Η ταξιδιωτική τεχνολογία απογειώνεται με την Τεχνητή Νοημοσύνη

Η ταξιδιωτική τεχνολογία έχει αλλάξει την εμπειρία των ταξιδιών από τη στιγμή του προγραμματισμού και της οργάνωσης μιας απόδρασης, μέχρι την επιστροφή στο σπίτι.

Σύμφωνα με έρευνα, η ταξιδιωτική τεχνολογία θα καταγράψει ακόμα μεγαλύτερη άνοδο μέσα στα επόμενα δέκα χρόνια παγκοσμίως.

Νέα έρευνα της αμερικανικής εταιρείας οικονομικών αναλύσεων Allied Analytics LLP, δείχνει ότι η αξία της αγοράς διαμορφώθηκε στα 9,4 δισ. δολ. το 2022 και εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 21 δισ. δολ. έως το 2032, με μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 8,6% για την περίοδο 2023–2032.

Η ανάπτυξη αυτή αποδίδεται κυρίως στη διείσδυση της φωνητικής αναζήτησης και ελέγχου, την αύξηση των ανέπαφων πληρωμών, καθώς και την ευρεία χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης. Παράλληλα, η αυξανόμενη ζήτηση για ανέπαφες λύσεις δημιουργεί νέες επενδυτικές ευκαιρίες. Ωστόσο, ο υψηλός αρχικός επενδυτικός κόπος στην ταξιδιωτική τεχνολογία παραμένει εμπόδιο για την περαιτέρω ανάπτυξη του τομέα.

Ο όρος “ταξιδιωτική τεχνολογία” περιλαμβάνει τα εργαλεία και τις πλατφόρμες που υποστηρίζουν τον σχεδιασμό, την κράτηση και τη συνολική εμπειρία του ταξιδιού. Σε αυτά περιλαμβάνονται συστήματα κρατήσεων, mobile εφαρμογές, GDS, λογισμικά ανάλυσης και διαχείρισης ταξιδιών, που στοχεύουν στη βελτιστοποίηση της εμπειρίας για ταξιδιώτες και παρόχους υπηρεσιών. Η αυξημένη προσβασιμότητα στο διαδίκτυο και τις ψηφιακές πληρωμές ενισχύει τη δυναμική των εταιρειών τεχνολογίας στο τουριστικό οικοσύστημα. Τομείς, όπως τα online ταξιδιωτικά πρακτορεία, τα ride-hailing apps, και τα τουριστικά marketplace αναμένεται να ωφεληθούν σημαντικά.

Ειδικότερα:

  • Οι ταξιδιωτικές πλατφόρμες κυριάρχησαν το 2022, αποσπώντας σχεδόν τα 2/3 της παγκόσμιας αγοράς, χάρη στην ανάπτυξη εφαρμογών που διευκολύνουν κρατήσεις, προσφέροντας παράλληλα πρόσθετες λειτουργίες όπως χάρτες, ωράρια και αξιολογήσεις.
  • Οι ταξιδιωτικές εφαρμογές: Το ταξιδιωτικό σκέλος (travel industry) κατέγραψε σχεδόν το 50% των εσόδων της αγοράς το 2022, χάρη στις αυτοματοποιημένες κρατήσεις και πληρωμές που επιτρέπουν στους καταναλωτές να κλείνουν μόνοι τους ταξίδια. Ωστόσο, το τουριστικό σκέλος (tourism industry) αναμένεται να παρουσιάσει τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης (10,8%), χάρη σε εφαρμογές που βοηθούν στον προγραμματισμό ταξιδιών, αποθήκευση εγγράφων, υπενθυμίσεις και ενημερώσεις σε πραγματικό χρόνο.
  • Ο εμπορικός τομέας αντιπροσώπευσε τα 2/3 της παγκόσμιας αγοράς το 2022, καθώς τα online συστήματα κρατήσεων συμβάλλουν στην αύξηση πληρότητας και εσόδων. Ωστόσο, οι μεμονωμένοι ταξιδιώτες αποτελούν τη δυναμικότερη ομάδα, με προβλεπόμενο CAGR 10,5%, λόγω της αυξημένης προσβασιμότητας σε πληροφορίες και αξιολογήσεις.

Διαβάστε επίσης

photo Shutterstock

Πρωτοποριακή εφαρμογή στέλνει ειδοποιήσεις για επείγουσες ανάγκες αιμοδοσίας

Πολύωρες πτήσεις: Τι να προσέξετε για να μη φτάσετε εξαντλημένοι

Δείτε Ακόμη

Έχετε κάποιο σχόλιο;

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Με την υποβολή του σχολίου σας αυτόματα συμφωνείτε με τους Γενικούς Κανόνες Σχολιασμού Άρθρων τους οποίους μπορείτε να διαβάσετε εδώ.