Ξεκινά η αξιολόγηση των νοσοκομείων από τους ίδιους τους ασθενείς – Πώς θα εφαρμοστεί το νέο σύστημα

Την έναρξη ενός νέου μοντέλου αξιολόγησης των νοσοκομείων ανακοίνωσε ο Υφυπουργός Υγείας, Μάριος Θεμιστοκλέους, μιλώντας στην ΕΡΤ NEWS. Όπως αποκάλυψε ο Υφυπουργός, από τα μέσα Ιουνίου ξεκινά ένα πρωτοποριακό σύστημα αξιολόγησης των δημόσιων νοσοκομείων, όπου τον πρώτο λόγο έχουν οι ίδιοι οι ασθενείς. Μέσω SMS που θα λαμβάνουν μετά τη νοσηλεία τους, οι πολίτες θα καλούνται να κρίνουν την ποιότητα των υπηρεσιών, τη συμπεριφορά του προσωπικού και τη συνολική εμπειρία τους.

«Είναι μια τεράστια αλλαγή φιλοσοφίας. Από το “έτσι είναι τα πράγματα”, περνάμε στο “έζησες κάτι, πες μας τι δεν πήγε καλά να το διορθώσουμε”», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Θεμιστοκλέους.

Η αξιολόγηση θα γίνεται σε δύο φάσεις:

Αρχικά, τα ευρήματα θα είναι διαθέσιμα στους διοικητές των νοσοκομείων, οι οποίοι οφείλουν να λάβουν δράση αν διαπιστωθεί χαμηλή ικανοποίηση. Στη συνέχεια, εφόσον υπάρχουν επαναλαμβανόμενα αρνητικά σχόλια χωρίς καμία βελτίωση, θα υπάρχουν ποινές για τη διοίκηση, που μπορεί να φτάσουν μέχρι και την απομάκρυνση του διοικητή. Παράλληλα, το σύστημα θα συνδέεται με την αξιολόγηση των διοικητών, οι οποίοι, εφόσον επιτυγχάνουν θετικά αποτελέσματα, θα επιβραβεύονται με μπόνους.

«Δεν γίνεται να μας λένε συνεχώς οι ασθενείς ότι δεν είναι ευχαριστημένοι με την καθαριότητα ή με άλλες παροχές και να το αγνοούμε. Τώρα πλέον η πληροφορία αυτή γίνεται εργαλείο διοίκησης», υπογράμμισε ο Υφυπουργός.

Νέο σύστημα ιχνηλάτησης στα ΤΕΠ

Παράλληλα, ο κ. Θεμιστοκλέους αναφέρθηκε και στη νέα ηλεκτρονική εφαρμογή ιχνηλάτησης ασθενών στα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ). Το σύστημα έχει ήδη ξεκινήσει πιλοτικά στο Νοσοκομείο «Ευαγγελισμός» και επεκτείνεται άμεσα σε άλλα 15 νοσοκομεία, με στόχο να καλύψει 100 νοσοκομεία μέχρι το τέλος του 2025.

Ο νέος μηχανισμός θα καταγράφει σε πραγματικό χρόνο τη ροή του ασθενή από την πρώτη στιγμή που εισέρχεται στο ΤΕΠ, με στόχο να μειωθούν οι καθυστερήσεις και να ενισχυθεί η διαφάνεια στη διαχείριση των επειγόντων περιστατικών.

Θεμιστοκλέους: Πολιτική μας η ποιότητα και η εμπιστοσύνη

Ο Υφυπουργός επανέλαβε ότι οι μεταρρυθμίσεις αυτές εντάσσονται στο πλαίσιο μιας συνολικής στρατηγικής για πιο ποιοτικές υπηρεσίες Υγείας και ενίσχυση της εμπιστοσύνης των πολιτών στο ΕΣΥ. «Δεν είναι μόνο ζήτημα ποιότητας. Είναι θέμα εμπιστοσύνης. Οι πολίτες πρέπει να γνωρίζουν πού νοσηλεύονται, με ποια αποτελέσματα, και πώς αξιολογούνται οι υπηρεσίες που λαμβάνουν», κατέληξε o Μάριος Θεμιστοκλέους.

Photo Shutterstock

ΕΙΝΑΠ: Οι Παθολογικές Κλινικές των μεγάλων νοσοκομείων έχουν πληρότητα σχεδόν 400%

Εξαρθρώθηκε κύκλωμα «μαϊμού» συνταγογραφήσεων – Ζημία άνω του 1,2 εκατ. ευρώ για τον ΕΟΠΥΥ

 

 

Δείτε Ακόμη

Έχετε κάποιο σχόλιο;

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Με την υποβολή του σχολίου σας αυτόματα συμφωνείτε με τους Γενικούς Κανόνες Σχολιασμού Άρθρων τους οποίους μπορείτε να διαβάσετε εδώ.