Τα 8 στάδια ζωής και οι αντίστοιχες διακοπές για το 2025

Οι διακοπές και οι ταξιδιωτικές επιλογές διαφοροποιούνται ανάλογα με τα 8 στάδια της ζωής. Έρευνα που έκανε η Tripadvisor σε δείγμα 6.700 ταξιδιωτών από την Αυστραλία, τη Γερμανία, την Ιαπωνία, τις ΗΠΑ και το Ην. Βασίλειο, θέλησε να δείξει τις τάσεις ταξιδιωτικών δαπανών μέχρι το καλοκαίρι του 2025, ανάλογα με τα στάδια ζωής των ταξιδιωτών, τα οποία χώρισε ως εξής: φοιτητές, νεόνυμφοι/ παντρεμένοι, νέοι γονείς, έμπειροι γονείς, καριερίστες στην αρχή της καριέρας τους και έμπειροι επαγγελματίες, γονείς με παιδιά που έχουν φύγει από το σπίτι και συνταξιούχοι.

Αν και στην πλειονότητά τους οι ερωτηθέντες εξέφρασαν την πρόθεσή τους να προβούν σε δαπάνες για ταξίδια, υπάρχουν διαφορές στο πώς τα σχεδιάζουν και πως κάνουν κράτηση για αυτά.

-Δαπάνες: Οι νεόνυμφοι και τα παντρεμένα ζευγάρια, στο 94% αγοράζουν νέα ρούχα και το 88% νέα αξεσουάρ για το ταξίδι τους. Οι έμπειροι επαγγελματίες πραγματοποιούν υψηλές δαπάνες για φαγητό (70%) και premium προϊόντα (45%). Οι συνταξιούχοι είναι 50% πιο πιθανό να ξοδέψουν πάνω από 10.000 δολάρια στα ταξίδια τον επόμενο χρόνο.

-Επιλογή προορισμού: Οι καταξιωμένοι επαγγελματίες προτιμούν να εξερευνούν τον κόσμο (71%), αλλά οι καλοκαιρινοί προορισμοί υπερισχύουν των υπολοίπων. Εννέα στους 10 γονείς με παιδιά που έχουν φύγει από το σπίτι τείνουν να επιλέγουν διακοπές χαλάρωσης και αργών ρυθμών. Οι συνταξιούχοι (51%) προτιμούν τα οδικά ταξίδια στο εσωτερικό της χώρας τους, ενώ οι φοιτητές αναζητούν αξέχαστες εμπειρίες (61%).

Τα 8 στάδια ζωής και οι αντίστοιχες διακοπές για το 2025

Σε επίπεδο ομάδων ταξιδιωτών, ανάλογα με τη φάση της ζωής τους, τα ευρήματα έδειξαν τα εξής:

  • Φοιτητές: Αυτή η ομάδα θέλει να ταξιδέψει το 2025 για εμπειρίες και αναζωογόνηση. Είναι μανιώδεις ερευνητές που βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στην ψηφιακή έμπνευση, τις κριτικές και τις κοινές εμπειρίες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ωστόσο, το 58% βασίζεται στους γονείς για την κάλυψη των εξόδων του ταξιδιού.
  • Νεόνυμφοι/ παντρεμένοι: Αυτή η ομάδα είναι πιο δυναμική, με το 50% να δίνει μεγαλύτερη προτεραιότητα στα ταξίδια από την προηγούμενη 5ετία. Σχεδόν τα δύο τρίτα σχεδιάζουν αποδράσεις στο εξωτερικό μέσα στον επόμενο χρόνο και σχεδόν οι μισοί (48%) αναζητούν μοναδικές εμπειρίες ζωής.
  • Νέοι γονείς: Το 81% των νέων γονέων σχεδιάζει να ταξιδέψει με το παιδί τους, αλλά δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι ταξιδεύουν λιγότερο από οποιαδήποτε άλλη ομάδα. Σε αυτό το στάδιο, ο πιο σημαντικός παράγοντας κατά την επιλογή καταλύματος είναι το να είναι φιλικό για οικογένειες και το 52% θεωρεί ότι η προετοιμασία και η μεταφορά βρεφικών ειδών αποτελούν σημαντικό εμπόδιο.
  • Έμπειροι γονείς: Το ένα τρίτο αυτής της ομάδας έχει μια κοινή πρόκληση: τη διαχείριση όλων των ταξιδιωτικών ενδιαφερόντων των μελών της οικογένειας. Όσον αφορά τις δαπάνες, είτε αυτό οφείλεται στο μεγαλύτερο διαθέσιμο εισόδημα που διαθέτουν είτε στην επιθυμία τους να αποκτήσουν πιο ουσιαστικές εμπειρίες, δεν διστάζουν να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα στα ταξίδια.
  • Ανερχόμενοι επαγγελματικά: Περισσότεροι από τους μισούς προτιμούν διακοπές αναζωογόνησης και το 65% ταξίδια για καλοκαιρινές διακοπές. Το 53% πετούν σε premium οικονομική, business ή πρώτη θέση και τείνουν να μένουν σε καταλύματα μεσαίας κατηγορίας παρά σε οικονομικά.
  • Έμπειροι επαγγελματίες: Το 90% της ομάδας αυτής αναφέρει ότι θα πραγματοποιήσει υψηλές δαπάνες σε έναν ή περισσότερους τομείς του ταξιδιού και το 70% τοποθετεί το φαγητό (συμπεριλαμβανομένων των εστιατορίων, μπαρ, delivery και φαγητού σε πακέτο) στις τρεις κορυφαίες κατηγορίες δαπανών.
  • Γονείς με παιδιά που έχουν φύγει από το σπίτι: Καθώς έχουν μεγαλύτερο διαθέσιμο εισόδημα, το 63% κατατάσσουν τα ταξίδια ως έναν από τους τρεις κορυφαίους τομείς δαπανών τους. Μάλιστα, το 73% σχεδιάζει να στοχεύσει αυτή τη φορά στην επανασύνδεση με τον/την σύντροφο/ σύζυγο. Καθώς δεν χρειάζεται πλέον να ανησυχούν για τα παιδιά, η εύρεση δραστηριοτήτων προσωπικού ενδιαφέροντος αποτελεί το κλειδί για αυτούς.
  • Συνταξιούχοι: Προτιμούν να ταξιδεύουν με τους δικούς τους ρυθμούς, να απολαμβάνουν αξιοθέατα, να επισκέπτονται τη φύση και τα ιστορικά μνημεία. Το 45% των συνταξιούχων είναι πιο πιθανό να αναφέρει τις ανησυχίες για ζητήματα υγείας ως εμπόδιο στα ταξίδια, ωστόσο, περισσότεροι από τους μισούς σχεδιάζουν ταξίδια μόνο στο εσωτερικό της χώρας που μένουν μόνιμα.

Διαβάστε επίσης

Η απρόσμενη προστασία που προσφέρει ο καφές και το τσάι

Generation Beta: Το 2025 σηματοδοτεί την αρχή μιας νέας γενιάς

Δείτε Ακόμη

Έχετε κάποιο σχόλιο;

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Με την υποβολή του σχολίου σας αυτόματα συμφωνείτε με τους Γενικούς Κανόνες Σχολιασμού Άρθρων τους οποίους μπορείτε να διαβάσετε εδώ.