Healthstories.gr – υγεία, διατροφή, ομορφιά, φυσική κατάσταση, κορονοϊός, ειδήσεις, αρθραγραφία, συμβουλές, νέα,

Καρκίνος του πνεύμονα – Καμπάνια “Κάνε τη σωστή ερώτηση”

Καρκίνος του πνεύμονα - Καμπάνια "Κάνε τη σωστή ερώτηση"

Κάθε χρόνο, διαγιγνώσκονται στην Ελλάδα 9.000 άτομα με καρκίνο του πνεύμονα.
Στην ερώτηση: «Καπνίζατε;», που διαιωνίζει το στίγμα όλων των ασθενών που ζουν με
καρκίνο του πνεύμονα, η FairLife Φροντίδα και Πρόληψη για τον Καρκίνο του Πνεύμονα
απαντά κατηγορηματικά: «Εάν έχετε πνεύμονες, μπορείτε να εμφανίσετε καρκίνο του
πνεύμονα».

Όλοι οι ασθενείς με καρκίνο του πνεύμονα αξίζουν φροντίδα και συμπόνια, είτε καπνίζουν,
είτε κάπνιζαν στο παρελθόν, είτε δεν έχουν δοκιμάσει ποτέ τσιγάρο. Αξίζουν να έχουν την
ίδια ευκαιρία στη ζωή με κάθε άλλον που αντιμετωπίζει μια σοβαρή ασθένεια», αναφέρει
χαρακτηριστικά η Κορίνα Πατέλη Bell, Πρόεδρος της FairLife L.C.C.

Προτρέποντας το γενικό πληθυσμό να αναζητήσει απαντήσεις σε καίρια ζητήματα, όπως
αυτό της καθολικής πρόσβασης σε θεραπεία και υποστήριξη, καθώς και της ένταξης του
προσυμπτωματικού ελέγχου στο εθνικό πρόγραμμα πρόληψης, η FairLife L.C.C.
υπογραμμίζει ότι η σωστή ερώτηση μπορεί να σώσει ζωές και να μειώσει σημαντικά το
κόστος για το σύστημα υγειονομικής περίθαλψης.

Στίγμα

Το στίγμα για τους ασθενείς με καρκίνο του πνεύμονα είναι ένα επιπλέον φορτίο σε ασθενείς και φροντιστές και πηγάζει από την αντίληψη ότι η συγκεκριμένη νόσος είναι οπωσδήποτε προσωπική ευθύνη του ασθενή, λόγω της συνήθειας του καπνίσματος. Η πλειοψηφία των καρκίνων του πνεύμονα συνδέονται πράγματι με το κάπνισμα  καθώς 8 στα 10 άτομα που νοσούν με καρκίνο του πνεύμονα είναι καπνιστές ή πρώην καπνιστές. Είναι όμως σημαντικό να γνωρίζουμε πως το 15 % των ασθενών με καρκίνο του πνεύμονα δεν κάπνισε ποτέ και το 35 % το είχε διακόψει πριν από τη διάγνωση.

Η FairLifeL.C.C, συνεχίζοντας τις προσπάθειές της για ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του κοινού για τον καρκίνο του πνεύμονα, με την  καμπάνια “Κάνε τη σωστή ερώτηση” αναδεικνύει ένα σημαντικό κοινωνικό ζήτημα, το στίγμα των ασθενών με καρκίνο του πνεύμονα σε σχέση με τη συνήθεια του καπνίσματος. Η καμπάνια για πρώτη φορά παρουσιάστηκε στον Καναδά και την Αυστραλία, ενώ στην  Ευρώπη, ξεκινώντας από την Ελλάδα, παρουσιάζεται τώρα από την FairLifeL.C.C.

