6+1 συμβουλές για οδήγηση με υψηλές θερμοκρασίες

Η ζέστη και οι υψηλές θερμοκρασίες δεν επηρεάζουν μόνο τους ανθρώπους, αλλά βλάπτουν και τα αυτοκίνητα. Με γνώμονα την προστασία ανθρώπων και οχημάτων από τις πολύ υψηλές θερμοκρασίες αυτών των ημερών, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, απευθύνει στους πολίτες χρήσιμες συστάσεις για την οδική ασφάλεια.

Απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή από τον οδηγό και τους επιβάτες και μέριμνα για τη σωστή λειτουργία των οχημάτων.

Ας ακολουθήσουμε, λοιπόν, αυτές τις απλές και χρηστικές οδηγίες:

  • Κινούμαστε με μικρότερες ταχύτητες, αφήνοντας μεγαλύτερες αποστάσεις από το προπορευόμενο όχημα.
  • Επιταχύνουμε και επιβραδύνουμε ήπια.
  • Χρησιμοποιούμε τον κλιματισμό για να παραμείνει σε καλή κατάσταση ο οδηγός.
  • Δεν οδηγούμε ποτέ, χωρίς πλήρη ένδυση και παπούτσια, αυτοκίνητο ή μοτοσυκλέτα.
  • Αν μπει έντομο στο αυτοκίνητο, πρώτα σταματάμε με ασφάλεια και μετά το αντιμετωπίζουμε.
  • Φροντίζουμε για τον έλεγχο στο σύστημα φρένων, ψύξης κινητήρα και κλιματισμού.
  • Ελέγχουμε τις πιέσεις των ελαστικών πριν από τη χρήση.

Βίντεο με τις οδηγίες είναι διαθέσιμο στον ακόλουθο σύνδεσμο:

Τα μέρη του αυτοκινήτου που καταπονούνται περισσότερο από τον καύσωνα:

Ελαστικά

Ένα από τα πιο ευαίσθητα μέρη του αυτοκινήτου στις υψηλές θερμοκρασίες, είναι τα ελαστικά. Αν μένουν για ώρες εκτεθειμένα στη ζέστη και τον ήλιο τότε σταδιακά χάνουν την «ελαστικότητά» τους και αρχίζουν να ξεραίνονται. Τα πρώτα σημάδια κόπωσης από τις ακραίες συνθήκες θα έρθουν με τη μορφή ρωγμών, ενώ θα παρατηρήσετε και τη χαρακτηριστική όψη του ξεβαμμένου, ξερού ελαστικού. Ένα λάστιχο που έχει ξεραθεί δεν αποκλείεται να ανοίξει κατά τη διάρκεια της οδήγησης, γεγονός που προκαλεί δυσάρεστα αποτελέσματα.

 Ιμάντες

Όπως και τα ελαστικά μας, έτσι και οι ιμάντες του κινητήρα είναι κατασκευασμένες από ενισχυμένο λάστιχο. Φυσικά, λόγω του ότι βρίσκονται εντός του μηχανοστασίου δεν είναι τόσο εκτεθειμένοι, όμως μακροπρόθεσμα, φθείρονται. Αν σκεφτείτε ότι «αφού ο κινητήρας όταν δουλεύει παράγει περισσότερη θερμοκρασία, γιατί φθείρονται από έναν απλό καύσωνα» η απάντηση είναι πως όταν το μοτέρ δουλεύει, οι ιμάντες κινούνται και οι θερμοκρασίες δεν τον επηρεάζουν σε τόσο μεγάλο βαθμό. Είναι γνωστό πως τα ελαστικά μέρη φθείρονται περισσότερο όταν δεν χρησιμοποιούνται, παρά όταν βρίσκονται σε χρήση. Για αυτό και οι ιμάντες σε ένα αυτοκίνητο που έμεινε σε ακινησία για καιρό είναι ξεραμένοι και χρειάζονται αντικατάσταση.

Μπαταρία

Πιστεύετε ότι μόνο το κρύο επιβαρύνει την μπαταρία μας; Αυτή η θεωρία, όπως αποδεικνύεται, είναι λάθος αφού και η ζέστη τις επιβαρύνει. Μάλιστα, δείχνει να την καταστρέφει ακόμη περισσότερο. Λέγεται, ότι η μπαταρία γερνάει το καλοκαίρι και «πεθαίνει» τον χειμώνα. Αυτό εξηγείται από το γεγονός ότι τα υγρά της μπαταρίας εξατμίζονται στις συνθήκες του καύσωνα.

Το πρόβλημα μεγαλώνει από τις υψηλές θερμοκρασίες που έτσι κι αλλιώς επικρατούν στο μηχανοστάσιο. Οπότε τα υγρά εξατμίζονται, οι εσωτερικές πλάκες της μπαταρίας μένουν απροστάτευτες και τελικά, πέφτει η τάση τους. Τον χειμώνα, όταν έρθει η στιγμή που η μίζα θα ζητάει περισσότερη τάση για να βάλει μπροστά το παγωμένο μοτέρ, η μπαταρία δεν θα έχει το κουράγιο να δώσει αυτά που χρειάζονται και θα χρειαστεί αντικατάσταση.

Διαβάστε επίσης 

7 σωτήριες κινήσεις για την προστασία της καρδιάς το καλοκαίρι από τις υψηλές θερμοκρασίες

Εγκυμοσύνη και υψηλές θερμοκρασίες: Κίνδυνοι και τρόποι προστασίας

Δείτε Ακόμη

Έχετε κάποιο σχόλιο;

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Με την υποβολή του σχολίου σας αυτόματα συμφωνείτε με τους Γενικούς Κανόνες Σχολιασμού Άρθρων τους οποίους μπορείτε να διαβάσετε εδώ.