Οι πιο δημοφιλείς προορισμοί στην Ελλάδα για ταξιδιώτες από ΗΠΑ, Βρετανία και Γαλλία

Αύξηση της δημοφιλίας της Ελλάδας ως τουριστικού προορισμού για ταξιδιώτες από τις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γαλλία αποτυπώνει πρόσφατη έρευνα που διεξήχθη από την Ipsos για λογαριασμό της Visa στο πρώτο τρίμηνο του 2025, σε δείγμα 1.500 ατόμων.

Όπως παρουσιάστηκε σε ειδική ενημερωτική εκδήλωση από τον Country Manager της Visa στην Ελλάδα, Νίκο Πετράκη, οι τουρίστες δηλώνουν ότι επιλέγουν την Ελλάδα για τον ήλιο, τη θάλασσα και την πλούσια πολιτιστική της κληρονομιά – με την Αθήνα και τα ελληνικά νησιά να παραμένουν σταθερά στην κορυφή των προτιμήσεών τους.

Κίνητρα, προορισμοί και τάσεις

Οι παραλίες αναδεικνύονται σε βασικό λόγο επιλογής (69%), με ακόμη υψηλότερα ποσοστά μεταξύ των Βρετανών (72%) και των Γάλλων (71%). Οι πολιτιστικές δραστηριότητες ακολουθούν με 65%, ενώ οι Γάλλοι δείχνουν ιδιαίτερη προτίμηση (72%) σε αυτές. Οι Αμερικανοί, ωστόσο, εμφανίζονται πιο πολυδιάστατοι, ενδιαφερόμενοι για νυχτερινή ζωή, μουσικά φεστιβάλ και θεματικά πάρκα.

Η Αττική είναι πρώτος προορισμός για τους Αμερικανούς (41%), ενώ οι Βρετανοί προτιμούν τα Ιόνια νησιά (32%) και οι Γάλλοι την Κρήτη (35%).

Οι περισσότεροι ταξιδιώτες (48%) επιλέγουν διαμονή 4 έως 7 ημερών, ενώ ανάλογο ποσοστό παρατείνει την παραμονή τους πέραν της μίας εβδομάδας. Στην εποχικότητα, οι Αμερικανοί προτιμούν τον Ιούλιο, οι Βρετανοί τον Μάιο και τον Ιούνιο, ενώ οι Γάλλοι τον Σεπτέμβριο.

Αύξηση στις δαπάνες 

Η μέση δαπάνη ανά άτομο για το ταξίδι φτάνει τα 3.040 ευρώ στους επισκέπτες από τις ΗΠΑ – ποσό που αντιστοιχεί στο 13% του ετήσιου εισοδήματός τους. Οι Βρετανοί αναμένεται να δαπανήσουν 1.900 ευρώ (11% του εισοδήματος), ενώ οι Γάλλοι 2.550 ευρώ. Ο τουρισμός πολυτελείας εμφανίζει μεγαλύτερη απήχηση στους Αμερικανούς.

Ψηφιακές πληρωμές και τεχνητή νοημοσύνη στον σχεδιασμό ταξιδιών

Παρά την πρόοδο των ανέπαφων συναλλαγών – με 7 στους 10 ταξιδιώτες να τις επιλέγουν – οι φυσικές κάρτες και τα μετρητά παραμένουν σημαντικά, ειδικά για μικροδαπάνες σε ΜΜΜ και τουριστικά καταστήματα. Οι Βρετανοί και οι Αμερικανοί δείχνουν μεγαλύτερη χρήση μετρητών, σε αντίθεση με τους Γάλλους που φαίνεται να τις αποφεύγουν.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, με το ChatGPT να αναδεικνύεται ως ανερχόμενο εργαλείο πληροφόρησης για ταξιδιωτικές δραστηριότητες. Οι Αμερικανοί το χρησιμοποιούν περισσότερο, ενώ οι Γάλλοι λιγότερο.

Οικολογική συνείδηση και βιώσιμες επιλογές

Ο οικολογικός τουρισμός εμφανίζεται πιο σημαντικός για τους Αμερικανούς επισκέπτες: το 30% δηλώνει πρόθυμο να πληρώσει έως και 10% επιπλέον για πιο «πράσινες» δραστηριότητες, με έμφαση στις μετακινήσεις, τα εστιατόρια και τις εμπειρίες με βιώσιμο αποτύπωμα.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Διαβάστε επίσης

GEO: Το ελληνικό νησί που σαγηνεύει τους ταξιδιώτες για την αυθεντικότητά του

Συμβουλές του ΕΟΔΥ για τους ταξιδιώτες σε εξωτικούς προορισμούς

Δείτε Ακόμη

Έχετε κάποιο σχόλιο;

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Με την υποβολή του σχολίου σας αυτόματα συμφωνείτε με τους Γενικούς Κανόνες Σχολιασμού Άρθρων τους οποίους μπορείτε να διαβάσετε εδώ.