Η πνευματική και η ψυχική προσπάθεια μπορεί να σχετίζεται με δυσάρεστα συναισθήματα και εάν κάποιος λέει ότι ενοχλείται όταν σκέφτεται, μπορεί πραγματικά να έχει κάτι.
Η γενική πεποίθηση είναι ότι η ενθάρρυνση για πνευματική προσπάθεια μπορεί να λειτουργήσει σε μικρούς και μεγάλους, αλλά σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε από την Αμερικανική Ψυχολογική Εταιρεία, οι άνθρωποι αντιπαθούν πραγματικά τη διανοητική προσπάθεια. Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Psychological Bulletin.
Οι ερευνητές διεξήγαγαν μια μετα-ανάλυση 170 μελετών, που δημοσιεύθηκαν μεταξύ 2019 και 2020 και περιελάμβαναν 4.670 συμμετέχοντες, για να εξετάσουν πώς οι άνθρωποι βιώνουν γενικά την πνευματική προσπάθεια. Δοκίμασαν εάν η διανοητική προσπάθεια σχετίζεται με δυσάρεστα συναισθήματα και αν αυτή η συσχέτιση εξαρτάται από την εργασία ή την ομάδα που εμπλέκεται.
Οι μελέτες χρησιμοποίησαν μια ποικιλία συμμετεχόντων (π.χ. υπάλληλοι υγειονομικής περίθαλψης, στρατιωτικοί, ερασιτέχνες αθλητές, φοιτητές) από 29 χώρες και περιλάμβαναν 358 διαφορετικές γνωστικές εργασίες (π.χ. εκμάθηση μιας νέας τεχνολογίας, εύρεση του δρόμου σε ένα άγνωστο περιβάλλον, εξάσκηση γκολφ, παίζοντας ένα παιχνίδι εικονικής πραγματικότητας). Σε όλες τις μελέτες που αναλύθηκαν, οι συμμετέχοντες ανέφεραν το επίπεδο προσπάθειας που κατέβαλαν καθώς και τον βαθμό στον οποίο βίωσαν δυσάρεστα συναισθήματα όπως απογοήτευση, εκνευρισμό, άγχος ή ενόχληση.
Σε όλες τις ομάδες και τις εργασίες, όσο μεγαλύτερη είναι η πνευματική προσπάθεια, τόσο μεγαλύτερη είναι η δυσάρεστη κατάσταση που βιώνουν οι συμμετέχοντες.
«Τα ευρήματά μας δείχνουν ότι η διανοητική προσπάθεια είναι δυσάρεστη σε ένα ευρύ φάσμα πληθυσμών και εργασιών», είπε ο ανώτερος συγγραφέας της μελέτης Erik Bijleveld, PhD, του Πανεπιστημίου Radboud. «Είναι σημαντικό για επαγγελματίες, όπως μηχανικούς και εκπαιδευτικούς, να έχουν κατά νου όταν σχεδιάζουν εργασίες, εργαλεία, εφαρμογές, υλικά ή οδηγίες. Όταν απαιτείται από τους ανθρώπους να καταβάλουν ουσιαστική πνευματική προσπάθεια, πρέπει να φροντίζετε να τους υποστηρίζετε ή να τους ανταμείβετε για την προσπάθειά τους».
Ένα ενδιαφέρον εύρημα, σύμφωνα με τον Bijleveld, ήταν ότι ενώ η συσχέτιση μεταξύ πνευματικής προσπάθειας και δυσμενών συναισθημάτων ήταν ακόμα σημαντική, ήταν λιγότερο έντονη σε μελέτες που διεξήχθησαν σε ασιατικές χώρες σε σύγκριση με εκείνες στην Ευρώπη ή τη Βόρεια Αμερική. Αυτό ταιριάζει με τη γενική ιδέα ότι η αποστροφή της νοητικής προσπάθειας μπορεί να εξαρτάται από το ιστορικό μάθησης των ανθρώπων. Οι μαθητές γυμνασίου στις ασιατικές χώρες τείνουν να αφιερώνουν περισσότερο χρόνο σε σχολικές εργασίες από ότι τα παιδιά της Ευρώπης ή της Βόρειας Αμερικής και ως εκ τούτου μπορεί να μάθουν να αντέχουν υψηλότερα επίπεδα πνευματικής καταπόνησης νωρίς στη ζωή τους, είπε.
photo shutterstock
Διαβάστε επίσης
Νέα μελέτη: Η χρήση ηλεκτρονικού και συμβατικού τσιγάρου τετραπλασιάζει τον κίνδυνο καρκίνου
Μεσογειακή Αναιμία: Έκκληση για αίμα από τον Σύλλογο Πασχόντων