Την πρώτη ημέρα λειτουργίας της τηλεφωνικής γραμμής 1566 έγιναν πάνω από 3.000 κλήσεις πολιτών, υπήρξαν ήδη 1.200 αξιολογήσεις του ΕΣΥ από τους ασθενείς, ενώ η υπηρεσία αποστολής φαρμάκων στο σπίτι έχει κάνει περίπου 33.000 παραδόσεις, ανακοίνωσε ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης μιλώντας σήμερα Τετάρτη στον ρ/σ ΣΚΑΪ 100.3.
Ωστόσο, ο κ. Γεωργιάδης αναφερόμενος στην κατ’ οίκον διανομή φαρμάκων ζήτησε προσωπικά συγγνώμη από τους ασθενείς που έχουν ταλαιπωρηθεί.
3.000 κλήσεις την πρώτη ημέρα
Αναλυτικότερα ο υπουργός Υγείας απαντώντας σε ερώτηση για την πρεμιέρα του 1566 είπε:
«Κατά τη χθεσινή πρώτη μέρα λειτουργίας, έγιναν 3.000 κλήσεις. Έκανε την καλύτερη έναρξη τηλεφωνικής γραμμής που έχει γίνει ποτέ. Μπορείς να καλείς δωρεάν στον τετραψήφιο αριθμό «1566»για να κλείσεις ραντεβού σε κέντρο υγείας, για να κλείσεις ραντεβού με γιατρό του ΕΟΠΥΥ, για να βρεις το φάρμακο που θέλεις, για να πάρεις φάρμακα υψηλού κόστους από τον ΕΟΠΥΥ και για οτιδήποτε άλλο θέλεις εκτός από το ΕΚΑΒ. Το «166» δηλαδή δεν καταργείται».
Σχετικά με την κατ οίκον διανομή Φαρμάκων Υψηλού Κόστους από τον ΕΟΠΥΥ, τόνισε τα εξής:
«Το εγχείρημα της κατ΄ οίκον διανομής φαρμάκου, ως εγχείρημα logistics είναι τεράστιο. Έχουμε 140 χιλιάδες δυνητικά δικαιούχους. Είναι ένα πολύ δύσκολο εγχείρημα, που όμως όταν θα «ρολάρει» θα έχουμε πραγματικά λύσει ένα μεγάλο πρόβλημα, που είναι η ταλαιπωρία στις ουρές του ΕΟΠΥΥ. Τις μέρες ειδικά που φεύγουν για διακοπές, υπάρχει μεγάλο πρόβλημα. Αυτές τις είκοσι μέρες, το κατ΄ οίκον κάνει περίπου 33 χιλιάδες παραδόσεις. Ζητώ προσωπικά συγνώμη από τον οποιονδήποτε ασθενή που ταλαιπωρείται έστω και λίγο. Η δικιά μου προσπάθεια είναι να μειώσω στο ελάχιστο δυνατό την όποια ταλαιπωρία».
Τέλος, για το νέο ψηφιακό εργαλείο αξιολόγησης της εμπειρίας του ασθενή στα νοσοκομεία του ΕΣΥ:
«Είναι άλλη μια ιδέα που είχα, ξεκίνησε τη Δευτέρα και χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης. Κάθε μέρα που περνάει, στέλνουμε περίπου 2.000 με 2.500 μηνύματα σε ασθενείς που έχουν πάρει εξιτήριο από νοσοκομείο. Σου έρχεται στο κινητό ένα μήνυμα ανωνυμοποιημένο και απαντάς σε ερωτήσεις multiple choice. Ρωτάμε τα πάντα. Αν είχε σεντόνι, αν είχε χαρτί τουαλέτας, αν ήταν καθαρό, αν μπήκες γρήγορα, αν ερχόταν ο νοσηλευτής, αν βρήκες το φάρμακο, αν καθυστέρησες, αν σου άρεσε ο χώρος, αν ήταν ανακαινισμένος. Ήδη έχουμε λάβει τις πρώτες 1.200 απαντήσεις σε δυο μέρες. Από την ώρα που παίρνεις το μήνυμα, έχεις 7 μέρες περιθώριο για να απαντήσεις. Καλώ όλους τους ασθενείς που θα λάβουν το SMS να απαντήσουν. Μέχρι σήμερα, η εικόνα που έχουμε για τα νοσοκομεία είναι από πάνω προς τα κάτω. Είναι ο Υπουργός που ρωτά τον Διοικητή, ο Διοικητής τον Διευθυντή ιατρικής υπηρεσίας, ο Διευθυντής ιατρικής υπηρεσίας την Διευθύντρια νοσηλευτικής και ούτω καθεξής. Τώρα θέλουμε να πάρουμε την εικόνα από κάτω προς τα πάνω. Φτιάξαμε αυτό το εργαλείο, σε συνεργασία με την Ένωση Ασθενών Ελλάδος, για να σας δώσουμε φωνή».
Διαβάστε επίσης
ΙΣΠ: Κίνδυνος για τη βιωσιμότητα των ιδιωτικών κλινικών
Αυτές είναι οι παρενέργειες όταν τρώμε πάρα πολλά πορτοκάλια