Το φάρμακο με τη μεγαλύτερη ζήτηση μεταξύ ασθενών με διαβήτη, το Ozempic, δεν έχει «τρελάνει» μόνο τους επενδυτές που εκτόξευσαν την αξία της εταιρείας που το κατασκευάζει, της Novo Nordisk, στα ύψη.
Τα τηλεφωνήματα των τρομαγμένων CEOs
Τόσο πολύ που δεν διστάζουν να καλέσουν τον CEO της εταιρείας, Lars Fruergaard Jorgensen (φωτό), για να ενημερωθούν σχετικά με τη διάθεσή του στην αγορά και να ετοιμάσουν την αντεπίθεσή τους.
«Κάποιοι διευθύνοντες σύμβουλοι από, ας πούμε, εταιρείες τροφίμων με έχουν καλέσει», παραδέχτηκε ο Jorgensen, κατά τη διάρκεια μιας συζήτησης στη Νέα Υόρκη, αν και αρνήθηκε να κατονομάσει τις εταιρείες. «Είναι φοβισμένοι», συνέχισε, αναφέροντας ότι οι ερωτήσεις τους αφορούσαν τον τρόπο δράσης του φαρμάκου αλλά και το πόσο γρήγορα θα κυκλοφορήσουν.
Σύμφωνα με τον Jorgensen, η επιτυχία των κλινικών δοκιμών του Wegovy σε παθήσεις που συνδέονται με το βάρος, όπως η νεφρική νόσος και η αρθρίτιδα του γόνατος έχουν κάνει αρκετές εταιρείες –ακόμα και όσες δεν συνδέονται με τον κλάδο των τροφίμων- να ανησυχούν για τις επιπτώσεις.
Στα παραπάνω προστίθεται και μία πρόσφατη έρευνα της Wall Street Journal που δείχνει ότι μια μικρή αλλαγή στη συμπεριφορά των καταναλωτών μπορεί να έχει σημαντικές οικονομικές επιπτώσεις.
H νέα αγορά δισεκατομμυρίων
Τα χάπια κατά της παχυσαρκίας και του διαβήτη έχουν αποκτήσει μία τεράστια δυναμική στις αγορές. Το Bloomberg Intelligence υπολογίζει ότι η αγορά αυτή θα μπορούσε να εκτοξευτεί στα 80 δισ. δολάρια μέχρι το 2030. Κάποιοι άλλοι αναλυτές υποστηρίζουν ακόμα και τα 100 δισ. δολάρια.
Οι εταιρείες που απειλούνται από το Ozempic
Σύμφωνα με το Bloomberg, τα νέα δεδομένα έχουν αφήσει εταιρείες όπως η Walmart και η Chipotle Mexican Grill να αναρωτιούνται πώς ένας πελάτης που δεν πεινάει τόσο θα επηρεάσει τις επιχειρήσεις τους. Ορισμένες, όπως η Chipotle, δήλωσαν ότι το φρέσκο φαγητό θα εξακολουθεί να προσελκύει ανθρώπους που προσπαθούν να χάσουν βάρος.
Η γαλλική εταιρεία Danone, γνωστή για τα γιαούρτια της, από την άλλη θεωρεί ότι τα σκευάσματα αυτά θα ενισχύσουν την κερδοφορία της. Οι άνθρωποι που λαμβάνουν φάρμακα όπως το Ozempic και το Wegovy «αναζητούν προϊόντα με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες και χαμηλά λιπαρά», δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής της Danone, Juergen Esser, πέρυσι.
«Αυτό που λέω εγώ είναι ότι δεν μπορείς ποτέ να κλείνεις τα μάτια σου σε οποιαδήποτε εξέλιξη», δήλωσε πριν λίγες ημέρες ο διευθύνων σύμβουλος της Unilever, Hein Schumacher στην τηλεόραση του Bloomberg, προσθέτοντας ότι ο ίδιος… δεν είναι ανάμεσα σε αυτούς που κάλεσαν τον Jorgensen.
Διαβάστε επίσης:
Η τρεχάλα του Άδωνι, οι «κομμένοι» της κοπής πίτας και ο γνωστός – άγνωστος σύμβουλος