Προϊόντα με ρεκόρ πωλήσεων εντός κι εκτός φαρμακείων

“Ψήφο εμπιστοσύνης” σε συγκεκριμένα προϊόντα εντός αλλά και εκτός φαρμακείων έδωσαν οι Έλληνες καταναλωτές. Από τα πρώτα σε κατανάλωση τα φάρμακα για το πεπτικό και για την καρδιά, σύμφωνα με στοιχεία της IQVIA. Στο λιανεμπόριο τον περασμένο Δεκέμβριο “άνθησε” η αγορά των καλλυντικών, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ.

Ειδικότερα, στο τέλος του 2022 η αγορά των φαρμάκων παρουσίασε άνοδο της τάξης του 5,5% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Από πλευράς όγκου σημειώθηκε αύξηση 4,5% στα πρωτότυπα φάρμακα on patent και από πλευράς αξίας παρατηρήθηκε αύξηση 8,2%. Αύξηση καταγράφηκε και στα γενόσημα – 8,1% στον όγκο και 10,6% σε αξία – και στα off patent, 1,4% σε αξία και 1,4% σε όγκο.

Πρώτα σε αγορές εντός φαρμακείων

Σε όλη τη διάρκεια του 2022 τα πρωτότυπα φάρμακα απορρόφησαν περίπου το 59% της αγοράς σε αξία (30% αυτά με προστασία πατέντας και 29% τα off patent) και τα γενόσημα το 23% της αγοράς.

Από πλευράς όγκου, τα πρωτότυπα υπό προστασία πατέντας σκευάσματα απορρόφησαν το 8% της αγοράς, τα εκτός πατέντας πρωτότυπα το 37% και τα γενόσημα το περίπου 33%.

H συνολική λιανική αγορά υπολογίζεται σε 4,45 δισ. ευρώ για όλο το ’22. Από αυτά, τα πρωτότυπα (on και off patent) αυξήθηκαν στα περίπου 2,37 δισ. ευρώ από 2,27 δισ. ευρώ και τα γενόσημα σε 1,17 δισ. ευρώ από 1,06 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με την IQVIA, από τις μειώσεις τιμών στα συνταγογραφούμενα φάρμακα, που αποζημιώνονται, η αγορά των οποίων διαμορφώθηκε περίπου στα 3,96 δισ. ευρώ, θα έπρεπε να έχει υπάρξει μια εξοικονόμηση της τάξης των 56 εκατ. ευρώ. Όμως όχι μόνο δεν υπήρξε εξοικονόμηση, αλλά οι πωλήσεις ενισχύθηκαν κατά 151 εκατ. ευρώ.

Στο ναδίρ τα ορθοπαιδικά

Την ίδια ώρα, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της ΕΛΣΤΑΤ, τον περασμένο Δεκέμβριο το λιανικό εμπόριο ιατρικών και ορθοπαιδικών ειδών εντός και εκτός φαρμακείων παρουσίασε μείωση της τάξης του 5%.

Τα συγκεκριμένα προϊόντα το 2021 είχαν τζίρο 126.683 ευρώ και το 2022 126.788 ευρώ.

Τη μεγαλύτερη αύξηση στις λιανικές πωλήσεις τον περασμένο Δεκέμβριο είχαν τα καλλυντικά και τα είδη καλλωπισμού. Η άρση των περιοριστικών μέτρων για την COVID-19 επέφερε άνοδο στην εν λόγω αγορά κατά 29,7% σε ετήσια βάση και σχεδόν 30% (29,7%) τον Δεκέμβριο.

Ο τζίρος ανήλθε σε 996,2 εκατομμύρια ευρώ, φθάνοντας τα επίπεδα πριν από την υγειονομική κρίση. Να σημειωθεί ότι το 2019 ήταν 1,04 δισ. ευρώ.

Όσο για τα φαρμακευτικά είδη, ο τζίρος τους το 2021 ήταν 4.100.271 ευρώ και το 2022 έφθασε τα 4.300.352 ευρώ.

Διαβάστε επίσης

Πανελλαδική κινητοποίηση των υγειονομικών, την Τετάρτη 22/2

Πού μπορείτε να κάνετε δωρεάν rapid test, σήμερα Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου

 

 

 

Δείτε Ακόμη

Έχετε κάποιο σχόλιο;

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Με την υποβολή του σχολίου σας αυτόματα συμφωνείτε με τους Γενικούς Κανόνες Σχολιασμού Άρθρων τους οποίους μπορείτε να διαβάσετε εδώ.