Λίλιαν Βιλδιρίδη: 5+1 απαντήσεις για την αξιολόγηση του ΕΣΥ

Η αξιολόγηση του ΕΣΥ προχωρά και εντός των επόμενων ημερών αναμένεται να εξαχθούν τα πρώτα συμπεράσματα.

- Advertisement -

Η Γενική Γραμματέας Υπηρεσιών Υγείας, Λίλιαν Βιλδιρίδη, σε συνέντευξη που μας παραχώρησε, εξηγεί πώς ξεκίνησε ο σχεδιασμός του νέου ψηφιακού εργαλείου και ποιες είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις στην υλοποίηση και στην εφαρμογή του.

Όπως αναφέρει, σε καθημερινή βάση αποστέλλονται 1.000 SMS και το 30% των πολιτών, οι οποίοι έλαβαν το γραπτό μήνυμα, έχει ανταποκριθεί, συμμετέχοντας στην αξιολόγηση.

Επιπλέον επισημαίνει ότι δεν τίθεται θέμα «διαγωνισμού» μεταξύ των νοσοκομείων και ότι το νέο ψηφιακό εργαλείο φιλοδοξεί να αποτελέσει ένα σύστημα έγκαιρης ειδοποίησης.

- Advertisement -

Ακολουθεί η συνέντευξη, που μας παραχώρησε η κα Λίλιαν Βιλδιρίδη:

Κυρία Βιλδιρίδη εξηγήστε μας, παρακαλώ, την αναγκαιότητα της νέας πρωτοβουλίας για την αξιολόγηση του ΕΣΥ…

Το ψηφιακό εργαλείο αξιολόγησης της εμπειρίας του ασθενή βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία από τις 14 Ιουλίου. Μέχρι πρόσφατα, η φωνή των ασθενών καταγραφόταν αποσπασματικά, κυρίως μέσω της συμπλήρωσης έντυπων ερωτηματολογίων. Με την εισαγωγή του νέου ψηφιακού εργαλείου δεν αλλάζει απλώς ο τρόπος διάθεσης του ερωτηματολογίου. Μετασχηματίζεται η ίδια η φιλοσοφία της αξιολόγησης.

Lilian Vildiridi axiologisi tou ESYΓια πρώτη φορά εφαρμόζεται μια ενιαία, κεντρικά οργανωμένη και ψηφιακά δομημένη προσέγγιση, η οποία επιτρέπει την άμεση συλλογή και αξιοποίηση πολύτιμης ανατροφοδότησης από τους ασθενείς. Οι πληροφορίες αυτές φτάνουν μέσα σε λίγες μόνο ημέρες, εκεί όπου λαμβάνονται κρίσιμες αποφάσεις: στις Διοικήσεις των νοσοκομείων, των Υγειονομικών Περιφερειών και στο Υπουργείο Υγείας.

Παράλληλα, μέσω της εισαγωγής του ΑΜΚΑ, για πρώτη φορά διασφαλίζεται ότι οι συμμετέχοντες στην αξιολόγηση πράγματι νοσηλεύτηκαν, γεγονός που προσδίδει αξιοπιστία στα συλλεγόμενα δεδομένα. Συνεπώς δεν πρόκειται για μια απλή αποτύπωση γνώμης, αλλά για ένα σύγχρονο  εργαλείο, που στηρίζει τη λήψη τεκμηριωμένων και στοχευμένων διοικητικών αποφάσεων.

Τη νέα πρωτοβουλία στήριξαν θερμά, από τη φάση του σχεδιασμού έως τη φάση υλοποίησής της, τόσο ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης όσο και ο Υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους. Ιδιαίτερες ευχαριστίες εκφράζουμε επίσης προς τον Υπουργό Επικρατείας Άκη Σκέρτσο και τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρη Παπαστεργίου για την αμέριστη υποστήριξή τους.

Πόσο εύκολη είναι η συλλογή αξιόπιστων δεδομένων;

Η βελτίωση της ποιότητας δεν βασίζεται σε εικασίες, αλλά σε αξιόπιστα δεδομένα. Και η συλλογή αξιόπιστων δεδομένων ξεκινά με τις σωστές ερωτήσεις.

Η ανάπτυξη του εργαλείου διήρκεσε περίπου έναν χρόνο, καθώς προϋπέθετε προσεκτικό σχεδιασμό και τεχνική αρτιότητα.

Ποιες ήταν οι προκλήσεις;

Η μεγαλύτερη πρόκληση ήταν η διαμόρφωση ενός ερωτηματολογίου, ικανού να αποτυπώνει με ακρίβεια τις πραγματικές εμπειρίες και ανάγκες των ασθενών.

Lilian Vildiridi axiologisi tou ESYΓια τον σκοπό αυτόν βασιστήκαμε σε διεθνώς αναγνωρισμένα πρότυπα και σε επιστημονικά τεκμηριωμένες μεθοδολογίες, αξιοποιώντας τους δείκτες PREMs (Patient-Reported Experience Measures).

