Με ολοένα και περισσότερους Έλληνες να αγοράζουν από τα ηλεκτρονικά φαρμακεία, μάσκες προστασίας έναντι της COVID-19, συμπληρώματα διατροφής, βρεφικά και προϊόντα υγείας, η αγορά των ηλεκτρονικών φαρμακείων «τρέχει» με ρυθμό ανάπτυξης 18% στο πρώτο τρίμηνο του έτους.
Τα ευρήματα έρευνας της Convert Group, βασίζονται στο δείγμα του eRetail Audit, που περιλαμβάνει 98 online φαρμακεία (συμπεριλαμβανομένου του skroutz marketplace), τα οποία δημιουργούν το 66% του συνολικού τζίρου της αγοράς.
Αναλυτικότερα, στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (ευρώ) online αγορών το πρώτο τρίμηνο του 2022, αναδεικνύονται οι εξής:
+106% σε προϊόντα υγείας (με τις φαρμακευτικές μάσκες να συγκαταλέγονται σε αυτήν την κατηγορία),
+48% σε βρεφικά και παιδικά είδη,
+16% σε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες και
+11% σε διάφορα προϊόντα.
Αντιθέτως, καταγράφηκε μια μείωση στην αξία (ευρώ) ηλεκτρονικών αγορών στην κατηγορία των προϊόντων ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας της τάξεως του 5%, η οποία ωστόσο σαν προϊοντική κατηγορία εξακολουθεί να ευθύνεται για το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων του κλάδου (39%).
Μάσκες προστασίας και βιταμίνες, αγοράζουν οι Έλληνες από τα ηλεκτρονικά φαρμακεία
Η μεγάλη αύξηση στα προϊόντα υγείας προέρχεται, σύμφωνα με την Convert Group, από την υποχρεωτικότητα της χρήσης μασκών και της διενέργειας COVID-19 self-test καθόλη τη διάρκεια του τριμήνου.
Παρατηρείται επίσης, μια σταδιακή αύξηση των direct επισκέψεων στα online φαρμακεία, η οποία αποδεικνύει πως σταδιακά οι Έλληνες καταναλωτές χτίζουν σχέσεις εμπιστοσύνης με τον κλάδο των online φαρμακείων.
Η προτίμηση των mobile & tablet συσκευών για την πραγματοποίηση των ηλεκτρωνικών αγορών από πλευράς των καταναλωτών εξακολουθεί να κυριαρχεί με ένα ποσοστό 64% έναντι των συσκευών desktop & laptops (36%). Τέλος, για την πραγματοποίηση των παραγγελιών προτιμώνται οι μεσημεριανές ώρες (12:00-15:00), ενώ η Τετάρτη αποτελεί την πιο δημοφιλής ημέρα.
Σημειώνεται πως ,στις αγορές από τα online φαρμακεία, στην Ελλάδα, δεν περιλαμβάνονται τα ΜΗΣΥΦΑ (μη συνταγογραφούμενα φάρμακα), διότι η Ελλάδα είναι η μόνη στην Ευρώπη που δεν έχει εναρμονιστεί με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2011/62/ΕΕ και τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 699/2014 ενώ δεν έχει εφαρμόσει ούτε την σχετική σύσταση του ΟΟΣΑ για τα online φαρμακεία, όπως καταγράφηκε σε έκθεση του Οργανισμού το 2017 για τις συνθήκες ανταγωνισμού του κλάδο.
Διαβάστε επίσης
Αυξάνεται το όριο ηλικίας για εξωσωματική γονιμοποίηση – Αλλαγές και στην κατάψυξη ωαρίων
Τέλος τα μέτρα έναντι της COVID-19, τέλος και ο εμβολιασμός, για αυτή την ευρωπαϊκή χώρα