Το Healthstories στο «στρατηγείο» Covid-19 του ΚΕΠΥ – ΕΚΑΒ

Το Healthstories βρέθηκε στο Συντονιστικό Κέντρο του ΚΕΠΥ – ΕΚΑΒ, το επιχειρησιακό «στρατηγείο» της διαχείρισης των περιστατικών Covid-19.

Εδώ, 7 μέρες την εβδομάδα, 24 ώρες το 24ωρο, τέσσερις γιατροί και τέσσερις διοικητικοί παρακολουθούν σε πραγματικό χρόνο την κατάσταση που επικρατεί στις μονάδες Covid-19, απλές και εντατικής θεραπείας.

Ανά πάσα στιγμή, είναι σε θέση να γνωρίζουν τη διαθεσιμότητα κλινών και την κατανομή των περιστατικών, και αναλόγως να κατανέμουν τα νέα κρούσματα που προκύπτουν. Τη στιγμή που ένας ασθενής με Covid-19 χρειάζεται εισαγωγή σε νοσοκομείο, το σύστημα ενεργοποιείται για τη μεταφορά του στην πλησιέστερη διαθέσιμη κλίνη.

Κάθε βράδυ στις 8 συγκεντρώνονται τα στοιχεία της ημέρας για τις κλίνες Covid-19 ανά νοσοκομείο και στις 9 ενημερώνεται σχετικά η κυβέρνηση.

Μέχρι πρότινος τα στοιχεία συλλέγονταν ανά νοσοκομείο και να διοχετεύονταν σε… 6 διαφορετικούς προορισμούς (ΕΟΔΥ, Μητρώο Covid-19, Υγειονομικές Περιφέρειες, πληροφοριακό σύστημα του υπουργείου Υγείας, ΕΚΑΒ και Πολιτική Προστασία)!

Όταν ξέσπασε το τρίτο επιδημικό κύμα – το οποίο μέχρι και σήμερα, παρά το συνεχιζόμενο lockdown δοκιμάζει έντονα το σύστημα υγείας – αποφασίστηκε να αναταθεί στο ΚΕΠΥ – ΕΚΑΒ (που είναι και ο μοναδικός επιχειρησιακός βραχίονας του υπουργείου Υγείας) ο γενικός συντονισμός διαχείρισης της κρίσης.

Κεντρική διαδικασία

Εδώ και αρκετές εβδομάδες έχουν εγκατασταθεί στο Συντονιστικό Κέντρο και εκπρόσωποι των δύο υγειονομικών περιφερειών της Αττικής, οι οποίοι παρακολουθούν από κοντά τις διαδικασίες παρεμβαίνουν σε θέματα αρμοδιότητάς τους.

Το Συντονιστικό καταγράφει τις διαθεσιμότητες και δυνατότητες των νοσοκομείων όχι μόνο σε κλίνες Covid-19 αλλά και σε υλικά, υποδομές και ό,τι άλλο σχετίζεται με την περίθαλψη των ασθενών με κορονοϊό.

Ταυτόχρονα, μέσω του Συντονιστικού δίνονται όλες οι οδηγίες και εντολές για τη διαχείριση της κατάστασης.

Ένα αντίστοιχο Συντονιστικό Κέντρο έχει εγκατασταθεί και στο ΕΚΑΒ της Θεσσαλονίκης για την καλύτερη παρακολούθηση της κατάστασης στην περιοχή της Θεσσαλονίκης (η οποία βρέθηκε στο κέντρο του δεύτερου επιδημικού κύματος) και στην ευρύτερη βόρεια χώρα.

Σχέδιο σε τέσσερις άξονες 

Η διαχειρίση του τρίτου κύματος βασίζεται σε 4 άξονες:

  • αναβάθμιση και ανάδειξη του ΚΕΠΥ – ΕΚΑΒ σε κεντρικό ρόλο
  • εκ νέου εκπαίδευση των υγειονομικών στη χρήση των μέσων ατομικής προστασίας
  • έλεγχος (και επιδριόθρωση όπου χρειάζεται) κρίσιμων υποδομών, όπως η παροχή ιατρικού οξυγόνου, η παροχή ενέργειας, ο κλιματισμός / εξαερισμός
  • διασύνδεση των νοσοκομείων αναφοράς με την κοινότητα, με στόχο αυτά να λειτουργήσουν ως κόμβοι πληροφόρησης για τη νόσο Covid-19.

Τα στελέχη του ΚΕΠΥ – ΕΚΑΒ, υπό τον πρόεδρο Νίκο Παπαευσταθίου παρακολοθούν τις εξελίξεις από την έναρξη της πανδημίας με συνεχείς επισκέψεις στα νοσοκομεία όλης της χώρας, – με έμφαση στις «κόκκινες» περιοχές.

Το ΚΕΠΥ – ΕΚΑΒ έχει εκπαιδεύσει το σύνολο των εργαζομένων του στη διαχείριση περιστατικών Covid-19. Μέσα σε χρόνο ρεκόρ για τα ελληνικά δεδομένα, εκπαιδεύτηκαν περισσότεροι από 4.500 γιατροί και διασώστες, οι οποίοι υπηρετούν σε όλη τη χώρα. Οι ιπτάμενοι εκπαιδεύτηκαν και στη χρήση της ειδικής «κάψουλας» μέσα στην οποία μεταφέρονται οι ασθενείς όταν επιβιβάζονται σε εναέρια μέσα. Με τον τρόπο αυτό, οι παρεχόμενες υπηρεσίες έχουν ενιαία μορφή σε όλη την επικράτεια.

Οι αρμοδιότητες του Κέντρου Επιχειρήσεων Υγείας (πρώην ΕΚΕΠΥ) μεταφέρθηκαν στο ΕΚΑΒ το φθινόπωρο του 2019. Τότε το ΕΚΑΒ απέκτησε για πρώτη φορά επιχειρησιακή διασύνδεση με τα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ), τις Μονάδες Εντατικής Θεραπείας (ΜΕΘ) αλλά και με το Κέντρο Επιχειρήσεων της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας.

Δείτε Ακόμη

Έχετε κάποιο σχόλιο;

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Με την υποβολή του σχολίου σας αυτόματα συμφωνείτε με τους Γενικούς Κανόνες Σχολιασμού Άρθρων τους οποίους μπορείτε να διαβάσετε εδώ.