARS-CoV-2, αλλά και της γρίπης

Συνδέεται η γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση με το βρογχικό άσθμα;

Δείτε Ακόμη

Έχετε κάποιο σχόλιο;

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Με την υποβολή του σχολίου σας αυτόματα συμφωνείτε με τους Γενικούς Κανόνες Σχολιασμού Άρθρων τους οποίους μπορείτε να διαβάσετε εδώ.