Healthstories.gr – υγεία, διατροφή, ομορφιά, φυσική κατάσταση, κορονοϊός, ειδήσεις, αρθραγραφία, συμβουλές, νέα,

«Το Χαμόγελο του Παιδιού»: 513 κλήσεις την ημέρα στις 4 γραμμές Βοήθειας και Υποστήριξης

Xamogelo tou paidiou grammi boitheias

Η 17η Μαΐου έχει καθιερωθεί ως η Διεθνής Ημέρα Τηλεφωνικών Γραμμών Βοήθειας για Παιδιά, μια ημέρα υπενθύμισης της ζωτικής σημασίας ύπαρξης ασφαλών διαύλων επικοινωνίας για κάθε παιδί που βρίσκεται σε κίνδυνο ή αναζητά υποστήριξη. Στην Ελλάδα, ο οργανισμός «Το Χαμόγελο του Παιδιού» αποτελεί πρωτοπόρο σε αυτόν τον τομέα, προσφέροντας υπηρεσίες υψηλού επιπέδου, αναγνωρισμένες διεθνώς.«Το Χαμόγελο του Παιδιού» λειτουργεί ένα ολοκληρωμένο σύστημα τεσσάρων βασικών τηλεφωνικών γραμμών, με στόχο την κάλυψη ενός ευρέος φάσματος αναγκών:

Μέσα στις επόμενες μέρες αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία και η Ευρωπαϊκή Γραμμή Βοήθειας για την Ενδοοικογενειακή Βία 116016, ενισχύοντας ακόμη περισσότερο το δίκτυο παρέμβασης του Οργανισμού. Όλες οι γραμμές είναι διασυνδεδεμένες με τον Ευρωπαϊκό Αριθμό Έκτακτης Ανάγκης 112, διασφαλίζοντας έτσι την άμεση κινητοποίηση σε επείγουσες περιπτώσεις.

Πανελλαδική κάλυψη

Με υπερσύγχρονα τηλεφωνικά κέντρα σε πανελλαδικό επίπεδο, πλήρως διασυνδεδεμένα και στελεχωμένα από εξειδικευμένους κοινωνικούς λειτουργούς και ψυχολόγους, οι γραμμές λειτουργούν δωρεάν, 24 ώρες το 24ωρο, 365 ημέρες τον χρόνο. Καθημερινά, «Το Χαμόγελο του Παιδιού» διαχειρίζονται περιστατικά που αφορούν:

Αναγνώριση και διεθνής δικτύωση

Η αποτελεσματικότητα και η καινοτομία στη λειτουργία των Γραμμών έχουν αναγνωριστεί και από την Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία τις έχει αξιολογήσει με την ανώτατη βαθμολογία (100/100). Παράλληλα, «Το Χαμόγελο του Παιδιού» συμμετέχει ενεργά σε διεθνείς οργανισμούς και δίκτυα, όπως:

Αυτή η δικτύωση ενισχύει τον διασυνοριακό συντονισμό σε περιπτώσεις εξαφάνισης ή εμπορίας παιδιών, εξασφαλίζοντας καλύτερη ανταπόκριση και προστασία.

Η ανθρώπινη πλευρά 

Κάθε φορά που χτυπάει η τηλεφωνική γραμμή, υπάρχει ένα παιδί στην άλλη άκρη που ζητά βοήθεια. Ένα παιδί που μπορεί να κακοποιείται, να έχει εξαφανιστεί, να νιώθει απόγνωση ή να αντιμετωπίζει σκέψεις αυτοκτονίας. Ένα παιδί που φοβάται, που πληγώνεται, που βιώνει την απώλεια ή την παραμέληση. Η τηλεφωνική γραμμή είναι για εκείνο η μοναδική δίοδος επικοινωνίας με έναν ενήλικα που θα ακούσει, θα νιώσει και θα δράσει.

Πίσω από κάθε κλήση βρίσκεται ένας άνθρωπος επαγγελματίας, που αφουγκράζεται τον πόνο, την αγωνία και την ελπίδα του παιδιού ή του γονέα. Δεν ακούει απλώς λέξεις. Ακούει ανάγκες. Και όταν πρόκειται για ένα παιδί, δεν υπάρχει άλλος δρόμος από το να παραμείνεις ήρεμος, ανθρώπινος και παρών. Είναι εκείνη η στιγμή που μπορείς να γίνεις το χέρι που φτάνει ένα παιδί που πνίγεται – και να του δώσεις μια ανάσα.

Η τηλεφωνική γραμμή δεν είναι απλώς ένα νούμερο. Είναι μια ελπίδα, μια ευκαιρία, μια αγκαλιά για το παιδί που φοβάται ότι είναι μόνο του. Με κάθε κλήση, επιβεβαιώνεται ότι υπάρχει κάποιος που νοιάζεται. Και αυτή η βεβαιότητα –ότι δεν είσαι μόνος– είναι ανεκτίμητη.

Διαβάστε επίσης 

Δωρεάν εξετάσεις για παιδιά από «Το Χαμόγελο του Παιδιού» στο Δήμο Σπάρτης μέχρι τις 16 Μαΐου

Σεξουαλική κακοποίηση παιδιών: Τρόποι αναγνώρισης και προστασία

Exit mobile version