Αξιολόγηση του ΕΣΥ: Τι βαθμολόγησαν θετικά και τι αρνητικά οι πολίτες

Πολλά περιμένει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υγείας από την αξιολόγηση του ΕΣΥ. Όπως εκτιμά, με βάση όσα βαθμολόγησαν οι πολίτες, θα αναδειχθούν οι θετικές πτυχές της εμπειρίας στα ελληνικά νοσοκομεία. Παράλληλα θα επισημανθούν όσα χρήζουν βελτίωσης.

- Advertisement -

Η αξιολόγηση συνεχίζεται κανονικά και ήδη βγαίνουν κάποια συμπεράσματα από τις πρώτες απαντήσεις στα ερωτηματολόγια, που έχουν αποσταλεί.

Αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι σήμερα έχει απαντήσει λίγο πάνω από το 30% των ασθενών, αλλά χρειάζεται να ανταποκριθούν περισσότεροι, ώστε να αυξηθούν οι απαντήσεις και να σχηματιστεί μια καλύτερη και πιο σαφής εικόνα για τη συνολική εμπειρία στα δημόσια νοσοκομεία της χώρας.

Αξιολόγηση του ΕΣΥ: Τι βαθμολόγησαν οι πολίτες

Το ψηφιακό εργαλείο αξιολόγησης της εμπειρίας του ασθενή βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία από τις 14 Ιουλίου.

- Advertisement -

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υγείας ποντάρει πολλά στο νέο εργαλείο, καθώς, όπως αναφέρει, θα ακουστούν οι φωνές των ασθενών και θα αξιολογηθούν οι παρεχόμενες υπηρεσίες. Παράλληλα θα «φωτιστούν» κάποιες πτυχές, που χρήζουν βελτίωσης.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, έχει γίνει, ήδη, μια πρώτη σταχυολόγηση των ευρημάτων.

Όπως διαπιστώνεται, τα πρώτα αποτελέσματα από τη συλλογή και από την ανάλυση των δεδομένων καταδεικνύουν ότι σε γενικές γραμμές η εμπειρία της νοσηλείας στα δημόσια νοσοκομεία αξιολογείται αρκετά θετικά.

Ας δούμε τους βασικούς τομείς, οι οποίοι αξιολογήθηκαν θετικά και αρνητικά αντίστοιχα.

Καταρχάς εκφράστηκε μεγάλη ικανοποίηση για την αλληλεπίδραση με το σύνολο του προσωπικού και για την ευγένεια και τον σεβασμό που εισέπραξαν οι ασθενείς και οι οικείοι τους.

Στα σημεία, που αξιολογήθηκαν θετικά, αν και με χαμηλότερα ποσοστά, περιλαμβάνονται, επίσης:

α) η αριθμητική επάρκεια του νοσηλευτικού προσωπικού,

β) ο συνολικός συντονισμός της φροντίδας, με υψηλά ποσοστά ικανοποίησης να συγκεντρώνουν η συνεργασία μεταξύ Τμημάτων και επαγγελματιών υγείας και η ενημέρωση της θεραπευτικής ομάδας για το ιατρικό ιστορικό και για τη φαρμακευτική αγωγή του ασθενούς,

γ) η συμμετοχή του ασθενούς στη λήψη αποφάσεων, καθώς εκφράστηκε ικανοποίηση για την παροχή ενημέρωσης για τους πιθανούς κινδύνους/επιπλοκές και για την πληροφόρηση συγγενών/φροντιστών,

δ) η παροχή υποστήριξης και ενημέρωσης πριν από το εξιτήριο και

ε) η καθαριότητα του θαλάμου και των χώρων.

Τα αρνητικά σημεία

Όσον αφορά στους τομείς, στους οποίους απαιτείται περαιτέρω βελτίωση, αυτοί αφορούν:

α) σε ζητήματα σχετικά με τη σίτιση και την ποιότητά της,

β) στην παροχή ψυχολογικής υποστήριξης σε δύσκολες στιγμές, όπως σύγχυση, στρες ή συναισθηματική φόρτιση.

