Χαμηλή είναι ακόμα η διείσδυση του TikTok για τουριστικούς σκοπούς στη χώρα μας και μόνο μία ελληνική πόλη που έχει καταλάβει τη δύναμή του, έχει πολλαπλάσιο αριθμό followers, σε σύγκριση με τις υπόλοιπες τουριστικές περιοχές.
Το 35% των χρηστών, χρησιμοποιούν το TikTok για να εμπνευστούν και να επισκεφθούν νέους προορισμούς, με την ομάδα των Millennials να επηρεάζεται περισσότερο. Για την ακρίβεια, το 45% των Millennials των ΗΠΑ επισκέφθηκε πράγματι έναν προορισμό έχοντας δει σχετικό βίντεο στο TikTok. Έρευνα της MGH, έδειξε ότι το 60% των χρηστών δήλωσε ότι ενδιαφέρεται να επισκεφτεί έναν νέο προορισμό ύστερα από την παρακολούθηση σχετικού βίντεο στο TikTok.
Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της εταιρείας αναλύσεων Tourix, μόνο 20 δήμοι στην Ελλάδα και πολύ λίγες περιφέρειες χρησιμοποιούν το TikTok ως μέρος της στρατηγικής ψηφιακού μάρκετινγκ.
Πρόσφατα, η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη ανακοίνωσε ότι το TikTok και τα άλλα κοινωνικά μέσα θα χρησιμοποιηθούν για την προώθηση της Ελλάδας σε νέες αγορές.
Η ελληνική πόλη που έχει ωφεληθεί περισσότερο από τις προβολές στο TikTok είναι ο Άγιος Νικόλαος της Κρήτης με 20.000 followers μέχρι στιγμής.
Οι ελληνικοί προορισμοί με καλές επιδόσεις στο TikTok
Ενεργή παρουσία και καλές επιδόσεις έχουν οι προορισμοί της Θεσσαλονίκης, της Κεφαλονιάς, της Καρπάθου και της Δράμας οι οποίοι έχουν καταφέρει να προσελκύσουν μεταξύ 1.000 και 2.700 ακόλουθους στους λογαριασμούς τους στο TikTok. Ειδικά για την Κεφαλονιά, το επίσημο προωθητικό βίντεο του προορισμού στο TikTok έχει καταφέρει να ξεπεράσει τις 1,8 εκατομμύριο προβολές.
Οι ελληνικοί προορισμοί που σταθεροποιούν την ενεργή τους παρουσία στο TikTok
Στο επόμενο σετ προορισμών βρίσκονται: τα Κύθηρα, το Ξυλόκαστρο, η Πάργα, η Κατερίνη και τα Χανιά και οι οποίοι αναρτούν σταθερά περιεχόμενο στους λογαριασμούς τους στο TikTok, αποκτώντας σταδιακά νέους ακόλουθους, χωρίς ακόμη να έχουν ξεπεράσει τους 1.000. Ειδικά η Κατερίνη, είναι από τις δραστήριες περιοχές σε ανάρτηση περιεχομένου, έχοντας φτάσει σχεδόν τα 100 βίντεο.
Οι ελληνικοί προορισμοί που ξεκίνησαν τα πρώτα τους βήματα στο TikTok
Τα Σφακιά, η Ιεράπετρα, ο Πόρος, η Θάσος, η περιοχή του Κισσάμου Κρήτης, η Κέα και η Κως ξεκίνησαν τα πρώτα τους βήματα στην αξιοποίηση του TikTok στο πλαίσιο της τουριστικής προβολής τους.
Το TikTok σε επίπεδο Περιφερειακών Ενοτήτων, Περιφερειών και Χώρας
Σε επίπεδο περιφερειακής ενότητας, η Χαλκιδική έχει την πιο αξιόλογη παρουσία ως προορισμός στο TikTok (1.800 ακόλουθους, 20 βιντεο, 4.000 likes)
Σε επίπεδο περιφέρειας, ξεχωρίζει ο λογαριασμός της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου (900 ακολουθους, 30 βιντεο, 5.000 likes)
Σε επίπεδο χώρας, το επίσημο account του visitgreece του ΕΟΤ εχει 11.200 ακόλουθους, ενώ το discovergreece της Marketing Greece έχει 29.300 ακόλουθους.
Πολύ καλή δουλειά που γίνεται ανεπίσημα για κάποιους από τους προορισμούς της Ελλάδας στο TikTok (πχ. Κέρκυρα, Ζάκυνθος, Σέριφος, Αμοργός) και οι οποίοι αν και μη επίσημοι, καταφέρνουν να προβάλλουν τον προορισμό τους δημιουργώντας αξιόλογο περιεχόμενο το οποίο έχει προσελκύσει αρκετούς χιλιάδες ακόλουθους με αρκετές αλληλεπιδράσεις από τους χρήστες του TikTok.
Η έρευνα
Την έρευνα επιμελήθηκε το τμήμα Tourism Marketing and Research της Tourix, με σκοπό την ανάλυση δεδομένων και την εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων σε σχέση με τον κλάδο του τουρισμού και των ταξιδιών.
Διαβάστε επίσης
6 πράγματα που δεν πρέπει ποτέ να αφήνετε εκτός ψυγείου
Clawback: Ολοταχώς για δραστική μείωση, το «πράσινο φως» από τον πρωθυπουργό