Μπορεί να μην το γνωρίζετε, αλλά η σωστή λειτουργία του κλιματισμού στο αυτοκίνητό μας υπόκειται σε μικρούς, αλλά σημαντικούς κανόνες. Εμείς σήμερα συγκεντρώσαμε και σας παρουσιάζουμε τα 5 βασικά λάθη που γίνονται όταν ανοίγουμε το κλιματιστικό στο αυτοκίνητο ούτως ώστε να τα αποφύγετε και να απολαύσετε τα πιο όμορφα (και δροσερά) καλοκαιρινά ταξίδια!
1. Ενεργοποιούμε τον κλιματισμό αμέσως μόλις μπούμε στο αυτοκίνητο
- Το καλοκαίρι, το εσωτερικό ενός αυτοκινήτου που έχει μείνει παρκαρισμένο στον ήλιο μπορεί να φτάσει 60 βαθμούς κελσίου. Αυτή η θερμοκρασία μπορεί να πέσει κατά 25 βαθμούς σε περίπου μισή ώρα αν ακολουθήσουμε την εξής οδηγία: Ανοίγουμε πόρτες και παράθυρα για ένα λεπτό πριν ενεργοποιήσουμε τον κλιματισμό. Με αυτή την απλή κίνηση πέφτει η θερμοκρασία στο εσωτερικό, μπαίνει φρέσκος αέρας και τότε μπαίνουμε στο αυτοκίνητο, κλείνουμε τις πόρτες και τα παράθυρα και ενεργοποιούμε τον κλιματισμό.
- Για να αποφύγουμε τον κίνδυνο θερμικού σοκ από την υψηλή θερμοκρασία του περιβάλλοντος στην κατά πολύ χαμηλότερη του εσωτερικού του αυτοκινήτου μέσω της χρήσης κλιματισμού δεν ρυθμίζουμε τη θερμοκρασία στη χαμηλότερη δυνατή σκάλα. Ειδικά στα συστήματα ηλεκτρονικού κλιματισμού μια ιδανική θερμοκρασία είναι γύρω στους 23 βαθμούς Κελσίου και επιλογή «auto» που ρυθμίζει αυτόματα την θερμοκρασία.
- Δε βάζουμε σε λειτουργία τον κλιματισμό πριν ανάψει ο κινητήρας γιατί τραβάει πολύ ρεύμα από τη μπαταρία, ενώ πριν θέσουμε εκτός λειτουργίας τον κινητήρα καλό είναι να σβήνουμε τον κλιματισμό, αυξάνοντας έτσι τη μακροζωία του συμπιεστή. Η χρήση του κλιματισμού μειώνει την απόδοση του κινητήρα γιατί αντλεί σημαντική ενέργεια με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να επιταχύνει σε πιο αργούς ρυθμούς και ο κινητήρας να καταναλώνει περισσότερο καύσιμο. Κάτι που γίνεται περισσότερο αισθητό σε χαμηλής ισχύος μηχανικά σύνολα.
2. Κρατάμε την επιλογή ανακύκλωσης αέρα συνεχώς ενεργοποιημένη
Αυτό είναι ένα άλλο κλασικό λάθος που ενδεχομένως να μας θολώσει και τα τζάμια. Το σωστό αρχικά (για 3-5 λεπτά) είναι να επιλέξουμε την ανακύκλωση και στη συνέχεια την επιλογή Auto, έτσι ώστε η ροή του αέρα να μπορεί να ρυθμιστεί αυτόματα, πιο ομοιόμορφα και αποτελεσματικά.
3. Όταν το πρωινό είναι δροσερό, δεν ενεργοποιούμε τον κλιματισμό
Ανάλογα με το πού βρισκόμαστε, κάποια καλοκαιρινά πρωινά μπορεί να είναι δροσερά. Παρ’ όλα αυτά, είναι καλή ιδέα να ενεργοποιήσουμε τον κλιματισμό του αυτοκινήτου, ακόμη και αν ρυθμίσουμε την θερμοκρασία σε υψηλά επίπεδα, ώστε να αποφύγουμε τα θολά παράθυρα όταν η εξωτερική θερμοκρασία αρχίσει να ανεβαίνει ελαφρά.
4. Λάθος ρύθμιση των αεραγωγών
Πολλές φορές παρά το ότι δουλεύει ο κλιματισμός, οι επιβάτες εξακολουθούν να ζεσταίνονται και ρυθμίζουν τον επιλογέα σε ακόμα μικρότερη θερμοκρασία. Πριν όμως καταφύγουμε σε αυτή την ενέργεια, θα πρέπει να ρυθμίσουμε την ροή του αέρα στο εσωτερικό, ούτως ώστε ο ψυχρός αέρας να εκτοξεύεται από τους αεραγωγούς προς την οροφή του αυτοκινήτου και στη συνέχεια (καθώς ο ψυχρός αέρας είναι βαρύτερος από τον θερμό, να «λούζει» τους επιβάτες. Ποτέ δεν κατευθύνουμε τη ροή του κρύου αέρα πάνω στο σώμα μας ειδικά μάλιστα όταν είμαστε ιδρωμένοι, γιατί υπάρχει άμεσος κίνδυνος ψύξης.
5. Ελλιπής συντήρηση
Όπως συμβαίνει και με τον κινητήρα, τους τροχούς ή το υγρό φρένων, το σύστημα κλιματισμού στα αυτοκίνητα απαιτεί επίσης ειδική συντήρηση. Συνιστάται η αλλαγή των φίλτρων κάθε 15.000 ή 20.000 χιλιομέτρων για να διατηρηθεί σταθερή η ροή και η ένταση.
Tip: Απαγορεύεται το κάπνισμα με τον κλιματισμό σε λειτουργία και κλειστά τα παράθυρα. Η ατμόσφαιρα στην καμπίνα γίνεται αποπνικτική, δημιουργούνται μύκητες στο σύστημα κλιματισμού και μετά το εσωτερικό ποτίζει σε κάθε του επιφάνεια με την άσχημη μυρωδιά από το τσιγάρο.