ΕΟΔΥ: Αλλαγές στη διοίκηση του Οργανισμού

Aλλαγές στον τρόπο διοίκησης του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ), προωθεί το υπουργείο Υγείας, με τροπολογία που κατατέθηκε χθες σε σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υγείας με τίτλο «Κύρωση: α) της από 12.6.2023 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση κατεπειγουσών αναγκών προστασίας της δημόσιας υγείας και διασφάλισης της συνέχειας στη διοίκηση του Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής
Ασφάλισης (e-ΕΦΚΑ)» (A΄ 125) και β) της από 5.7.2023 Πράξης Νομοθετικού
Περιεχομένου «Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της κατεπείγουσας ανάγκης ενίσχυσης
της στελέχωσης των πληρωμάτων στα ασθενοφόρα των δομών του Εθνικού Κέντρου
Άμεσης Βοήθειας, των Κέντρων Υγείας και των Πολυδύναμων Περιφερειακών Ιατρείων
των νησιωτικών και ορεινών περιοχών της χώρας» (Α΄ 132) και άλλες επείγουσες
διατάξεις». Με βάση την τροπολογία, τοποθετείται Διευθύνων Σύμβουλος πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης στον ΕΟΔΥ ενώ καταργούνται οι δύο θέσεις αντιπροέδρων».

Με βάση το άρθρο 3 της τροπολογίας τα όργανα διοίκησης του ΕΟΔΥ είναι το Διοικητικό Συμβούλιο (ΔΣ) ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου και ο Διευθύνων Σύμβουλος.

Τα προσόντα

Όπως προβλέπεται  στο άρθρο 3 ο Διευθύνων Σύμβουλος πρέπει να είναι κάτοχος πτυχίου στο γνωστικό αντικείμενο των επιστημών υγείας, καθώς και μεταπτυχιακού και διδακτορικού διπλώματος σε γνωστικό αντικείμενο συναφές με τους σκοπούς του άρθρου 2, ΑΕΙ της ημεδαπής ή ισότιμου πτυχίου και τίτλου, αντίστοιχα, από ακαδημαϊκό ίδρυμα της αλλοδαπής αναγνωρισμένο κατά την κείμενη νομοθεσία, ορίζεται με απόφαση του Υπουργού Υγείας και είναι πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης.

Αρμοδιότητες

Σύμφωνα με την τροπολογία, οι αρμοδιότητες Διευθύνοντος Συμβούλου του ΕΟΔΥ είναι:

α) προΐσταται διοικητικά όλων των υπηρεσιών του Οργανισμού και μεριμνά για την οργάνωση, τον συντονισμό και την καθοδήγηση του εκτελούμενου έργου,

β) υπογράφει τις συμβάσεις εργασίας ή έργου όσων προσλαμβάνονται με αποφάσεις του ΔΣ,

γ) κατανέμει το πάσης φύσεως προσωπικό του Οργανισμού, ύστερα από απόφαση του ΔΣ, δ) εγκρίνει τις πάσης φύσεως δαπάνες, ύστερα από απόφαση του ΔΣ,

ε) αποφασίζει για τις πάσης φύσεως υπηρεσιακές μεταβολές του προσωπικού του Οργανισμού και εγκρίνει τις μετακινήσεις του για εκτέλεση υπηρεσίας στο εσωτερικό και εξωτερικό, ύστερα από απόφαση του ΔΣ,

στ) ασκεί πειθαρχικό έλεγχο ως πειθαρχικός προϊστάμενος όλου του προσωπικού του οργανισμού, εφόσον το είδος του παραπτώματος δεν αποτελεί αρμοδιότητα άλλου οργάνου.».

Πώς θα διοικείται ο ΕΟΔΥ

Με βάση το άρθρο 3 τα όργανα διοίκησης του ΕΟΔΥ είναι:

α) Το Διοικητικό Συμβούλιο (ΔΣ).
β) Ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου.
γ) Ο Διευθύνων Σύμβουλος.

3. Το Διοικητικό Συμβούλιο, στο οποίο συμμετέχει και ο Διευθύνων Σύμβουλος, είναι επταμελές. Τα έξι (6) μέλη του διορίζονται με απόφαση του Υπουργού Υγείας και το έβδομο μέλος προτείνεται από τον Σύλλογο των εργαζομένων. Με την επιφύλαξη της παρ. 2 του άρθρου 4, με την απόφαση διορισμού του ΔΣ, ορίζεται και ένα (1) αναπληρωματικό μέλος για κάθε τακτικό μέλος του ΔΣ.

Η θητεία του Προέδρου, του Διευθύνοντος Συμβούλου και των μελών του ΔΣ είναι τριετής με δυνατότητα ανανέωσης για μια ακόμη θητεία.

