Healthstories.gr – υγεία, διατροφή, ομορφιά, φυσική κατάσταση, κορονοϊός, ειδήσεις, αρθραγραφία, συμβουλές, νέα,

Θεμιστοκλέους: Τέλος στις αναμονές, τα ραντεβού στα νοσοκομεία θα κλείνονται μέσα σε λίγες ημέρες

themistokleous

Τις νέες ψηφιακές παρεμβάσεις που αλλάζουν ριζικά τον τρόπο λειτουργίας των δημόσιων νοσοκομείων, παρουσίασε ο Υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους. Μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε στο Μάριος Θεμιστοκ στα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ), στο ενιαίο ψηφιακό σύστημα ραντεβού, αλλά και στα αποτελέσματα της αξιολόγησης των ασθενών, που αποτελούν πλέον βασικό δείκτη ποιότητας των υπηρεσιών υγείας.

Ο κ. Θεμιστοκλέους, μιλώντας στον ΣΚΑΙ,  τόνισε ότι με την εφαρμογή του νέου ψηφιακού συστήματος ραντεβού, οι πολίτες θα μπορούν μέσα σε λίγες ημέρες να προγραμματίζουν την επίσκεψή τους στα νοσοκομεία χωρίς καθυστερήσεις και αναμονές. «Τέλος στην ταλαιπωρία των ασθενών. Τα ραντεβού θα μπορούν να κλείνονται γρήγορα και εύκολα, με πλήρη διαφάνεια στη διαθεσιμότητα των ιατρών και των τμημάτων», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Αναφερόμενος στο ηλεκτρονικό σύστημα ιχνηλάτησης στα ΤΕΠ, εξήγησε ότι πλέον κάθε ασθενής θα καταγράφεται από τη στιγμή της εισόδου του στο νοσοκομείο, με δυνατότητα παρακολούθησης της πορείας του σε πραγματικό χρόνο. «Με αυτόν τον τρόπο, μπορούμε να έχουμε εικόνα για το πού υπάρχει καθυστέρηση, πόση ώρα περιμένει ο ασθενής και ποιο στάδιο της διαδικασίας βρίσκεται. Είναι ένα εργαλείο διαφάνειας και αποτελεσματικότητας που βελτιώνει τη λειτουργία του ΕΣΥ», σημείωσε.

Ο μέσος χρόνος αναμονής στα ΤΕΠ είναι ανάλογος με τον χαρακτηρισμό του περιστατικού: υπέρ επείγον, επείγον και χαμηλής προτεραιότητας. Οι χρόνοι αναμονής στα Επείγοντα είναι μειωμένοι σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Το «βραχιολάκι» δουλεύει, για αυτό και έχουμε όλα αυτά τα στοιχεία και είναι ένα από τα μέτρα που έχει βελτιώσει την κατάσταση στα ΤΕΠ.

Προσλήψεις

Παράλληλα, έχουμε προσλάβει προσωπικό, έχουμε τους εθελοντές του Ερυθρού Σταυρού σε τέσσερα μεγάλα νοσοκομεία της χώρας και ανακαινίζουμε τα ΤΕΠ. Για παράδειγμα, το Λαϊκό Νοσοκομείο είναι ένα από τα νοσοκομεία που αντιμετωπίζει ορισμένα θέματα επειδή ανακαινίζεται. Αυτή τη στιγμή, μπορούν να εξετάζονται στα παθολογικά ιατρεία μέχρι 6 ασθενείς. Με τις αλλαγές που εφαρμόζουμε ο αριθμός θα αυξηθεί σε 18 ασθενείς. Με το βραχιολάκι έχουμε πλέον όλα τα στοιχεία, τα οποία αξιολογούμε. Δεν ισχυρίζομαι ότι έχουν αλλάξει όλα, αλλά και ως γιατρός, μπορώ να πω ότι τα ΤΕΠ δεν έχουν καμία σχέση με το πώς ήταν τα προηγούμενα χρόνια. Πλέον, υπάρχει ένα πλάνο.

