Δεν πίστευαν στα μάτια τους οι επιστήμονες όταν είδαν δεκάδες βίντεο στα social media για προτάσεις ομορφιάς με καλλυντικά που απευθύνονταν σε νεαρές γυναίκες, έφηβες και μικρά κορίτσια.
Σε μελέτη που εξέτασε τους πιθανούς κινδύνους και τα οφέλη από τις προτάσεις ομορφιάς και τις ρουτίνες περιποίησης δέρματος για εφήβους που δημοσιεύονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, επιστήμονες στο Northwestern Medicine διαπίστωσαν ότι κορίτσια ηλικίας 7 έως 18 ετών χρησιμοποιούν κατά μέσο όρο έξι διαφορετικά προϊόντα στο πρόσωπό τους, με ορισμένα κορίτσια να χρησιμοποιούν περισσότερα από δώδεκα προϊόντα.
Αυτά τα προϊόντα τείνουν να διαφημίζονται σε μεγάλο βαθμό σε νεότερους καταναλωτές και ενέχουν υψηλό κίνδυνο ερεθισμού του δέρματος και αλλεργίας, σύμφωνα με τη μελέτη.
Τα ευρήματα θα δημοσιευτούν σήμερα 9 Ιουνίου στο περιοδικό Pediatrics.
Καθώς πλησιάζει το καλοκαίρι, οι συγγραφείς της μελέτης προειδοποίησαν ότι μόνο το 26% των ημερήσιων αγωγών περιποίησης δέρματος περιελάμβαναν αντηλιακό – αναμφισβήτητα το πιο σημαντικό προϊόν περιποίησης δέρματος για κάθε ηλικιακή ομάδα, αλλά ιδιαίτερα για τα παιδιά.
Τα βίντεο με τις περισσότερες προβολές περιείχαν κατά μέσο όρο 11 δυνητικά ερεθιστικά δραστικά συστατικά, σύμφωνα με τη μελέτη, θέτοντας τους δημιουργούς περιεχομένου σε κίνδυνο εμφάνισης ερεθισμού του δέρματος, ευαισθησίας στον ήλιο και μιας δερματικής αλλεργίας γνωστής ως αλλεργική δερματίτιδα εξ επαφής.
«Αυτός ο υψηλός κίνδυνος ερεθισμού προερχόταν τόσο από τη χρήση πολλαπλών δραστικών συστατικών ταυτόχρονα, όπως τα υδροξυοξέα, όσο και από την εφαρμογή του ίδιου δραστικού συστατικού εν αγνοία τους ξανά και ξανά, όταν αυτό το δραστικό συστατικό βρισκόταν σε τρία, τέσσερα, πέντε διαφορετικά προϊόντα», δήλωσε η αντίστοιχη συγγραφέας Δρ. Μόλι Χέιλς , μεταδιδακτορική ερευνήτρια και πιστοποιημένη δερματολόγος στο τμήμα δερματολογίας της Ιατρικής Σχολής Feinberg του Πανεπιστημίου Northwestern.
Για παράδειγμα, σε ένα βίντεο που συμπεριλήφθηκε στη μελέτη, η δημιουργός περιεχομένου εφάρμοσε 10 προϊόντα στο πρόσωπό της σε έξι λεπτά.
«Καθώς εφαρμόζει τα προϊόντα, αρχίζει να εκφράζει δυσφορία και κάψιμο, και τα τελευταία λεπτά, αναπτύσσει μια ορατή δερματική αντίδραση», δήλωσε η επικεφαλής συγγραφέας Δρ. Tara Lagu , επίκουρη λέκτορας ιατρικής και ιατρικών κοινωνικών επιστημών στο Feinberg και πρώην νοσοκομειακή νοσηλεύτρια στο Northwestern Medicine.
Αυτά τα βίντεο προσφέρουν ελάχιστα έως καθόλου οφέλη για τον νεανικό πληθυσμό στον οποίο απευθύνονται, κατέληξαν οι συγγραφείς της μελέτης. Επιπλέον πάρχουν κίνδυνοι πέρα από τη βλάβη του δέρματος.
«Είναι προβληματικό τα κορίτσια να αφιερώνουν τόσο πολύ χρόνο και προσοχή στο δέρμα τους», είπε. «Θέτουμε ένα πολύ υψηλό πρότυπο για αυτά τα κορίτσια. Η επιδίωξη της υγείας έχει γίνει ένα είδος αρετής στην κοινωνία μας, αλλά το ιδανικό της «υγείας» είναι επίσης τυλιγμένο σε ιδανικά ομορφιάς, λεπτότητας και λευκότητας. Το ύπουλο πράγμα με τη «φροντίδα του δέρματος» είναι ότι ισχυρίζεται ότι αφορά την υγεία».
Photo Shutterstock
Διαβάστε επίσης
Τι συμβαίνει στον εγκέφαλο ενός φανατικού οπαδού όταν βλέπει αγώνα – Η διαφορά με τον απλό φίλαθλο
«Καμπανάκι» Τσιόδρα: Η ρύπανση μας αρρωσταίνει όσο και το κάπνισμα