Αρμοδιότητες Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΟΔΥ
1. Το ΔΣ του ΕΟΔΥ έχει τις εξής αρμοδιότητες:

α) διαμορφώνει την επιστημονική στρατηγική του Οργανισμού,

β) αποφασίζει για κάθε θέμα που αφορά στη διοίκηση και την οργάνωση του φορέα και ειδικότερα, τη διαχείριση των ανθρώπινων και υλικών πόρων, την πραγματοποίηση και τον έλεγχο των εκάστοτε δαπανών, την ορθολογική λειτουργία και γενικότερα τη λήψη οιουδήποτε μέτρου που αποσκοπεί στην εκπλήρωση των σκοπών του Οργανισμού,

γ) προβαίνει στη συγκρότηση επιστημονικών επιτροπών,

δ) καταρτίζει και υποβάλλει προς έγκριση στον Υπουργό Υγείας τον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας του ΕΟΔΥ,

ε) καταρτίζει τον προϋπολογισμό και τον απολογισμό του οργανισμού, τους υποβάλλει προς έγκριση στον Υπουργό Υγείας και κατανέμει τις πιστώσεις του ΕΟΔΥ,

2. Χρέη εισηγητή προς το ΔΣ εκτελεί ο Πρόεδρος ή άλλο μέλος του ΔΣ το οποίο ορίζεται με απόφαση του Προέδρου.

3. Το ΔΣ του ΕΟΔΥ δύναται, με απόφασή του, για όσο χρόνο διαρκεί η θητεία του να μεταβιβάζει τις αρμοδιότητες της περ. β) της παρ. 1 του παρόντος προς τον Διευθύνοντα Σύμβουλο.

4. Με απόφαση του Υπουργού Υγείας συγκροτείται Επιστημονική Επιτροπή τριετούς θητείας, η οποία αποτελείται από πέντε (5) τακτικά και ισάριθμα αναπληρωματικά μέλη, με έργο την παροχή γνώμης προς τον Πρόεδρο του ΔΣ, όταν αυτός εκτελεί χρέη εισηγητή.

Η λήψη της γνώμης του πρώτου εδαφίου είναι α) υποχρεωτική, όταν η συγκεκριμένη εισήγηση σχετίζεται με την υλοποίηση πάσης φύσεως έργων και προγραμμάτων που αναλαμβάνει ο ΕΟΔΥ, και

β) προαιρετική, όταν ζητείται από τον Πρόεδρο, για κάθε θέμα επιστημονικής φύσεως. Τα μέλη της Επιστημονικής Επιτροπής πρέπει να είναι μέλη Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού Ανωτάτου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος της ημεδαπής ή αντίστοιχου ιδρύματος της αλλοδαπής στο γνωστικό αντικείμενο των επιστημών υγείας ή και άλλων συναφών με τους σκοπούς του άρθρου 2 γνωστικών αντικειμένων. Τα μέλη της Επιστημονικής Επιτροπής του προηγούμενου εδαφίου είναι μη αμειβόμενα.».

Διοικητική διάρθρωση του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας

«1. Ο ΕΟΔΥ διαρθρώνεται στις εξής Γενικές Διευθύνσεις, Διευθύνσεις και Τμήματα:

α) Γενική Διεύθυνση Επιστημονικής Λειτουργίας,

β) Γενική Διεύθυνση Οικονομικής και Διοικητικής Λειτουργίας,

γ) Διεύθυνση Ετοιμότητας και Απόκρισης, η οποία υπάγεται απευθείας στον Πρόεδρο και διαρθρώνεται ως εξής:

γα) Τμήμα Σχεδιασμού, Εγρήγορσης και Διεθνούς Υγειονομικού Κανονισμού,

γβ) Τμήμα Συντονισμού, Ετοιμότητας και Απόκρισης,

γγ)Τμήμα Ταξιδιωτικής Ιατρικής,

γδ) Τμήμα Μετακινούμενων Πληθυσμών, καθώς και

δ) Αυτοτελή Τμήματα, που υπάγονται απευθείας στον Πρόεδρο, ως εξής:

δα) Αυτοτελές Τμήμα Διοίκησης, το οποίο διαρθρώνεται στα εξής Γραφεία: ί) Γραμματείας του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΟΔΥ, Η) Γραμματείας Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΟΔΥ, και ίίϊ) [Καταργείται], δβ) Αυτοτελές Τμήμα Τύπου και Επικοινωνίας,

δγ) Αυτοτελές Τμήμα Εσωτερικού Ελέγχου,

δδ) Κεντρικό Εργαστήριο Δημόσιας Υγείας (Κ.Ε.Δ.Υ.), καθώς και

δε) Περιφερειακά Εργαστήρια Δημόσιας Υγείας που προβλέπονται στο άρθρο 12 του παρόντος νόμου και δστ) Νομική Υπηρεσία.

ε) Αυτοτελή Τμήματα, που υπάγονται απευθείας στο Διοικητικό Συμβούλιο, ως εξής:
εα) Τμήμα Προσωπικών Δεδομένων.

στ) Γραφείο Γραμματείας του Διευθύνοντος Συμβούλου του ΕΟΔΥ, που υπάγεται απευθείας στον Διευθύνοντα Σύμβουλο.».

Διαβάστε επίσης 

Βασίλης Γολεμάτης: Έφυγε από τη ζωή ο διακεκριμένος καθηγητής Χειρουργικής

Φοιτητές Ιατρικής προσφέρουν εθελοντική υποστήριξη σε τουριστικές περιοχές

Δείτε Ακόμη

Έχετε κάποιο σχόλιο;

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Με την υποβολή του σχολίου σας αυτόματα συμφωνείτε με τους Γενικούς Κανόνες Σχολιασμού Άρθρων τους οποίους μπορείτε να διαβάσετε εδώ.