Παλαιότερα το ενδιαφέρον για τη ζωή των άλλων λεγόταν κουτσομπολιό. Σήμερα ζούμε σε έναν κόσμο όπου η φράση «είδατε την ιστορία μου» είναι πλέον μια φυσιολογική καθημερινή πρόταση.
Και το ερώτημα που τίθεται είναι: Τι συμβαίνει με τις ιστορίες Instagram και τη διεισδυτική παρουσία τους στη ζωή μας;
Πάνω από 500 εκατομμύρια άνθρωποι αλληλεπιδρούν καθημερινά με τις Instagram Stories.
Έχουμε ενθουσιαστεί με αυτούς τους μικρούς κύκλους του ψηφιακού σύμπαντος και οι ιστορίες Instagram τροφοδοτούν νέα επίπεδα καταναγκασμού.
Ακόμη και όταν ακούμε το βίντεο μερικών συμμαθητών με μουσική χαμηλής ποιότητας για λίγα δευτερόλεπτα υπάρχει μία γοητεία.
«Οι ιστορίες Instagram λειτουργούν λίγο σαν τα επεισόδια του Netflix, και όπως και αυτά, είμαστε υποχρεωμένοι να παρακολουθήσουμε. Το γεγονός ότι είναι γρήγορες οι ιστορίες αυτές καθιστά την ανάγκη παρακολούθησης ακόμη πιο επιτακτική», λέει ο Δρ Raffaello Antonino, συμβουλευτικός ψυχολόγος.
«Αυτό το περιεχόμενο έχει σχεδιαστεί ειδικά για να μας απομακρύνει από τις ευθύνες της πραγματικότητας.
Ο πειστικός σχεδιασμός είναι μια πρακτική που βασίζεται στην ψυχολογία και επικεντρώνεται στην επιρροή της ανθρώπινης συμπεριφοράς μέσω των χαρακτηριστικών ή μέσω του σχεδιασμού ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας. Χρησιμοποιείται παντού, από τον τομέα της δημόσιας υγείας έως το ηλεκτρονικό εμπόριο.
Το γεγονός ότι οι ιστορίες Instagram είναι γενικά λιγότερο περιποιημένες από τις δημοσιεύσεις τροφοδοσίας συμβάλλει επίσης στο να γίνουν πιο εθιστικές», λέει ο Antonino.
Πηγή: healthline.com