Η εμπιστοσύνη είναι ένα από τα βασικά δομικά στοιχεία για κάθε τύπο σχέσης. Μια μακροπρόθεσμη δέσμευση δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς εμπιστοσύνη, και σε επαγγελματικό επίπεδο, ο εργοδότης σας πρέπει να σας εμπιστευτεί ειδικά εάν ζητάτε αύξηση ή προαγωγή.
Δυστυχώς, η εμπιστοσύνη είναι από τις αξίες που περνά κρίση και οι άνθρωποι φαίνεται να δείχνουν εμπιστοσύνη πολύ λιγότερο σήμερα απ’ ότι πριν 40-50 χρόνια.
Η εμφάνιση παίζει ρόλο στην εικόνα μας και τα ρούχα έχουν ιδιαίτερο ρόλο όπως και αυτά που λέμε. Η αλλαγή των ρούχων μπορεί να αλλάξει τον τρόπο που σας βλέπουν οι άλλοι. Σύμφωνα με το Bestlifeonline, υπάρχει μία συγκεκριμένη απόχρωση που οι άνθρωποι συνδέουν με υψηλά επίπεδα εμπιστοσύνης.
Τα χρώματα που φοράμε μπορούν να επηρεάσουν το πώς μας βλέπουν οι άνθρωποι.
Η ψυχολογία των χρωμάτων, επιδιώκει να προσδιορίσει πώς ορισμένα χρώματα επηρεάζουν την ανθρώπινη συμπεριφορά. Ο εγκέφαλός μας είναι συνδεδεμένος με αισθητηριακά ερεθίσματα με συναισθήματα. Κάποια πυροδοτούν την ευτυχία, άλλα τη θλίψη. Ως εκ τούτου, διαφορετικά χρώματα έχουν διαφορετικές συναισθηματικές αντιδράσεις, όπως η εμπιστοσύνη.
Το χρώμα που σχετίζεται με υψηλότερα επίπεδα εμπιστοσύνης, εντόπισαν ερευνητές σε μια πρόσφατη μελέτη.
Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Soochow στην Κίνα προσπάθησαν πρόσφατα να « διερευνήσουν την επιρροή » των χρωμάτων των ρούχων στην αντίληψη της εμπιστοσύνης, δημοσιεύοντας τα ευρήματά τους στο International Journal of Engineering Research & Technology.
Στην έρευνα 32 συμμετέχοντες βαθμολογούσαν το επίπεδο εμπιστοσύνης που ένιωθαν προς μια ψηφιακή φιγούρα που φορούσε το ίδιο επαγγελματικό κοστούμι με photoshop σε διαφορετικά χρώματα: κόκκινο, κίτρινο, πράσινο, μπλε, μωβ, πορτοκαλί, κιτρινοπράσινο, μπλε-πράσινο και μπλε-μωβ.
Σύμφωνα με τη μελέτη, το μπλε χρώμα, ακολουθούμενο από το μπλε-μωβ, θεωρήθηκαν ως το πιο αξιόπιστο.
«Όσοι φορούν μπλε και μοβ ρούχα λαμβάνουν υψηλότερες αξιολογήσεις εμπιστοσύνης», έγραψαν οι ερευνητές.
Το μπλε συνδέεται συχνά με θετικά χαρακτηριστικά
Χρώματα όπως το μπλε και το μωβ είναι πιθανό να κάνουν τους άλλους να μας βλέπουν ως πιο αξιόπιστους επειδή υπάρχουν «θετικές συσχετίσεις» με αυτές τις αποχρώσεις. Για παράδειγμα, το μπλε χρώμα συνδέεται συχνά με τον ουρανό, ο οποίος είναι ήρεμος και γαλήνιος.
Έτσι, όταν οι άνθρωποι βλέπουν άλλους να φορούν μπλε, ο εγκέφαλός τους το συσχετίζει με την ηρεμία του ουρανού.
Χαρακτηριστικά όπως η ηρεμία και η γαλήνη μπορούν να αυξήσουν την ασφάλεια που νιώθουν οι άνθρωποι με άλλους ανθρώπους. Αυτό βοηθά στη δημιουργία εμπιστοσύνης και ενός αισθήματος ασφάλειας και αξιοπιστίας.
Φυσικά, μπορείτε να επιλέξετε να φορέσετε μπλε σε σημαντικές καταστάσεις, όπως κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης για δουλειά. Αλλά η φυσική σας έλξη προς ορισμένα χρώματα λέει στην πραγματικότητα πολλά για το ποιος πραγματικά είστε. Τα χρώματα που επιλέγετε να φορέσετε αντιπροσωπεύουν τις κλίσεις σας. Ασυνείδητα επιλέγουμε χρώματα που ταιριάζουν με την προσωπικότητά μας.
Η μελέτη IJERT εντόπισε επίσης το χρώμα των ρούχων που έλαβε τη χαμηλότερη αξιολόγηση εμπιστοσύνης: το πράσινο.
Αυτή η απόχρωση συνδυάζεται γενικά με ανθρώπους με κίνητρα και φιλόδοξους. Αν και αυτό μπορεί να ακούγεται καλό, είναι πιθανό να κάνει τους ανθρώπους να είναι πιο προσεκτικοί απέναντί σας ειδικά σε ότι αφορά τα κίνητρα.
Διαβάστε επίσης
Παράταση στις συνταγές του ΕΟΠΥΥ και επανέκδοση για τους πάσχοντες με χρόνιες ασθένειες
Δεν προσμετρώνται οι απουσίες λόγω COVID-19 – Τι προβλέπει εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας