«Το Χαμόγελο του Παιδιού»: Ποιοι είναι οι κίνδυνοι της κακής χρήσης του διαδικτύου

«Το Χαμόγελο του Παιδιού» και το Ευρωπαϊκό Εθελοντικό Μαθητικό Δίκτυο YouSmile του Οργανισμού, με αφορμή την 8η Φεβρουαρίου, Παγκόσμια Ημέρα Ασφαλούς Πλοήγησης στο Διαδίκτυο, ενώνουν τις δυνάμεις τους σε μία κοινή εκστρατεία ενημέρωσης και αφύπνισης των παιδιών και των κηδεμόνων τους πάνω στο κρίσιμο θέμα της ασφάλειας στο διαδίκτυο.

Στο πλαίσιο της εκστρατείας, την Τρίτη 8 Φεβρουαρίου 2022, θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακή εκπομπή, κατά τη διάρκεια της οποίας το επιστημονικό προσωπικό και οι YouSmilers, θα παρουσιάσουν τους λόγους που η ηλεκτρονική ζωή των παιδιών δεν είναι ανέμελη, καθώς και τους κινδύνους που καραδοκούν.

Η εκπομπή θα προβληθεί στον ακόλουθο σύνδεσμο https://youtu.be/MM0qMXQaKZc

Οι μαθητές-εθελοντές YouSmilers, και μέλη της Ομάδας Δικαιωμάτων του Παιδιού του Οργανισμού, τη φετινή επέτειο προκρίνουν το θέμα της ρητορικής μίσους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στέλνοντας άμεσα και ξεκάθαρα το δικό τους μήνυμα σε κάθε συνομήλικο έφηβο: Bekind, orbegone, με «όπλο» τους την ευγένεια υπενθυμίζουν σε κάθε παιδί που δέχεται σχόλια μίσους ότι ποτέ δε φταίει εκείνο για αυτό που βιώνει, δεν είναι μόνο και οποιαδήποτε στιγμή μπορεί να ζητήσει βοήθεια στη Γραμμή 1056 ή το CHAT 1056 του Οργανισμού «Το Χαμόγελου του Παιδιού», 24 ώρες το 24ωρο, δωρεάν και ανώνυμα.

Βάσει των στατιστικών στοιχείων για το 2021:

  • Η Εθνική Γραμμή SOS 1056 δέχτηκε 2 κλήσεις την ημέρα που αφορούσαν
  • Ενδοοικογενειακές συγκρούσεις λόγω χρήσης διαδικτύου
  • Ηλεκτρονικό εκφοβισμό
  • Διαδικτυακές Σεξουαλικές Επιθέσεις
  • Πραγματοποιήθηκαν εκπαιδεύσεις σε 3.998 μαθητές / μαθήτριες – 1.363 γονείς – 80 εκπαιδευτικούς μέσω Δράσεων Πρόληψης

Τα δεδομένα αυτά που καταγράφηκαν από τη Γραμμή SOS1056 μαρτυρούν ότι το 2021 «Το Χαμόγελο του Παιδιού» κάθε μέρα χειρίστηκε τουλάχιστον 2 υποθέσεις «προβληματικής» διαδικτυακής συμπεριφοράς των παιδιών.

Χαμόγελο του Παιδιού

 

 

 

 

 

 

 

  • Ενδοοικογενειακές συγκρούσεις λόγω χρήσης διαδικτύου – Ένας μεγάλος όγκος κλήσεων προερχόταν από τους γονείς, οι οποίοι λόγω της άγνοιας του διαδικτύου, αλλά και πραγματικών δεδομένων, έρχονταν σε σύγκρουση με τα παιδιά τους για θέματα διαδικτύου και οριοθέτησης της χρήσης του. Αυτές οι συγκρούσεις έπαιρναν πολύ μεγάλες διαστάσεις, με αποτέλεσμα,τόσο οι γονείς, όσο και κάποια παιδιά να καλούν στη 1056 ζητώντας συμβουλές για το πώς να χειριστούν αυτή τη δύσκολη συνθήκη που βίωναν στο σπίτι τους με αφορμή το διαδίκτυο.
  • Ηλεκτρονικός εκφοβισμός – Μία πάρα πολύ μεγάλη κατηγορία κλήσεων, είτε στη Γραμμή 1056, είτε στο CHAT 1056, ήταν από τα ίδια τα παιδιά.Παιδιά, τα οποία, κυρίως την περίοδο της πανδημίας και του υποχρεωτικού περιορισμού στο σπίτι, χρησιμοποίησαν αποκλειστικά το διαδίκτυο για τη μεταξύ τους επικοινωνία.Μέσα σε αυτή τη συνθήκη το διαδίκτυο χρησιμοποιήθηκε για επικοινωνία και τελικά μεγέθυνε προβλήματα ηλεκτρονικού εκφοβισμού. Δεν ήταν λίγα τα παιδιά που βίωσαν την απομόνωση, τον χλευασμό, καθώς και απειλές μέσα στο διαδίκτυο, με τη συμμετοχή και άλλων παιδιών να παρακολουθούν όλο αυτό που συμβαίνει, ενισχύοντας τη συμπεριφορά αυτού που εκφοβίζει ηλεκτρονικά, ηθελημένα ή όχι.
  • Διαδικτυακές Σεξουαλικές Επιθέσεις – Μια τρίτη, πολύ επικίνδυνη κατηγορία κλήσεων είχε να κάνει με τις διαδικτυακές σεξουαλικές επιθέσεις που βίωσαν τα παιδιά μέσα στο διαδίκτυο, και γιγαντώθηκε μέσα στην περίοδο της πανδημίας και του υποχρεωτικού περιορισμού μέσα στο σπίτι. Τα παιδιά ανταλλάσσουν φωτογραφίες και μηνύματα ερωτικού περιεχομένου μεταξύ τους, και αργότερα αυτό το υλικό χρησιμοποιείται για να τα απειλήσουν, να τα εκβιάσουν ή ακόμη και για να τα διαπομπεύσουν στο ηλεκτρονικό κοινωνικό σύνολο που μετέχουν και τα ίδια.