Τα άτομα που βιώνουν το στίγμα νιώθουν ένα επιπλέον βάρος που επηρεάζει την καλή έκβαση της θεραπείας τους, είτε έχουν ιστορικό καπνίσματος είτε όχι.
Καθώς αναγνωρίζεται παγκοσμίως η ανάγκη για ολιστική προσέγγιση των ασθενών με καρκίνο του πνεύμονα, οφείλουμε να απενοχοποιήσουμε τη νόσο  και να εστιάσουμε στην πρόληψη, στην ισότιμη μεταχείριση, στη φροντίδα και συμπαράσταση, ώστε να μπορέσουμε να σώσουμε περισσότερες ζωές. Επιπλέον, το στίγμα επιφέρει αρνητικές επιπτώσεις και σε άλλους τομείς, όπως στη χρηματοδότηση, στην έρευνα και στην εφαρμογή του προσυμπτωματικού ελέγχου για τον καρκίνο του πνεύμονα.

Η καμπάνια φιλοξενεί 8 αληθινές ιστορίες ασθενών και φροντιστών στην ιστοσελίδα www.kanetisostierotisi.gr. Επίσης περιλαμβάνει έκθεση -οδηγό δράσης αναφορικά με τα δεδομένα του καρκίνου του πνεύμονα και του στίγματος από τη νόσο καθώς και τις άμεσες προκλήσεις του συστήματος υγείας σχετικά με τον καρκίνο του πνεύμονα, καθώς και λύσεις που συμβάλλουν στην αντιμετώπιση της νόσου. Η έρευνα εκπονήθηκε από το Πανεπιστήμιο Πειραιά.

Δείτε εδώ, το trailer της καμπάνιας

Στόχος της καμπάνιας είναι να: 

Αλλάξει την αντίληψη που επικρατεί για το στίγμα και τον καρκίνο του πνεύμονα.

Ευαισθητοποιήσει το κοινό, θέτοντας τις σωστές ερωτήσεις που σώζουν ζωές, και αποφεύγοντας την επανάληψη της κλασικής ερώτησης “Καπνίζατε;” στους ασθενείς.

Αναδείξει μια σειρά από προσωπικές ιστορίες, δίνοντας φωνή σε όσους επηρεάζει ο Καρκίνος του Πνεύμονα.

Απομακρύνει τη συζήτηση από θέματα όπως η επίρριψη ευθυνών και το αίσθημα ντροπής

Ενημερώσει για τις συνέπειες του στίγματος.

Εστιάσει στα ζητήματα που θα βοηθήσουν στην καταπολέμηση της ασθένειας.

Η καμπάνια ευαισθητοποίησης της FairLife L.C.C. υλοποιείται με την  ευγενική υποστήριξη των: Lung Ambition Alliance-AstraZeneca, Roche, MSD, ΦΑΡΜΑΣΕΡΒ-ΛΙΛΛΥ ΑΕΒΕ.

Η καμπάνια τέθηκε υπό την αιγίδα των: Global Lung Cancer Coalition, Association of European Journalists, Ελληνικής Εταιρείας Ακτινοθεραπευτικής  Ογκολογίας, Ελληνικής Ακτινολογικής Εταιρείας, Ελληνικής Εταιρείας Καρκίνου Πνεύμονα (ΕΛΕΚΑΠ), Εταιρείας Ογκολόγων Παθολόγων Ελλάδας (ΕΟΠΕ), Ελληνικής Πνευμονολογικής Εταιρείας (ΕΠΕ), Εθνικού Συνδέσμου Νοσηλευτών Ελλάδας,  Ελληνικής Εταιρείας Χειρουργών Θώρακος – Καρδίας – Αγγείων, Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας, Ένωσης Ασθενών Ελλάδας, Ελληνικής Ομοσπονδίας Καρκίνου.

Διαβάστε επίσης 

«Νόσος Χ»: Προειδοποίηση ΠΟΥ για νέα θανατηφόρα πανδημία

Υπόθεση Novartis: Απαλλάσσονται με βούλευμα για δωροδοκίες πολιτικών προσώπων, πρώην στελέχη της εταιρείας

 

Exit mobile version