Η Λήμνος, αποτελεί μια εναλλακτική πρόταση του Β. Αιγαίου και σίγουρα έναν πολύ δημοφιλή τουριστικό προορισμό για την ελληνική οικογένεια.
Η Λήμνος είναι ένας ανερχόμενος τουριστικός προορισμός που κερδίζει ολοένα και περισσότερες θέσεις στις “καρδιές” των επισκεπτών. Στην πλειονότητά του κατακλύζεται από Έλληνες και κυρίως οικογένειες και αυτό γιατί είναι ένα νησί με φιλόξενους ανθρώπους, δυνατότητες επιλογών, ποιοτική γαστρονομία, πολλές και αξιόλογες παραλίες αλλά και πολυάριθμα επισκέψιμα πολιτιστικά σημεία.
Αρκούν όμως όλα αυτά; Εδώ και περίπου δέκα χρόνια γίνεται μια συστηματική προσπάθεια να αναβαθμιστεί η αναγνωρισιμότητα και το τουριστικό προϊόν του νησιού και πράγματι, κάθε χρόνο τα στοιχεία δείχνουν ότι ο τουρισμός αυξάνεται. Όμως τόσο ξενοδόχοι όσο και επιχειρηματίες τονίζουν ότι τα βήματα από εδώ και πέρα πρέπει να είναι προσεκτικά και συγκεκριμένα για να μην κορεστεί το νησί και για να συνεχίσει να είναι ένας προορισμός που μπορεί να αναπτύσσεται.
Ένα αγαπητό νησί, μια διαφορετική εμπειρία
Όπως επισημαίνει ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Λήμνου Στέλιος Μάντζιαρης είναι γεγονός ότι η Λήμνος είναι ένα πολύ αγαπητό νησί και προσφέρει μια διαφορετική εμπειρία. Επειδή ακριβώς έχει πάρα πολλές επιλογές για να απολαύσει κανείς τη διαμονή του και είναι value for money αλλά και λόγω των ακτοπλοϊκών συνδέσεων (συνδέεται με Αλεξανδρούπολη, Καβάλα, Θεσσαλονίκη, Λαύριο και Πειραιά) και αεροπορικών συνδέσεων η μερίδα των Ελλήνων επισκεπτών υπολογίζεται ότι καταλαμβάνει τουλάχιστον το 60% του συνόλου.
«Η φουλ σεζόν είναι από τις 15 Ιουλίου μέχρι τις 20 Αυγούστου. Η μέση τιμή για να φάει ένα άτομο σε κάποιο εστιατόριο ή ταβέρνα κυμαίνεται από 25 μέχρι 30 ευρώ. Η ποιότητα των υπηρεσιών και των καταλυμάτων καθιστά τον προορισμό δημοφιλή για τους Έλληνες και τον προτιμούν ιδιαίτερα οι οικογένειες», αναφέρει ο κ.Μάντζιαρης.
Εκείνο όμως στο οποίο εφιστά την προσοχή είναι οι υποδομές και η ανάγκη για ελεγκτικούς μηχανισμούς που αποτρέπουν την παραοικονομία.
«Η Λήμνος στο επίπεδο που έχει αναπτυχθεί χρειάζεται πλέον διαχείριση για τη διατήρηση της βιωσιμότητας. Χρειάζονται υποδομές και προσωπικό που θα διατηρεί τα μαγαζιά ανοιχτά και πέραν της καθιερωμένης σεζόν. Πρέπει επίσης να γίνει επαναπροσδιορισμός στο branding του νησιού και να αναδείξουμε το κομμάτι που υπάρχει πέρα από το δίπτυχο ήλιος-θάλασσα. Να δώσουμε κι άλλες προτάσεις στον κόσμο. Υπάρχουν στο νησί 14 μουσεία, ανάμεσά τους και μουσεία που αφορούν τους ψαράδες, όπως και μουσείο παιδικού παιχνιδιού. Έχουμε κουλτούρα, έχουμε πολιτισμό και αυτά πρέπει να τα δείξουμε, να τα προβάλλουμε. Να αναβαθμίσουμε την τουριστική ταυτότητα του νησιού. Διαθέτουμε πινακοθήκη, επισκέψιμα οινοποιεία, μπορούμε να είμαστε προορισμός και εκτός της καθιερωμένης καλοκαιρινής σεζόν. Γίνονται επενδύσεις, το νησί έχει δυναμική αλλά χρειάζεται διαχείριση», τονίζει ο κ.Μάντζιαρης.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Λήμνου το νησί φέτος παρουσίασε αύξηση στις αφίξεις αεροπορικώς γύρω στο 30% ενώ αύξηση σημειώθηκε και στις ακτοπλοϊκές αφίξεις. Οι τουρίστες που το επιλέγουν από το εξωτερικό προέρχονται κυρίως από Αγγλία, Σκανδιναβία και Αυστρία. Οι πληρότητες στα ξενοδοχεία και καταλύματα κατά τη διάρκεια της φουλ σεζόν άγγιξαν το 90% ενώ οι τουρίστες που επισκέφθηκαν το νησί από τον Μάιο μέχρι σήμερα ξεπέρασαν τους 200.000. Το νησί διαθέτει 38 ξενοδοχεία και 70 ενοικιαζόμενα και επιχειρήσεις.
Πηγή: ΑΠΕ