Αναμφισβήτητα, το διαδίκτυο εκτός από κινδύνους έχει και πολλά οφέλη. Για τον λόγο αυτό, δεν χρειάζεται να το δαιμονοποιούμε. Αυτό που χρειάζεται είναι να εκπαιδευτούν, τόσο οι γονείς, όσο και τα ίδια τα παιδιά στη σωστή και ασφαλή χρήση του.Η απαγόρευση της πρόσβασης στο διαδίκτυο δεν είναι η λύση. Λύση είναι να θωρακίσουμε τα παιδιά μας με γνώσεις, ώστε να αποφύγουν κάποια επικίνδυνη συνομιλία.

Παράλληλα, «Το Χαμόγελο του Παιδιού» θέτει στη διάθεση όλης της κοινωνίας δράσεις και υποδομές, όπως είναι:

  • η λειτουργία της «Εθνικής Γραμμής για τα Παιδιά SOS 1056»,
  • η λειτουργία της «Ευρωπαϊκής Γραμμής για τα Εξαφανισμένα Παιδιά 116000»,
  • η λειτουργία της «Ευρωπαϊκής Γραμμής Υποστήριξης για παιδιά 116111» (όλες οι Γραμμές είναι διασυνδεδεμένες με τον Ευρωπαϊκό Αριθμό Έκτακτης Ανάγκης 112 της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας),
  • οι παρεμβάσεις πρόληψης και ευαισθητοποίησης που πραγματοποιούνται στα σχολεία και ανά την Ελλάδα μέσα από το Κινητό Εργαστήριο Ενημέρωσης, Εκπαίδευσης και Τεχνολογίας «ΟΔΥΣΣΕΑΣ»,
  • η λειτουργία της Ακαδημίας Εκπαίδευσης & Επιμόρφωσης Smile Academy – μία Ακαδημία με φυσική και ψηφιακή παρουσία, η οποία στοχεύει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων, ικανοτήτων, στάσεων ζωής και συνηθειών από μικρούς και μεγάλους. Δηλώστε συμμετοχή στον ακόλουθο σύνδεσμο: https://forms.gle/K2XrRGx6on8Cyhyq7
  • το Ευρωπαϊκό Μαθητικό Εθελοντικό Δίκτυο YOUSMILE το οποίο δίνει το βήμα σε μαθητές εθελοντές ώστε να ακουστεί η φωνή τους,
  • το νέο καινοτόμο Κέντρο Εκπαίδευσης και Επιμόρφωσης στο Κορωπί, ειδικά σχεδιασμένο, ώστε να φιλοξενήσει δράσεις με στόχο την ενίσχυση και ανάπτυξη, τόσο δεξιοτήτων ζωής, όσο και πρακτικών δεξιοτήτων και ικανοτήτων σε παιδιά, νέους, ενήλικες αλλά και φοιτητές και επαγγελματίες.

Διαβάστε επίσης 

Τα μικρά παιδιά έμαθαν περισσότερες νέες λέξεις κατά τη διάρκεια των lockdown

Πολυσυστηματικό φλεγμονώδες σύνδρομο, εκδήλωσε ο 11χρονος από τη Λέσβο που νόσησε με COVID-19

Δείτε Ακόμη

Έχετε κάποιο σχόλιο;

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Με την υποβολή του σχολίου σας αυτόματα συμφωνείτε με τους Γενικούς Κανόνες Σχολιασμού Άρθρων τους οποίους μπορείτε να διαβάσετε εδώ.