Σε ηλικία 74 ετών έφυγε από τη ζωή ο επιχειρηματίας Πάνος Μαρινόπουλος, με πληροφορίες να αναφέρουν ότι πέθανε από ανοξαιμική εγκεφαλοπάθεια.
Ο επιχειρηματίας είχε αποκτήσει δύο παιδιά με την Ιωάννα Μαρινόπουλου και ήταν μέλος της ομώνυμης ελληνικής οικογένειας, η οποία δραστηριοποιήθηκε για δεκαετίες στους κλάδους του λιανεμπορίου μέσω της ομώνυμης αλυσίδας λιανικής και της φαρμακοβιομηχανίας ΦΑΜΑΡ.
Ποιος ήταν ο Πάνος Μαρινόπουλος
Ο Πάνος Μαρινόπουλος είχε σπουδάσει στη Φαρμακευτική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και στο Ινστιτούτο Πολιτικών Επιστημών στο Παρίσι.
Επίσης, είχε διατελέσει μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου σε διάφορες εταιρείες του ομίλου, όπως: Famar S.A. (φαρμακοβιομηχανία), Αφοί Μαρινόπουλοι, ΤΙΤΑΝ
Εκτός από την επιχειρηματική του δραστηριότητα, ήταν ενεργός και στον πολιτιστικό χώρο. Συγκεκριμένα, διετέλεσε ταμίας και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ιδρύματος Νικολάου και Ντόλλης Γουλανδρή – Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης.
Από ένα μικρό φαρμακείο στην Ομόνοια, που άνοιξε το 1893, οι επιχειρηματικές δραστηριότητες της οικογένειας Μαρινόπουλου εξελίχθηκαν σε έναν από τους μεγαλύτερους επιχειρηματικούς ομίλους της χώρας. Με το πέρασμα των δεκαετιών ο όμιλος επεκτάθηκε σε πολλούς τομείς, δημιουργώντας φαρμακοβιομηχανία, συνεργασίες με διεθνή brands ένδυσης όπως οι Gap και Marks & Spencer, αλλά και φέρνοντας στην Ελλάδα την αλυσίδα Starbucks, μεταξύ άλλων.
Ο Πάνος Μαρινόπουλος, για πολλά χρόνια από τις κεντρικές φυσιογνωμίες της οικογένειας, είχε μοιράσει τη ζωή του μεταξύ Ελλάδας και ΗΠΑ, όπου διατηρούσε σημαντική ακίνητη περιουσία.
Για πάνω από μισό αιώνα, από το 1962 έως το 2016, η Μαρινόπουλος Α.Ε. αποτέλεσε τη μεγαλύτερη αλυσίδα λιανικής και χονδρικής στην Ελλάδα, με δραστηριότητες σε τρόφιμα, ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές και ποτά, και έδρα τον Άλιμο. Στις αρχές του 2015 το δίκτυό της αριθμούσε 749 καταστήματα σε όλη τη χώρα, φτάνοντας στο απόγειό του τα 906 σημεία πώλησης. Παράλληλα, από το 2005 είχε παρουσία και στην Κύπρο.
Από το 2015 και μετά, η εταιρεία άρχισε να αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα ρευστότητας. Η αδυναμία πληρωμής προμηθευτών οδήγησε σε ελλείψεις προϊόντων και σε χιλιάδες ακάλυπτες επιταγές. Το οικονομικό άνοιγμα προς πιστωτές έφτασε το 1,49 δισ. ευρώ τον Ιούνιο του 2016.
Παρά τις προσπάθειες αναδιάρθρωσης και την υιοθέτηση νέας εμπορικής ταυτότητας το 2016, η κατάσταση δεν αναστράφηκε. Η εταιρεία κατέθεσε αίτηση υπαγωγής στο άρθρο 99 του πτωχευτικού κώδικα τον Ιούνιο του ίδιου έτους.
Διαβάστε επίσης
Όμιλος FAMAR: O Dr. Riku Rautsola αναλαμβάνει νέος CEO