Πρόκειται για δείκτες, που καταγράφουν με συστηματικό και αξιόπιστο τρόπο τη συνολική εμπειρία του ασθενή από τις υπηρεσίες που έλαβε. Σημαντική σε αυτήν την προσπάθεια ήταν η συμβολή της Ένωσης Ασθενών Ελλάδας, την οποία ευχαριστούμε θερμά.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε, επίσης, στη διασφάλιση των προσωπικών δεδομένων και στην πλήρη προστασία της ανωνυμίας των συμμετεχόντων, μέσω κατάλληλων δικλείδων ασφαλείας.

Ένα, ακόμη, κρίσιμο ζήτημα ήταν η χρηματοδοτική βιωσιμότητα της πρωτοβουλίας. Το έργο υλοποιείται με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και σχεδιάστηκε ώστε να έχει διάρκεια και συνέχεια και μετά τη λήξη της χρηματοδότησης.

Ποιος είναι ο ρυθμός αποστολής των SMS; Ο κόσμος μπαίνει στη διαδικασία να απαντήσει;

Ο ρυθμός αποστολής των SMS διαμορφώνεται ανάλογα με τον ημερήσιο αριθμό των εξιτηρίων από τα δημόσια νοσοκομεία. Σύμφωνα με τα έως τώρα διαθέσιμα στοιχεία, αποστέλλονται καθημερινά περίπου 1.000 μηνύματα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ήδη το 30% των πολιτών, οι οποίοι έλαβαν το γραπτό μήνυμα, έχει ανταποκριθεί, συμμετέχοντας στην αξιολόγηση. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα ενθαρρυντικό ποσοστό, δεδομένου ότι η συγκεκριμένη υπηρεσία βρίσκεται ακόμη σε αρχικό στάδιο εφαρμογής.

Πότε, πιστεύετε, θα έχετε μια σαφή πρώτη εικόνα των απαντήσεων;

Τα δεδομένα συλλέγονται σε ψηφιακή πλατφόρμα και έχουμε ήδη αρχίσει να σχηματίζουμε μια αρχική εικόνα, τόσο σε επίπεδο νοσοκομείων, όσο και σε επίπεδο Υγειονομικών Περιφερειών.

Lilian Vildiridi axiologisi tou ESYΔεδομένου, όμως, ότι το εργαλείο βρίσκεται σε λειτουργία μόλις τις τελευταίες δύο εβδομάδες, είναι εύλογο ότι η ανάλυση βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο. Σύντομα θα είναι διαθέσιμα τα πρώτα ασφαλή αποτελέσματα και συμπεράσματα, προσφέροντας μια πιο ξεκάθαρη εικόνα για το τι λειτουργεί καλά και πού υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης.

Αναφορικά με τη σύγκριση μεταξύ νοσοκομείων, αυτή δεν αποσκοπεί στην ανάδειξη «νικητών», αλλά στην ανάδειξη καλών πρακτικών, που μπορούν να αποτελέσουν πρότυπο για όλους.

Το εργαλείο σχεδιάστηκε για να ενισχύσει τη συλλογική πρόοδο, όχι τον ανταγωνισμό. Φυσικά, τα νοσοκομεία με υψηλές επιδόσεις θα αναγνωριστούν, όπως και εκείνα, τα οποία, παρότι παρουσιάζουν χαμηλότερες επιδόσεις, επιδεικνύουν αντανακλαστικά και ουσιαστική διάθεση βελτίωσης. Στο τέλος της ημέρας, εκείνο που μετράει είναι  η στάση κάθε νοσοκομείου, όταν έρχεται αντιμέτωπο με μια πρόκληση. Εκεί αποτυπώνεται η ποιότητα της διοίκησης και η δέσμευση απέναντι στον πολίτη.

Ποιος είναι ο στόχος σας;

Τα νοσοκομεία λειτουργούν όπως οι ζωντανοί οργανισμοί. Χρειάζονται «αισθητήρια», για να εντοπίζουν έγκαιρα τα προβλήματα.

Το νέο ψηφιακό εργαλείο φιλοδοξεί να αποτελέσει ένα τέτοιο σύστημα έγκαιρης ειδοποίησης, ώστε το Εθνικό Σύστημα Υγείας να γίνεται συνεχώς πιο αποτελεσματικό, με επίκεντρο τις ανάγκες των ασθενών.

Διαβάστε επίσης

ΕΟΔΥ: Πάνω από 350 θάνατοι κάθε χρόνο στα νερά της Ελλάδας

Ουρολοιμώξεις το καλοκαίρι – Γιατί οι γυναίκες κινδυνεύουν περισσότερο;

Δείτε Ακόμη

Έχετε κάποιο σχόλιο;

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Με την υποβολή του σχολίου σας αυτόματα συμφωνείτε με τους Γενικούς Κανόνες Σχολιασμού Άρθρων τους οποίους μπορείτε να διαβάσετε εδώ.