Νέο σύστημα για το κλείσιμο ραντεβού στα νοσοκομεία

Η επαφή του πολίτη με το Εθνικό Σύστημα Υγείας γίνεται μέσω των Τμημάτων Επειγόντων Περιστατικών και των Τακτικών Εξωτερικών Ιατρείων. Από 1η Οκτωβρίου, αυξάνεται ο αριθμός των ραντεβού και από 500.000 τον μήνα, θα φτάσουμε σταδιακά στα 830.000. Παράλληλα, οι πολίτες μπορούν να κλείσουν ραντεβού στα νοσοκομεία και ψηφιακά. Ο πρώτος τρόπος είναι να καλέσει ο πολίτης στο 1566, ο δεύτερος τρόπος είναι στην εφαρμογή myHealth app και ο τρίτος τρόπος είναι μέσω της πλατφόρμας finddoctors.gov.gr. Τις τελευταίες έξι μέρες κλείστηκαν 200.000 ραντεβού.

Πλέον, οι πολίτες μπορούν να βρουν ραντεβού και στις πιο δύσκολες ειδικότητες σε 10 μέρες, ενώ στις πάρα πολύ δύσκολες περιπτώσεις σε 20 μέρες. Οι περισσότεροι πολίτες χρησιμοποιούν το my Health app, εκεί έχουν κλειστεί τα 2/3 των ραντεβού. Στο 1566 είχαμε κάποια προβλήματα τις πρώτες μέρες, αλλά από χθες καταφέραμε η αναμονή να είναι πάλι στα 7 λεπτά.

Αξιολόγηση των νοσοκομείων από τους ασθενείς 

Αυτή τη στιγμή έχουμε 15.000 ασθενείς που έχουν αξιολογήσει το σύστημα υγείας. Αυτοί οι ασθενείς, στο 75% έκριναν την εμπειρία της νοσηλείας τους καλή ή πολύ καλή. Το 93% βρήκε τους γιατρούς που χρειαζόταν κατά τη διάρκεια της νοσηλείας του. Οι ασθενείς που νοσηλεύτηκαν, περίμεναν στα Επείγοντα λιγότερο από μία ώρα. Αρνητική αξιολόγηση έχουμε στο φαγητό των νοσοκομείων. Επίσης, χαμηλό αποτέλεσμα έχουμε και στην επάρκεια νοσηλευτικού προσωπικού. Για πρώτη φορά στη χώρα, αξιολογούν οι ίδιοι ασθενείς και έχουμε μια πολύ καλύτερη εικόνα.

Σχετικά με τα περιστατικό λανθασμένης χορήγησης αντιβιοτικού στο Νοσοκομείο Αττικόν, ο κος Θεμιστοκλέυς,  δήλωσε: Το Εθνικό Σύστημα Υγείας διαχειρίζεται 36.000.000 επαφές το χρόνο και 100.000 περιστατικά την ημέρα και συμβαίνουν λάθη. Στόχος μας, είναι να μη συμβαίνει κανένα. Πρωτόκολλα υπάρχουν και στην περίπτωση του Αττικού Νοσοκομείου λειτούργησε η άμυνα του συστήματος.

Το λάθος έγινε πολύ γρήγορα αντιληπτό και αντιμετωπίστηκε από τον γιατρό και τις νοσηλεύτριες. Δεν υπάρχει σύστημα υγείας στο οποίο δεν γίνονται λάθη. Έχουμε δημιουργήσει τον Οργανισμό Διασφάλισης της Ποιότητας στην Υγεία, ενώ παράλληλα ελέγχονται και επικαιροποιούνται τα πρωτόκολλα στα νοσοκομεία.

Διαβάστε επίσης 

Θεμιστοκλέους: Πώς μπορούν οι ασθενείς να κλείσουν ηλεκτρονικά το ραντεβού τους σε νοσοκομείο

Μ. Θεμιστοκλέους – Αξιολόγηση: Το 50% των νοσηλευόμενων περίμεναν λιγότερο από 1 ώρα στα Επείγοντα

 

 

 

 

 

 

Exit mobile version