Στην Ελλάδα, οι ειδικοί επιδημιολόγοι μιλούν για ύφεση της πανδημίας και μετάβαση σε μία κατάσταση χρονιότητας, όπου θα πρέπει να μάθουμε να ζούμε με τον ιό, υπό την έννοια ότι ο ιός θα είναι μαζί μας, αλλά εμείς θα πάρουμε τις ζωές μας πίσω. Κάπου πιο μακριά, τα πράγματα δεν δημιουργούν εφησυχασμό. Το αντίθετο θα λέγαμε. Το αυστηρό lockdown που επιβλήθηκε στη Σαγκάη λόγω του κορωνοϊού φράζει σιγά σιγά τις αλυσίδες εφοδιασμού της Κίνας, καθώς οι καθυστερήσεις έπληξαν το πιο πολυσύχναστο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, όπου το προσωπικό είναι μπλεγμένο σε ένα τέλμα ελέγχων.
Ο οικονομικός κόμβος της Κίνας, η Σαγκάη – η έδρα πολυεθνικών εταιρειών και το πιο πολυσύχναστο λιμάνι της – έχει αποκλειστεί σχεδόν εξ ολοκλήρου για μια εβδομάδα μετά το ξέσπασμα της παραλλαγής της Όμικρον. Αυτό ανάγκασε πολλές εταιρείες να σταματήσουν την παραγωγή και να επιβραδύνουν τα νέα έργα.
Στο λιμάνι της Σαγκάης, η έλλειψη οδηγών και άλλων εργαζομένων σημαίνει ότι η είσοδος και η έξοδος αγαθών καθίσταται όλο και πιο δύσκολη. Οι αποβάθρες λειτουργούν κανονικά με έναν «μονοψήφιο» αριθμό πλοίων που περιμένουν να ελλιμενιστούν, ανακοίνωσε η Shanghai International Port Group.
Μηδενικά κρούσματα – Ένας δύσκολος στόχος
Η Bettina Schoen-Behanzin, αντιπρόεδρος του τμήματος του Εμπορικού Επιμελητηρίου της ΕΕ στη Σαγκάη δήλωσε ότι λόγω των περιορισμών για τους οδηγούς φορτηγών το λιμάνι στην ουσία δεν λειτουργεί και οι όγκοι εβδομαδιαίως μειώνονται κατά 40%.
Οικονομολόγοι εκτιμούν ότι το κόστος της στρατηγικής για μηδενικά κρούσματα στην Κίνα θα αυξηθεί και αυτό θέτει υπό αμφισβήτηση τον στόχο ανάπτυξης του ΑΕΠ του Πεκίνου για το 2022 περίπου 5,5%.
Διαβάστε επίσης
Φόρουμ Δελφών: Από τι εξαρτάται το μέλλον της υγειονομικής περίθαλψης
To Κέντρο Ημέρας για την υποστήριξη πασχόντων από Άνοια στην Αλεξανδρούπολη, εγκαινίασε η Ζωή Ράπτη