Πιο κοντά στο σύστημα Υγείας οι πολίτες με τον νέο αριθμό 1566 – Το χρονοδιάγραμμα

Ένα νέο, ενιαίο πολυκαναλικό σύστημα εξυπηρέτησης πολιτών για ζητήματα Υγείας δρομολογεί το Υπουργείο Υγείας, στις αρχές Ιουλίου, με στόχο να μπει τέλος στην ταλαιπωρία και την πολυδιάσπαση των υφιστάμενων τηλεφωνικών υπηρεσιών. Όπως ανακοίνωσε ο Υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης,  το νέο σύστημα θα λειτουργεί υπό τον αριθμό 1566 και φιλοδοξεί να εξελιχθεί σε «ψηφιακό σύμμαχο» των πολιτών σε όλη τη χώρα.

Η νέα υπηρεσία εντάσσεται στο στρατηγικό σχέδιο του Υπουργείου για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του ΕΣΥ και θα αντικαταστήσει δεκάδες υφιστάμενες τηλεφωνικές γραμμές που σήμερα καλούνται για την εξυπηρέτηση πολιτών. Το έργο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης, έχει περάσει τον έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου και υλοποιείται από κοινοπραξία εταιρειών με διεθνή εμπειρία.

Τι αλλάζει για τον πολίτη

Με ένα και μόνο τηλεφώνημα στο 1566, οι πολίτες θα μπορούν:

  • να κλείνουν ραντεβού με ιατρούς και νοσοκομεία,
  • να λαμβάνουν πληροφορίες για συνταγογραφήσεις και φαρμακεία,
  • να ενημερώνονται για διαγνωστικές εξετάσεις και προσωπικό ιατρό,
  • να έχουν πρόσβαση σε κάθε διαθέσιμη υπηρεσία του ΕΣΥ.

Ο νέος αριθμός θα λειτουργεί δωρεάν, σε αντίθεση με πολλές υφιστάμενες πενταψήφιες γραμμές που χρεώνονται. Παράλληλα, θα είναι διαθέσιμος σε πολίτες όλων των ηλικιών, ακόμη και σε όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με ψηφιακές εφαρμογές.

Επικοινωνία και τεχνητή νοημοσύνη

Σύμφωνα με τον Υπουργό, το νέο σύστημα με τον αριθμό 1566, δεν περιορίζεται στην παθητική εξυπηρέτηση. Αντιθέτως, θα λειτουργεί και προληπτικά, καλώντας τον πολίτη για να τον ενημερώσει για εμβολιασμούς, προληπτικά check-up και ιατρικά ραντεβού που έχουν προγραμματιστεί.

Στο άμεσο μέλλον, προβλέπεται να ενισχυθεί με ψηφιακούς βοηθούς τεχνητής νοημοσύνης, σε σύνδεση με την εφαρμογή myHealth app, παρέχοντας προσωποποιημένες ιατρικές οδηγίες υπό την εποπτεία επαγγελματιών Υγείας.

Το χρονοδιάγραμμα και η χρηματοδότηση

Το έργο, συνολικού ύψους περίπου 27 εκατ. ευρώ με δυνατότητα επέκτασης, αναμένεται να ολοκληρωθεί έως τον Ιούνιο του 2026, οπότε και το νέο κέντρο εξυπηρέτησης θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία. Η πρώτη φάση έχει ήδη ανατεθεί μέσω διαγωνισμού και χαρακτηρίζεται από τον Υπουργό ως «έργο στρατηγικής σημασίας».

Ο κ. Γεωργιάδης διευκρίνισε πως το νέο σύστημα δεν σχετίζεται με την ΗΔΙΚΑ, αλλά αποτελεί ανεξάρτητη τηλεφωνική και ψηφιακή υπηρεσία. Η δαπάνη για τη δημοσιότητα του έργου –περίπου 10% του συνολικού προϋπολογισμού– αποτελεί υποχρεωτικό όρο βάσει του κανονισμού του Ταμείου Ανάκαμψης της ΕΕ, ώστε οι πολίτες να γνωρίζουν την πηγή χρηματοδότησης.

«Η εξυπηρέτηση δεν θα είναι πλέον πολυτελής διαδικασία. Στοχεύουμε να βάλουμε τέλος στις ουρές και να φέρουμε τον πολίτη πιο κοντά στο σύστημα Υγείας», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Υπουργός, τονίζοντας πως η νέα αυτή πλατφόρμα «θα γίνει το συνώνυμο της δημόσιας Υγείας στη χώρα μας».

Photo Shutterstock

Διαβάστε επίσης 

Παρέμβαση Θεμιστοκλέους στο Συμβούλιο Υπουργών Υγείας της Ε.Ε.

Ημικρανία: Η αόρατη επιδημία που ζητά επίσημη αναγνώριση στην ΕΕ

Δείτε Ακόμη

Έχετε κάποιο σχόλιο;

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Με την υποβολή του σχολίου σας αυτόματα συμφωνείτε με τους Γενικούς Κανόνες Σχολιασμού Άρθρων τους οποίους μπορείτε να διαβάσετε εδώ.