Τη νικοτίνη στα σακουλάκια (nicotine pouches), που πωλούνται στα περίπτερα και είναι ιδιαίτερα δημοφιλή μεταξύ των νέων, μείωσε ο Άδωνις Γεωργιάδης.
Ειδικότερα, όπως είπε ο Υπουργός Υγείας σε εκδήλωση για την παρουσίαση της καμπάνιας της εταιρείας ΒΑΤ Hellas «Νικοτίνη και Αλκοόλ κάτω των 18; Έφαγες Άκυρο!», πλέον το ανώτερο ποσοστό νικοτίνης στα σακουλάκια νικοτίνης είναι τα 16 μικρογραμμάρια.
Ά. Γεωργιάδης: Μείωσε στα 16mg τη νικοτίνη στα σακουλάκια
«Η Πολιτεία έθεσε πολλά μέτρα και όρια για τους ανήλικους, Στα σακουλάκια στα περίπτερα κυκλοφορούσε νικοτίνη και 50 και 60 και 70 γραμμάρια.
Ορίσαμε το ανώτατο ποσοστό για τα σακουλάκια νικοτίνης στα 16mg ανά σακουλάκι, ενώ πλέον έχουμε σύγχρονα εργαλεία, για να πιάσουμε τους παραβάτες πιο εύκολα απ’ ό,τι στο παρελθόν. Πλέον οι Αρχές ξέρουν τι να ελέγχουν.
Σε αυτή μας την προσπάθεια είναι ιδιαίτερα σημαντικό, ότι η ομάδα της BAT Hellas υπήρξε σύμμαχος από την αρχή και αυτό είναι ένα δείγμα μεγάλης κοινωνικής υπευθυνότητας και θέλω να τους ευχαριστήσω για αυτό», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Γεωργιάδης.
Ο Υπουργός επεσήμανε ότι στη χώρα μας έχουμε μεγάλα ποσοστά ενήλικων καθώς και ανήλικων καπνιστών, υπογραμμίζοντας ότι η συγκεκριμένη συνήθεια είναι απολύτως καταστροφική για τους ανήλικους.
«Για πρώτη φορά έχουμε στη διάθεσή μας ψηφιακά εργαλεία για την πιστοποίηση της ανηλικότητας, εργαλεία για να ελέγχουμε τη ροή των πωλήσεων. Φυσικά πάντα μπορεί κάποιος να παραβεί το νόμο, όμως πια έχουμε εργαλεία για να τον πιάσουμε», πρόσθεσε.
Υπενθυμίζεται ότι η χώρα μας έχει θεσπίσει μια από τις πιο αυστηρές νομοθεσίες στην Ευρώπη, για την απαγόρευση της πρόσβασης των ανήλικων σε αλκοόλ και σε προϊόντα καπνού και νικοτίνης.
Ξεκινά πιλοτικό πρόγραμμα
Την ίδια ώρα η BAT Hellas ξεκινά σε 100 σημεία πώλησης στην Αττική πιλοτικό πρόγραμμα, για τον έλεγχο της ενηλικιότητας μέσω της τεχνητής νοημοσύνης.
Η νέα ενημερωτική εκστρατεία στοχεύει στην ενίσχυση της πρόληψης και της συμμόρφωσης των σημείων πώλησης και όσων εργάζονται σε αυτά, ώστε κανένα προϊόν καπνού, νικοτίνης και αλκοόλ να μη φτάνει σε χέρια ανήλικων.
Το αμέσως επόμενο διάστημα η εταιρεία προγραμματίζει έρευνα πεδίου για τη συλλογή πολύτιμων δεδομένων από την εφαρμογή του πιλοτικού προγράμματος, καθώς και στοχευμένες ενέργειες ευαισθητοποίησης και εκπαίδευσης για το ευρύ κοινό.
«Αιχμάλωτοι» των γεύσεων
Όπως επεσήμαναν οι ομιλητές της εκδήλωσης, η αλλαγή κουλτούρας απέναντι στα προϊόντα καπνού και νικοτίνης είναι σημαντική, ειδικά για την προστασία των ανήλικων χρηστών.
Ο Partner & Research Director της Metron Analysis, Δημήτρης Μπουλαμάτσης, παρουσιάζοντας τα ευρήματα πανελλαδικής έρευνας, είπε για τα ηλεκτρονικά τσιγάρα:
«Το 10% της χρήσης προϊόντων νικοτίνης αφορά σε ηλεκτρονικά τσιγάρα και η μετάβαση σε αυτά γίνεται από τα συμβατικά τσιγάρα (με τη γεύση των ηλεκτρονικών να διαδραματίζει σημαντικό ρόλο σε αυτό), με γνώμονα τη βελτίωση της υγείας, κάτι στο οποίο συμφωνεί και το γενικό κοινό».
Τι άλλο έδειξε η έρευνα
Με βάση τα ευρήματα της έρευνας:
- Καταγράφεται υποχώρηση του ποσοστού χρήσης συμβατικών τσιγάρων, από 36% το 2011 σε 26% σήμερα, στοιχείο που δηλώνει μετατόπιση συμπεριφορών είτε με διακοπή είτε με στροφή προς εναλλακτικά προϊόντα νικοτίνης.
- Ωστόσο το ποσοστό του εθισμού σε προϊόντα νικοτίνης παραμένει αμετάβλητο, με 2 στους 3 καπνιστές να θεωρούν ότι είναι εθισμένοι στη χρήση τσιγάρων.
- 1 στους 2 καπνιστές συμβατικών τσιγάρων έχει δοκιμάσει να διακόψει το κάπνισμα περίπου 30 φορές.
- Το 65% όσων καπνίζουν συμβατικά τσιγάρα σκέφτεται να διακόψει τη χρήση μελλοντικά λόγω φόβου για την υγεία, καλύτερης φυσικής κατάστασης και οικονομικών παραγόντων.
Ως προς τα εναλλακτικά προϊόντα δυνητικά μειωμένου κινδύνου:
- 1 στους 6 Έλληνες χρησιμοποιεί ηλεκτρονικό ή θερμαινόμενο.
- 2 στους 3 ξεκίνησαν τα ηλεκτρονικά, με στόχο τη διακοπή ή τη μείωση των συμβατικών τσιγάρων.
- 1 στους 2 χρήστες ηλεκτρονικού τσιγάρου θα κάπνιζε παραδοσιακό τσιγάρο, εάν δεν είχε πρόσβαση σε ηλεκτρονικό.
Ως προς την έναρξη χρήσης:
- Η συντριπτική πλειοψηφία σε ποσοστό άνω του 90% δηλώνει ότι ξεκίνησε το κάπνισμα με συμβατικά τσιγάρα, με το 83% αυτών να ξεκίνησε σε ηλικία κάτω των 24 ετών και 34% σε ηλικία κάτω των 18 ετών.
- Η έναρξη με ηλεκτρονικό τσιγάρο αφορά ΣΕ ποσοστό 3%, ενώ από το σύνολο όλων των χρηστών οποιουδήποτε προϊόντος, ποσοστό μικρότερο του 1% ξεκίνησε με ηλεκτρονικό σε ηλικία κάτω των 18 ετών.
Δείτε επίσης
«Ζω με ΧΑΠ»: Νέα εκστρατεία ενημέρωσης για τη νόσο, ποιους αφορά


















