Στοιχεία από την πρώτη πανελλαδική αξιολόγηση ασθενών για τις υπηρεσίες στο ΕΣΥ παρουσίασε ο Υφυπουργός Υγείας, Μάριος Θεμιστοκλέους, μιλώντας στην ΕΡΤNews.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, το 72% των ασθενών δηλώνει ικανοποιημένο από τη νοσηλεία, με συνολική βαθμολογία 4,06/5. Τα υψηλότερα ποσοστά θετικών σχολίων αφορούν το ιατρικό προσωπικό (85%) και τη διαθεσιμότητα ειδικοτήτων (93%), ενώ χαμηλότερη αξιολόγηση καταγράφηκε στην επάρκεια νοσηλευτικού προσωπικού στο ΕΣΥ..
Σύνδεση με την αξιολόγηση των διοικητών
Ο κ. Θεμιστοκλέους υπογράμμισε ότι πρόκειται για «ένα σημαντικό εργαλείο διοίκησης», καθώς η αξιολόγηση συνδέεται άμεσα με την απόδοση των διοικητών των νοσοκομείων. «Αν ένας διοικητής δεν διορθώσει αρνητικές αξιολογήσεις, μπορεί να φτάσει μέχρι και στην παύση του», τόνισε. Η συμμετοχή των ασθενών φτάνει σήμερα το 30%, με προοπτική να αυξηθεί σημαντικά το επόμενο διάστημα.
Ρεκόρ στις αεροδιακομιδές
Ο Υφυπουργός αναφέρθηκε εκτενώς και στις αεροδιακομιδές, τονίζοντας ότι το 2025 αναμένεται να καταγραφεί ιστορικό ρεκόρ, χάρη στην ενίσχυση του στόλου με αεροσκάφη και ελικόπτερα μέσω δωρεών του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος και της Εθνικής Τράπεζας.
Από το 2020 έχουν πραγματοποιηθεί περισσότερες από 10.000 αεροδιακομιδές, ενώ διευκρίνισε πως το ΕΚΑΒ «δεν χρεώνει ποτέ τη μεταφορά, ούτε σε Έλληνες ούτε σε τουρίστες».
Νέες προσλήψεις και στελέχωση
Αναφορικά με το ανθρώπινο δυναμικό, ανακοίνωσε ότι «τρέχει» προκήρυξη για 245 θέσεις γιατρών στην Αττική, σημειώνοντας πως το ΕΣΥ διαθέτει σήμερα «τον μεγαλύτερο αριθμό προσωπικού από την ίδρυσή του».
Όπως ανέφερε, το ιατρικό προσωπικό έχει αυξηθεί κατά 10%, το νοσηλευτικό κατά 7% και το λοιπό προσωπικό κατά 8%. Για τα νησιά, τόνισε πως έχουν καλυφθεί 200 από τις 300 άγονες θέσεις της τελευταίας δεκαετίας, χάρη στα κίνητρα που δόθηκαν.
Καινοτόμες δράσεις στο ΕΣΥ
Στις νέες πρωτοβουλίες, ξεχώρισε το πρόγραμμα σκύλων θεραπείας στο Νοσοκομείο Μεταξά, που έτυχε θετικής ανταπόκρισης από ογκολογικούς ασθενείς. Το πρόγραμμα αναμένεται να επεκταθεί σε περισσότερες μονάδες. Επιπλέον, λειτουργεί η τηλεφωνική γραμμή 1566, μέσω της οποίας οι πολίτες μπορούν να εξυπηρετούνται για διοικητικά ζητήματα που αφορούν το ΕΣΥ.
Διαβάστε επίσης
Γεωργιάδης για ΕΣΥ: Το 2025 είναι καλύτερη χρονιά σε προσωπικό και υπηρεσίες