γ) στην ανάγκη ενίσχυσης της ενημέρωσης για τα Γραφεία Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας, προκειμένου να διασφαλιστεί η πλήρης αξιοποίηση του θεσμού.

Οι ίδιες πηγές, σχολιάζοντας τα πρώτα ευρήματα, επισημαίνουν:

«Μέχρι σήμερα έχει απαντήσει περίπου το 30% των ασθενών. Η συμμετοχή αυτή αποτελεί ικανοποιητική βάση για την έναρξη της αξιολόγησης, πλην, όμως, καθίσταται αναγκαία η αύξηση του δείγματος, ώστε να αποτυπωθεί με μεγαλύτερη ακρίβεια η πραγματική κατάσταση και να υποστηριχθούν τεκμηριωμένα οι απαιτούμενες παρεμβάσεις».

Ο πολίτης, αμέσως μετά την ολοκλήρωση της νοσηλείας του, έχει τη δυνατότητα να προχωρήσει στην αξιολόγηση, μέσω του axiologisi.esy.gov.gr.

Εκεί, σε λίγα λεπτά και με εύχρηστο τρόπο, με εξασφαλισμένη την ανωνυμία του και διασφαλισμένα όλα τα προσωπικά του δεδομένα, μπορεί να αξιολογήσει τις παρεχόμενες υπηρεσίες στα νοσοκομεία του ΕΣΥ, συμβάλλοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο στην αναβάθμισή τους.

Έχει περιθώριο επτά ημέρες.

Η φωνή των ασθενών

Στην παρουσίαση του εργαλείου, ο Υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, είχε πει, μεταξύ άλλων:

«Το πρόγραμμα αυτό απευθύνεται σε όσους ασθενείς έχουν λάβει εξιτήριο από κάποιο δημόσιο νοσοκομείο. Στόχος είναι να δώσουμε φωνή στους χρήστες. Να μάθουμε τη δικιά τους πραγματική γνώμη για την εμπειρία που βίωσαν.

Ως πολιτική ηγεσία να έχουμε την εικόνα είτε των επιτυχιών, είτε των αποτυχιών των νοσοκομείων μας σε επίπεδο κλινικής, όχι σε επίπεδο νοσοκομείου, από τα πιο απλά και καθημερινά, όπως αν το νοσοκομείο είχε χαρτί τουαλέτας, σεντόνι ή γρήγορη ανταπόκριση των νοσηλευτών, μέχρι τα πιο σύνθετα και τα πιο μεγάλα, όπως αν είχε μεγάλη αναμονή, ορθή διάγνωση και ούτω καθ’ εξής.

Άρα, θα έχουμε τη δυνατότητα σε σύντομο χρονικό διάστημα να συλλέγουμε πραγματικά δεδομένα από το σύνολο των 127 νοσοκομείων του ΕΣΥ, από τους ίδιους τους χρήστες και να έχουμε μετά τη δυνατότητα να βγάζουμε ένα σκορ ευαρέσκειας ή δυσαρέσκειας των ασθενών μας για τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας ανά κλινική νοσοκομείου, να δημοσιοποιούμε την πληροφορία αυτή και να βάζουμε τα νοσοκομεία σε μία ευγενή άμιλλα μεταξύ τους.

Να διορθώνουμε τα προβλήματα εκεί που τα βλέπουμε καταγεγραμμένα και να κινητροδοτούμε με δικά μας εργαλεία τα νοσοκομεία, να πηγαίνουν καλύτερα και να παρέχουν το επίπεδο υπηρεσιών υγείας, που εμείς επιθυμούμε να παρέχουμε στους ασθενείς μας».

Διαβάστε επίσης

Λίλιαν Βιλδιρίδη: 5+1 απαντήσεις για την αξιολόγηση του ΕΣΥ

Δείτε Ακόμη

Έχετε κάποιο σχόλιο;

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Με την υποβολή του σχολίου σας αυτόματα συμφωνείτε με τους Γενικούς Κανόνες Σχολιασμού Άρθρων τους οποίους μπορείτε να διαβάσετε εδώ.